Alla inlägg den 18 november 2012

Av Jess - 18 november 2012 18:50

Denna dag har varit låååång trots att barnen inte varit krävande alls. Tror det beror på det blytunga gråväder som är.Var med maken och kollade i lite affärer (jag tycker INTE om att gå i affärer) för att slå ihjäl lite tid, sen så gjorde jag  fuskpotatisgratäng och lövbiff till middag och jag syndade genom att ta ett glas rött vin till. Jag kan rekomendera detta vin för det var otroligt gott och kostar bara 49kr dessutom är det skruvkork vilket jag tycker är bra. Det heter palazzo, jag fick det av mona föräldrar och det är jag himla tacksam för. Har idag pratat med Lilltrollet om att omca 1 vecka så kommer vi alla att börja på en diet som innebär att den ända sk mat hon och vi kommer att äta består av i hennes fall näringsdryck , berättade åxå att hon på lördagarna kommer att få godis och sin läsk men bara då och inget utöver drycken annars. Jag trodde hon skulle gå i taket men svarade bara helt lugnt och sakligt att va bra mamma att vi får hjälp. Jag frågade om hon verkligen förstod att hon inte får nåt annat än näringsdryck och att på lördagar får hon lite godis och läsk, ja jag förstår det sa hon. Måste säga att concertan gör underverk även om hon nu har mer tics än innan. Snart är det formel1 och maken ska sova kvar hos mig, när vi var iväg och tittade i affärer så köpte han latte mockafjonger till tassimon så det ska vi dricka till formel1 ikväll. Mummmmmms mums. Nej nu påbörja lite smått att få Lilltrollet i duschen så vi kan göra kväller innan loppet börjar. Ha en fin kväll alla

Av Jess - 18 november 2012 09:19

Fy vilket gråväder det är idag. Tungt och molnen är tjocka så det känns som om man nästan kan ta på dom. Denna helg har gått fort och varit annorlunda, men det har varit trevligt. Igår var jag till mormors och morfars grav med maken, mormor fyllde nämligen år igår. Hon skulle ha blivit 79 år. Saknar min mormor massor, hon va bara bäst så det så.

 

Är nu hemma igen från maken, Lilltrollet, maken och Suss sover och jag är som jag är, alltså jag kan inte sova även om jag faktiskt sover något mer nu än förr. Så Jag har nyss roat mig med att fylla på tjejernas dosetter, skulle behöva en annan dosett till dom, den Lilltrollet har är förstor och dom Nanna har är för smä. Skulle vilja ha ett mellanting och det finns men dom kostar pengar så jag får nöja mig med det som finns.

 

Denna dag så r det städning , vattenbyte åt fiskarna och byta sängkläder i min säng (tjejernas är redan gjorda.  och så tvättning. Urk jag hatar att tvätta, vafrör? Jo jag har en förmåga att glömma tvättmaskinen och det är inte bra. Undra som flundra vad man ska göra för mat idag då? Det är en annan sak jag avskyr, laga mat är bland det tråkigaste jag vet. Jag städar hellre alltså. Nej börja med det som ska göras kanske? Eller  nej en kopp kaffe först. Sen får vi se när Lilltrollet behagar komma hem från sin pappa då, dessutom så ska jag ha in henne i duschen plus att hon inte kommer ha tillgång till tv ikväll dör kl 20 börjar  fomel 1 och det missar jag INTE! Ha en bra dag alla.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards