Alla inlägg under juni 2015

Av Jess - 24 juni 2015 19:57

Ja men så har denna dag också gått. Dagen började med att det öste ner regn, men det var bara att gilla läget och bege sig ut med hundarna. När vi kom hem dröp både dem och jag av vatten. Stängde av in till sovrummet och vardagsrummet så dem fick vara i hallen och köket tills de hade torkat något. Medans övriga familjen sov sött tills efter tio så hann jag med ett styrkepass här hemma, ganska skönt att kunna träna hemma. Sen på dagen så spelade jag kinect med Diddi i ca 75 minuter, det tar mer än man kan ana   . Sen passade jag på att dra iväg en runda med vovvarna trots att de var rastade alldeles innan vi spelade kinect, bäst att passa på när det är uppehåll. Har varit på apoteket och hämtat ut medicin till Diddi så vi inte står där med långnäsa när det är dags att ladda om dosetterna. Ska dra ut orbitrekken ikväll så jag kan använda den i morgon innan övriga här hemma vaknar. 

Har idag bokat in mig på vandrarhemmet i Säter till skostarten, nu saknas bara kurslitteraturen, det verkar som om jag måste köpa alla böcker helt nya. Inte så kul men bara gilla läget, utan böcker kan jag inte studera. Sen ska jag söka csn också så är allt klart. Känns himla kul men samtidigt lite skrämmande då jag ALDRIG varit hemmifrån så länge från familjen. Har varit på biblioteket idag och fyndat två böcker, den ena heter jag vill ha ett liv som är skriven av Sofia Hedman och den andra heter Ätstörningarnas hemliga språk av Peggy Claude-Pierre, böckerna kostade mig 2 kr, ja det är sant så jag kunde inte motstå att köpa dem. Så jag har att läsa ikväll när maken ska glo på fotboll   . Nej lite kaffe så jag orkar pllra mig ut med hundarna en runda innan det är dags att krypa ner med min läsning i sängen.

Av Jess - 24 juni 2015 07:45

God morgon i stugorna!

Igår var det hyffsat bra väder, vilket medför att idag spöregnar det igen! Börjar tro att det inte blir någon sommarvärme och sol i år, jag längtar efter värme kan jag säga. Var till veterinären för att kolla Iris för jag tycker hon varit lite väl låg, men det fanns inga fel på den fröken inte. Ibland kan man tro fel men det är tur att man kollar upp iaf, man ska gå på magkänslan tycker jag. Visst kostar det att gå till veterinären med sina djur men har man skaffat djur har man inte bara rättigheter utan även SKYLDIGHETER!

  Iris låg helt coolt och avslappnat när vi satt i väntrummet hos veterinären.

Diddi var och klippte av sig sitt LÅNGA hår igår.

    det blev drygt 50 cm kortare.

Nanna var med Linda på köpis och shoppade igår, det blev lite kläder. Känns kul att hon mellan varven kommer ut och bryter isoleringen.

 

Sen var jag ute och övningskörde igår, denna gång i våran bil och maken var med istället för min far. Då jag är mer van att köra pappas bil blev det lite annorlunda samt att våran bil är STÖRRE! Gjorde ett antal pinsamma moment, tex få i fel växel samt motorstopp, men det ger sig hoppas jag. Sen hade jag fruktansvärt svårt att få i femmans växel, det var frustrerande jag ju säga. Dock kan jag säga att köra efter åtta på kvällen är att rekomendera om man vill ha det lugnt i början, det var första kvällskörningen för mig och jag tyckte det kändes ganska ok även om jag då och då dabbade mig och fick skämmas en del   . 

På kvälls promenaden hade vovvarna det lite jobbigt med att skälla ut alla Kottar dom hittade. Tog en bild på en av de mindre kottar vi mötte. 

 

 

Här hemma är det bara jag vaken nu, djuren har somnat om. Blir lite kaffe sen ett styrke pass så man håller minnet kvar i musklerna. Ha en bra dag alla.

PS håll er inomhus efter 20 ikväll så jag är garanterad över att jag inte kör på någon   .

Av Jess - 22 juni 2015 07:43

Måndag morgon och åter en grå och kall dag, verkar inte som om det blir någon värme denna sommar. Jag fryser mer eller mindre dygnet runt och när jag är ute tex med hundarna har jag fleece tröja under min jacka, det är nästan så att jag funderar på att ta fram vinter jackan igen plus att vantar hade jag i morse. Hallå det är snart juli månad och då ska man inte behöva klä sig som om det snart vore vinter. Jaja, inte mycket att göra åt utan bara gilla läget. Blev en pw  nu på morgonen, vovvarna var mindre imponerad av det kan jag säga men men de behöver också motion så det så. Blir en bra dag att röja här hemma efter vi varit och veckohandlat. Linda kommer runt tio ch tar en kaffe innan vi åker för att handla. Måste komma ihåg att köpa snus för jag öppnade sista dosan av stocken i går och utan snus kan jag itne vara, cigg behöver jag inte även om jag nu röker lite också med dem kan jag vara utan men inte snuset. Resten av dagen blir det städ, tvätt mm. Ne, jag tar väl en mugg kaffe och surfar lite ett tag så kanse någon här hemma vaknar snart. Ha en bra dag och var rädd om varandra.

Av Jess - 21 juni 2015 19:48

Idag så skulle vi handla och Linda, Susann och Chris skulle med. Vi åkte till Sandvikens  ica maxi och det gör jag INTE om. Blev knappt nåt alls med hem, både Susann och Linda tyckte det var knasigt att handla där då inget var som vi var vana med. Men Susann fick med sig så hon och Chris klarar sig. Det blir till att åka till maxi i Gävle i morgon för mig och Linda så vi får hem mat. Idag är det ju söndag och då är det middag med hela familjen. Jag gjorde köttfärslimpa, färskpotatis, kokta morötter och ärtor samt sås, till mig blev det ärtbiffar, färskpotatis och morötter och ärtor. Sov runt 2 timmar på dagen och missade således F1 loppet men det kvittade då det var ett himla tråkigt lopp tydligen.

Blev en timme styrketräning på morgonkvisten medans jag jobbade så jag har träna denna dag.  Nu ska jag sätta mig i soffan med en STOR mugg kaffe och bara självdö för det är jag värd. Blir en tidig kväller känns det som men känner jag mig rätt så sitter jag där jag sitter till typ 12 iaf. Ha en bra kväll alla.

Av Jess - 20 juni 2015 23:27

Så då är jag på jobbet igen och gör min andra natt. Vette katten hur jag hittills orkat jobba natt konstant, trodde ärligt jag skulle få spader innan jag slutade men som vanligt kunde jag INTE sova.  Men men skam den som ger sig, trots allt känner jag mig pigg och ganska alert. Ska planera lite träning när jag ändå kommer ha en del tid över. För jag måste strukturera nu när jag snart kliver på min schemarad igen, jag jobbar 6 nätter av 7 och är sedan ledig 7 och så kommer jag jobba till och med den 28 augusti. Så för att inte tappa det jag byggt så måste jag planera samt att jag vill ÖKA volymen på mina muskler. Sen måste jag se över mitt näringsintag och justera det. Har fått ett extremt sug på hårt bröd, det i sig betyder att jag någonstans äter för lite protein så jag måste fixa till det.

Maken tog fram alla vikter som vi har till hantlarna så nu kan jag även köra lite olika på dem, sen insåg jag att jag klarar av att använda orbitrekken så den ska nu ut i vardagsrummet, på jobbet har jag gummiband och tränar med samt att jag använder mig av min egen kroppstyngd.  Man måste inte gå på gymmet alltid, även om det nu faktiskt är kul! Vi funderar på att köpa en multibänk istället för bokhyllor så man kan träna mer effektivt, sen måste jag få ordning på min löpning igen, den har jag tappat totalt. Fy på mig.

Ja jo jag vet att jag låter som ett träningsfreak men det bjuder jag på, hellre träna än att äta massa skit och bara bli sittandes! Sen försöker jag få flickorna lite intresserad av att träna dock inte med tyngder (och vill dem använda tyngder så blir det bara väldigt lätta), försöker sporra Diddi och utmana henne, hon kom idag på att hon numer kan bära mig vilket hon tidigare inte klarat då jag varit så tung. Så lite peppning och utmaning så får jag nog med både henne och Nanna också.

Sen det där med att jobba natt och näring samt sömn är ingen lätt kombo.  Det jag har med att äta inatt tex är en burk tonfisk, en hemgjord kvargshake och några finn crisp. Jag är en sån som måste knapra när jag jobbar natt varför vet jag inte.  Sen det där med sömnen måste jag få till. Om man sover fel så kan man faktiskt gå upp i vikt, visste ni det? Kroppen förbränner och bygger inte på rätt sätt om man inte sover och äter rätt! Så nattmålen måste också ses över och fixas till. Kan nu äta nästan 2 dl, dock beror det lite på VAD jag äter. Sen så ska man ha i sig tillräckligt med VATTEN för att kroppen ska orka. Tja jag kan nog skriva en massa mer men det är ingen ide. Nu ska jag sätta mig och börja min planering. Ha en bra natt gott folk.

Av Jess - 19 juni 2015 14:34

Hej och hå!

Här har det varit tyst ett tag men så blir det ibland. Dagarna går och jag har inte gjort nåt vettigt alls. Idag ä det midsommarafton och kallt samt grått. Dock har jag klänning iaf för det är som sagt midsommar. Blir inget speciellt idag, alla barnen samt Susanns kille Chris kommer och vi ska göra hemgjord pizza och till efterätt blir det vaniljglass och jordgubbar. Blir en lugn kväll då jag ska jobba 2 nätter nu så jag får ta ett glas på söndags kvällen istället ( men som vanligt så blir det inget då jag inte har ork eller lust) Har efter denna jobbar helg 12 lediga dagar kvar sen går jag på mitt ordinarie schema i ca 2 månader innan jag ska tillbaka till skolbänken igen. Ska bli spännande att se hur jag klarar att jobba helt natt igen då jag faktiskt börjat bli en person som behöver sova, det var inget jag hann eller klarade innan jag satte mig i skolbänken vid nyår. Har ju jobbat nån natt här och där och det har gått bra men att jobba som innan vette katten om jag klarar, det visar sig. Hoppas nu bara att jag kan SOVA när jag kommer hem från jobbet, behöver iaf minst sova 5-6 timmar helst 8 men det visar sig. Nej nu lite mer kaffe och invänta alla ungar... Ha en trevlig midsommar och var rädd om varandra!

Av Jess - 14 juni 2015 08:34

God morgon.

Sommarvärmen blev kortvarig och nu är det åter igen kallt och regn ute. Jaja, förhoppningsvis kommer värmen tillbaka snart och sommaren med den. Blidde en blöt morgonrunda med vovvarna som ligger och trynar  mätta och belåtna, resten av folket här hemma sover med förutom jag då. Sovit bättre men vaknat massa gånger, det ger sig till slut tror jag. Igår var Ninna här och lånade tvättmaskinen och umgicks. Nanna och Diddi var och köpte sitt godis med oss på förmiddagen. På dagen så åkte jag , maken och Ninna till Susann och hämtade henne och Chris. De skulle köpa tv så vi följde med, sen tillbaka till dem i forsbacka där det skulle fixas med deras smart tv som faktiskt inte var så smart   . Resten av dagen var bara ren latdag och jag gjorde mest ingenting, låg och läste lite artiklar mm av bland annat Alain Topor, han har skrivit en del intressant och forskat en hel del på bland annat återhämtning. Jag är så väldigt glad att jag kom in på utbildningen på yh och det kommer ge mig oerhört mycket och förhoppningsvis kommer jag kunna ge andra hjälp, eller jag vet att jag kommer kunna det, det är ju bara det att jag inte haft på papper att jag kan. För man måste ju ha papper på allt i vår värld. Jag hoppas att jag i början av kommande vecka får resten av informationen angående  läromedel, boende under den veckan jag ska vara i Säter samt schema mm. Sen är det bara till att fixa läromedel samt allt annat som jag kommer behöva när skolan startar samt söka CSN igen då. Jag har STORA förväntningar på denna utbildning och jag VET att det är en oerhört bra utbildning. Nej nu ska jag dricka lite mer kaffe och surfa runt lite. Ha en bra dag.

Av Jess - 12 juni 2015 08:22

God morgon!

Idag är jag som ett litet barn på julafton!! Jag har blivit antagen till utbildningen jag sökt och jag är så glad så jag studsar! Kan inte beskriva hur glad jag blev när jag såg att min dröm blir besannad! Firar med en kopp (MUGG) kaffe och en energi som är på topp!

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards