Alla inlägg under november 2012

Av Jess - 27 november 2012 11:41

Det börjar nu bli trassel för Lilltrollet och denna diet, förstår henne och hon har varit duktig. I morse vägrade hon ta sin dryck så hon fick vara utan. Nanna har jag inte ens fått upp trots att jag försökt sen kl nio. snart ska jag iväg och träffa min läkare och se vad han har att säga. Sen kommer mammsen och pappsen hit och ska börja med min hall. Kommer bli såååå fint. Nä nu ut med vovven sen till doktorn.. Ha en kanondag alla.

Av Jess - 26 november 2012 21:21

Idag fyller min äldsta dotter 21 år. Grattis mammas lilla plutta! Denna dag har varit spännande och mystisk*S* Men det finns förmodligen en anledning till det, det visar sig. Nu har vi avslutat dag 5 på vår viktresa och vi har fuskat, om man nu kan säga så. Men istället för 2 shake så har vi ätit kött och keso till middag. Inser att barnen kommer bli galna totalt om dom inte får tugga, middagens kcal blev väldigt lågt då det bara var kött och keso men ack så gott. För engångs skull kom Nanna upp i sina kalorier idag, hon har haft ca 200 för lite hittils. Så fortsättningsvis så blir det kalorisnål middag, ris,pasta potatis mm är bannlyst totalt! Idag när jag röjde ur den kista som står i min hall (den ska på tippen i morgon) så fann jag bland annat mina tarot kort, mina runor och min PENDEL som varit borta i 2 år, jag blev paff, som jag har letat efter den. Det finns förmodligen en anledning till detta och det kommer att visa sig tids nog.

Har en massa jag skulle vilja dela med er som läser bloggen men inte än , kommer att dela det senare. Nu kaffe sen mocka alla lådor. Ha en bra kväll där ute

Av Jess - 25 november 2012 20:04

Ja så har även denna dag blivit kväll. Har fått jul i köket och lite i vardagsrummet. Ska måla i veckan så när det är klart tar jag resten. Lilltrollet är hos maken och kommer hem på fredag, eller hem å hem , hon kommer hem till mig då en vecka. Det går kanonbra med dieten och tjejerna är super duktiga måste jag säga. Sitter just nu med en skål buljong och sörplar i mig, är en aning saltsugen och fryser som fan, det gör Nanna med. Min stackars vovves mage är totalt kass fortfarande, varje gång vi varit ut (har varit ut med henne ca 10 gånger) så har jag varit tvungen att duscha henne, inte kul att vara långhårig collie när magen trasslar och inte kul att vara matte heller. Sätter in lite bilder på hur köket blev, det duger iaf.

       

Nä få i mig buljongen sen rasta vovven innan navy cis börjar. Ha en kanon kväll alla


Av Jess - 25 november 2012 15:13

Det jag skrev igår va vad jag kände då, jag blev lessen och när man är lessen, arg eller glad så kommer orden som man då känner. Jag är inte mer än människa och kan säga att jag är full av fel, men jag har rätt till mina känslor. Jag använde starka ord och det blev så för att jag var sårad. Jag menade inget illa.

Av Jess - 25 november 2012 09:01

Men va trött man blir på detta väder, seg och orkeslös blir man. Igår var det trejde dagen på vår viktresa och den gick bra, barnen fick sitt lördagsgodis så dom var nöjda. Själv åt jag lite morötter med dipp, visste ni att 3 dl dipp gjord på gräddfil innehåller 300kcal, det är skrämmande tycker jag att man inte vet. Jag har alltid varit dålig på det där med vad som är bra och vad som är dåligt att äta, visst man ska äta av allt problemet är ju att man äter FÖRMYCKET ofta. Jaja, jag kommer bli klokare för var dag som går. Jisses vad jag har börjat frysa, jag har alla elementen på högsta plus att jag har raggisar trots att jag har strumpor, jag har även flecetröja på mig, händer och fötter är iskalla. Vet att detta är övergående, fördelen är att jag rör på mig mer för att få upp värmen.*S* Har en vovve vars mage inte mår så bra, hon är jätte känslig för vad hon får i sig, hon har ju svårt att få i sig maten så jag var snäll (tyckte jag iaf) så hon fick lite blötmat från katterna för det tycker hon om, jag rörde i det i hennes mat. En sak lärde jag mig att hon kan inte få nå annat än whiskas för då kurkar hennes mage ur. Idag blir det lite donande och röja ur mitt sovrum. Sen mot kvällningen är det formel1 och det missar jag som sagt inte*s* I morgon fyller min äldsta dotter 21, jisses vad tiden går fort. Förstår inte att hon blir så gammal för jag är ju bara 17*S* Skämt å sido , jag är glad att jag var så ung när jag fick barn, för då (tror jag) har du fortfarande kvar mycke av hur det själv va att vara liten och ung, för man glömmer faktiskt hur det var även om man tycker att man förstår. När jag var 26 så hade jag fått alla mina 4 underbara döttrar. Lite komiskt var det när dom 2 äldsta var små för Suss som är näst äldst var lite tidigare med vissa saker sen åxå att folk trodde dom var tvillingar, vilket jag för mitt liv inte kan förstå. Visst det är bara drygt 13 månader mellan dom men stoleksmässigt var det mils skillnad. Ninna var lååång och Suss var pytteliten*S* Nanna var en tjej som hade bråttomt med allt, hon var 9 månader när hon började gå. Kommer aldrig glömma en gång när vi var på öppnis, det var fika stund och dom barn som ville lyssna på saga gick och gjorde det. Så Ninna och suss och övriga "stora" barn gick iväg. Nanna kom då springandes till mig och kröp in under tröjan och ville ha bröstet, minen på dom runt bordet var oslagbar. En frågade om Nanna inte var för gammal för för att ammas, nä det tycker jag inte svarade jag hon är faktiskt bara 9 månader. *skrattar* Va svarade tjejen, jag trodde hon var minst 1,5 år. Men som sagt Nanna hade bråttom och hon var LÅNG. Diddi hon var en väldigt aktiv liten flicka redan från det hon låg i magen, hon var åxå en ganska lång flicka. Nej nu måste jag dona lite för jag fryser som en gnu. Ha en bra söndag alla.

Av Jess - 24 november 2012 16:09

Undra vad jag gjort för fel? Menar förr umgicks vi, visst jag kan inte alltid och har svårt att komma iväg om jag inte planerar. Men det känns verkligen i hjärtat när man inte får frågan nå mer, kanske är det så att jag som jag tidigare påtalat inte passar in med dom. Idag stack det och det kändes men insåg att jag vägrar lägga energi på att bli lessen för uppenbarligen finns ingen plats för mig längre. Tar en tur till maken snart och får iaf trevligt. Så nu återstår bara mina föräldrar, min familj och min ängel till granne i min närhet. Men det som är bra är att nu när jag och min familj gör denna viktresa så vet jag att längs denna väg kommer nya in i vårt liv. Tackar för den tid vi haft nu går jag vidare.

Av Jess - 24 november 2012 11:57

Fy vilket tråkigt och grått väder det är idag. Är less på detta gråväder, nu VILL jag ha SNÖ! Att gå ut med hunden är inte kul, hon blir så sablans skitig. Vaknade halv sex av att Estelle försökte käka upp min fot, buskisse. Ut med hunden som var nödig men det gick fort för det är som sagt skitväder. Sen hem å ta min shake till frukost, dom är oerhört äckliga och jag kommer nog aldrig lära mig att tycka om dom, dock ett nödvändigt ont. Har börjat frysa och det är jag inte van med borsett från när jag jobbar då, så nu har jag vridit upp elementen på max, tjejerna har åxå börjat frysa och det vet vi vad det beror på. Ska försöka peppa mig så jag får nån städning gjord idag, sen mot kvällen ska jag till maken och blir kvar där över natten. Ska strimla upp några morötter och ta med MIN dipp*S* Byter ut det mot mitt kvälls mål så blir det BARA 300kcal mer än om jag tog min shake. Kommer fortsätta äta det på lördagarna nu när vi gör detta. Barnen äter sitt godis för jag tycker det är helt ok att dom får behålla det som belöning och dietisten ansåg åxå att det var ok. Vi kommer att väga oss på torsdagar/fredagar beroendes på vart Lilltrollet är, är hon hos mig blir det på torsdagen och är hon hos maken blir det på fredagen. Var förbi mina föräldrar när jag var ut andra svängen med vovven och fick lite kaffe, jag är inte alls lika mycke sugen på kaffe nu när jag går på denna diet, varför då kan man ju fråga sig. jaja bara bra att jag drar ner på det för jag drack väl sisådär 2-3 liter kaffe per dygn innan. På torsdag nästa vecka går jag tillbaka till jobbet på halvtid 2 veckor. Ska bli skönt att återgå för jag blir vansinnig på att gå hemma, blir liksom handlingsförlamad. Visst jag sover fortfarande skitdåligt men det är nog en del av vem jag är och jag kan ju inte tvinga mig helt enkelt. Nä nu måste jag försöka få röven av stolen och städa....Ha en bra dag trots skitvädret

Av Jess - 23 november 2012 21:47

Ja så har dag 2 blivit kväll, det går jättebra och tjejerna är kanonduktiga. I morgon är det belöningsdag, lite godis blir det för barnen men jag tar lite morötter med dipp jag. Har varit på katthemmet och gosat nån timme nu ikväll. Sopkorgen kan man använda till mycket*S*

   


Dessa goa pojkar myste i korgen

 


Sen så har Lilltrollet drycker kommit så jag fyllde på i kylen och det är bara en fjärdedel som är i kylen, förövrigt finns bara en förpackning med några ägg i kylen numer.

 

Nä nu göra kvällsbestyren med alla djuren sen ev titta på film. Lilltrollet är hos sin papps så det är lugna gatan hemma nu*S*

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards