Alla inlägg den 2 november 2012

Av Jess - 2 november 2012 15:52

Så var ordningen återställd, Lilltrollet är hemma och nu finns det ljud överallt*S*  Har pratat med min hc idag och fått läkartid vilket jag uppskattar. Kan säga att den förra hc jag tillhörde är livsfarliga och jag förstår inte dom som stannar kvar där trots felbehandlingar dom varit med om mm. Jaja deras val , som ajg faktiskt inte kan förstå.Nu blir det till att ha handledsskydd dygnen runt (ordination från läkaren tills jag varit där), dom sa att är det som dom tror (dom är nästan 100% säker)  kommer jag ev få förtur på op då jag kan bli en arbetsfara om jag inte får detta åtgärdat. Det var himlans trångt i min säng när jag kom hem och skulle sova i morse, alla 5 katterna inklusive hunden, hunden får INTE ligga i min säng men vägrade går ur. För när jag puttade ur henne hoppade hon upp lika snabbt igen*S*  Har varit på en prommis med hundenoch Nanna. Nanna gör stora framsteg och snart är det dax för att lägga till en sak till i vardagen än dom 3 steg vi har nu.  Vi var förbi affären på prommisen så jag kunde köpa pitabröd,passade på att köpa 3 nya krukväxter då dom kostade halva priset på ordinarie. Så nu äger jag hela 6 växter och fler ska det bli. Till middag idag blir det tacokryddad köttfärs i pitabröd, slappt och gott. Har insett att maken och jag har olika uppfattningar om vad som är bra och inte bra, men jag har ingen rätt att talaom för honom vad han ska och inte ska. Nej nu göra mat sen dona lite innan det är dax för sista natten innan ledigheten.

Av Jess - 2 november 2012 01:02

Nu så har jag checkat av vad som komma skall veckan framöver, kan säga att jag inte kommer ha tid att lämna hemmet mer än promenaderna och besöken och möten, så ser min ledighet ut. Jag önskade att dygnen har dubbelt så många timmar så kanske man kunde göra lite annat än bara måsten, för dig som nu ska säga att det handlar om prioritet så håll käft eller gå i mina skor så ska vi se va du klarar av. Jag har prioriterat allt vad det går och kommit fram till att bättre än såhär går det inte att få! En sak är då klart och det är att jag nu går på ren rutin och inget annat. Har blivit ombedd av läkare att sjukskriva mig innan jag kraschar men vem fan har råd att vara hemma? Sen så är det som så att jag jobbar inge mindre om jag skulle gå hemma heller. Dock blir det så att jag kommer bli hemma om det blir op och då blir jag hemma lääääänge dock blir jag väldans handikappad under den tiden. Men det kommer vara värt det till slut, börjar bli problem i vissa fall när jag jobbar nu åxå så jag hoppas jag får en tid snabbt. När jag sov idag så vaknade jag och kunde inte klä på mig eller få på mig täcket, mycke drygt. Börjat få dessa problem dagtid åxå inte så kul. Men änså länge går det, men som sagt måste ju vara helt funktionsduglig på jobbet och då får det inte hända.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards