Alla inlägg under oktober 2014

Av Jess - 31 oktober 2014 18:33

         

Av Jess - 30 oktober 2014 12:51

Så har jag jobbat och varit på annörigestöd, skulle kanske behöva sova men kan inte , dessutom har jag bara en natt kvar att göra sen är jag ledig tills på måndag så jag får sova i helgen  Har nyss satt in 2 plåtar med fröknäcke så det finns att mumsa på.

  (lånad bild från  tidningenhembakat.se/recept/lindas-froknacke ) 

Ska ta och mata snabeldraken sen för nu jädrans är det både pälsigt och grusigt, men det är smällar man får ta när man har djur   Sen ska jag gå till rastgården och låte hundarna rasa av sig innan jag ska göra middagen. Idag blir det lax i gräslökssås och till det kokt potatis till middag. Tur det är enkelt för jag är något virrig idag, alltså lite mer än vad jag "normalt" är  . Sen som sagt har jag en natt kvar innan jag är ledig så det kommer nog gå bra. Efter jobbet i morgon så ska jag på medarbetarsamtal, inget jag tycker är så himla viktigt då det inte spelar sån stor roll vad man pratar om för det blir ändå inget av nåt. Jaja tur jag ska börja skolan och vidare utbilda mig i 2,5 år. Nej nu har jag inte tid med detta, ha en bra dag alla och kom ihåg att gå alltid din egen väg och inte nån annans. 

Av Jess - 30 oktober 2014 01:56

Ja då är man på jobbet igen då. Dagen har varit seg och jag känner mig svag och matt men men det blir bättre. Jag skulle verkligen behöva en stylist eller nåt sånt som hjälper mig att hitta kläder (helst gratis också   ) samt att jag inser att jag måste klippa av mig mitt (det som finns kvar vill säga) långa hår. Börjar känna mig väldigt vilsen kan jag säga, nu vet jag att det är vanligt efter en sån här drastisk förändring men som sagt jag är i behov av hjälp känns det som. Jag trivs och mår bra (förutom att jag nu har en streptokockinfektion) jag saknar träningen och den ska jag ta upp så fort jag blivit av med pennicillinet. Många tankar snurrar och lite krångligt blir det men det är övergående. Så känner du för en utmaning av den kaliber jag behöver så var inte blyg att höra av dig   . Nej nu jobba lite. Ha en bra natt där ute.

Av Jess - 28 oktober 2014 16:15

Var till doktorn igår med min såriga näsa, det visade sig att jag hade streptokocker i näsan som hade spridit sig ner mot halsen så jag fick pennicillin som jag ska äta 3 gånger per dag i 7 dagar. Känner mig som om en ångvält kört över mig men är bättre i näsan iaf. Idag har jag och Diddi gjort maränger dock får hon minsann äta dom själv för jag vill inte få en megadump. Bad maken köpa frukt nu när den är billig så nu är fatet fullt en stund   

Har även gjort fröknäcke så jag har nåt mer än frukt att mumsa på när jag jobbar, gjorde även en färskost på naturell kvarg och vitlök att ha på knäcket.Till middag håller jag på att göra julmustkyckling receptet hittade jag här: vardagsmatalajess.blogg.se/2013/ulmustkyckling.html 

Har gjort hela veckans matsedel från hennes blogg och kan säga att familjen uppskattat allt hittils, eller alla utom Diddi som inte äter saker som är ihop blandade. 

Idag är deet dags att jobba igen, har 3 nätter sen är jag ledig i helgen vilket ska bli skönt. Nu hoppas jag att skiten jag har i kroppen ger sig så jag blir pigg igen. Nej nu fortsätta med maten. Ha en bra fortsatt dag ni som kikar in.

Av Jess - 27 oktober 2014 06:53

Snart har natt nummer 3 gått och jag blir ledig en natt. Ska ringa till hc angående det varande sår jag har i näsan som verkar sprida sig och det gör ont. Dagen idag kommer inte gå i särsklit många knop men det finns en del måsten som ska göras. Blir en tidig kväll i kväll känns det som. Nej en kopp kaffe nu och slösurfa lite. Ha en bra dag alla som kikar in

WOW

Av Jess - 26 oktober 2014 15:42

Wow ännu en höst där Diddi lyckas köpa vinderdojor utan problem. Det blev ett par varma snygga stövlar, sen blev det en sväng på lindex där hon hittade 2 par tights, en bhtopp , en pyjamas och en halsduk, jag hittade en bh. Så nu har Diddi dojor och jacka för vintern och jag kan pusta ut. Hon fick nåt ryck efter det vi kom hem så nu håller hon på att städa sitt rum, hmm undra om hon är sjuk kanske   .  Har inte kunnat sova så jag kommer nog vara gulligt trött i morgon känns det som, jaja jag är ledig i morgon som tur är. Ninna och Johan har varit här idag, dom lånade tvättstugan så dom kunde tvätta och under tiden dom hade tvättid så var dom här. Jag har gjort i ordning en köttfärs/pastagratäng som vi ska ha till middag. Så mycket mer blir det inte idag, maken har dock dammsugit och rastat vovvar . Ska hänga en maskin tvätt sen men det är allt, kanske titta på vampire diaries innan det är dags att jobba. Nej nu lite kaffe , ha en bra dag alla som tittar in

Av Jess - 26 oktober 2014 06:42

God morgon där ute. Som vanligt när jag jobbar får jag tid till att tänka och finula. Har insett att jag nog tillhör den gamla stammen när det gäller förhållande, alltså jag dömer ingen men det kämpas för lite när det kommer till vissa punkter. Många går ifrån varann utan att ha försökt allt, det finns så många olika vinklar på allt. Visst var jag ytterst nära att lämna mitt förhållande för drygt 2 årsen MEN när jag fått landa och se saker med klara ögon så insåg jag att detta är mitt liv och att jag älskar min make mer än jag kan beskriva. En del ansåg/anser att jag var/är knäpp som valde att kämpa men vet ni? det var det bästa jag gjort. Av denna lärdom har jag blivit starkare men även mer ödmjuk och tar inte saker förgivet. Livet ger oss törnar och ibland känns allt hopplöst och man vill bara ge upp, det är en del av livets gång. Sen finns det förhållanden som borde avslutas för att dom bland annat är osund , tyvärr är det oftast sådana förhållanden som man kämpar mest i, dock är det oftast bara från ena sidan. Kommunikation och respekt är a och o i ett förhållande, utan det finns det inte mycket att kämpa för. Jag vände ut och in på mig själv totalt, jag gick igenom olika faser på kort tid, det var otroligt jobbigt och jag gav nästan upp men jag kämpade lite till och idag är jag en lycklig mamma till 4 döttrar och lycklig tillsammans med min make. Så ett tips, om saker och ting är jobbigt, du kanske känner att du gör allt mm, sätt dig ner och?Tillåt dig känna  ilska, sorg, hopplöshet och lycka. Gå igenom vad du vill ha ut av DITT liv,  älskar du din partner? När du gått igenom allt det där flera gånger om är det dags att utvärdera, vill du leva tillsammans med din parner eller kan ni inte förena era liv? Visst låter det kanske enkelt men jag vet att det inte är det , det är fruktansvärt jobbigt och det rör upp MASSA känslor men i slutänden så får du harmoni och självrespekt och ödmjukhet. ja jösses jag kan mellan varven tänka så jag får ont i skallen. Jag hoppas ni förstår mitt virriga inlägg, virrigheten är dels pga att jag snart ska hem och sova men även pga att jag har haft en hel del tid att tänka. Nej nu packa ihop och göra klart innan hemfärd. 

PS ni har väl ställt tillbaka klockorna va?

Av Jess - 25 oktober 2014 22:50

Så var det kväller igen och jag är åter på jobbet för ett pass. Glöm inte att ställa om klockan inatt. Dagen idag har varit lite bakvänt, när jag kom hem frän jobbet så var jag ut med hundarna i rusk vädret sedan följde jag med maken för att köpa lördagsgodis till barnen samt var till apoteket och hämtade Diddis näringsdrycker och lite mediciner. Efter det så brynde jag på steken som jag ju skulle ha gjort igår men så blev det inte, medans den sedan puttrade så gick jag och la mig och sov gott i 4 timmar, maken skötte steken under tiden. Var ut och busade samt tränade lite med vovvarna , Iris den lilla vildhjärnan försökte slita av sig sin reflexväst men lyckades inte.  Åt tillsammans med familjen och ja idag gick det också med liiiite kött, helt underbart att kunna äta det man tycker om igen även om det blir yttepytte lite. jag hoppas det fortsätter såhär så kan jag nog snart äta det jag ska. i morgon när jag sovit ska maken, jag och Diddi iväg och letar dojor till Diddi för hennes jympadojor läcker samt är något fel för årstiden så hon måste ha nya. Nej nu fortsätta titta på eclips som går på sexan. Ha en god natt gott folk.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards