Alla inlägg under maj 2014

Av Jess - 31 maj 2014 08:30

Ja detta känns ju helt knasigt alltså. Jag jobba dag? Nä det är verkligen inte min grej känns det som. Men men jag är glad att jag har ett jobb jag trivs på, det är inte alla som gillar sitt jobb. Igår var det ju fredag och då är det tacos hemma hos oss, Nanna kom men jag saknade Ninna. Det blir ju fler fredagar och jo mina barn får faktiskt komma vilken dag dom vill och äta med oss   Vet ni nu är jag trött på regn och kyla, trodde faktiskt att sommaren hade kommit men ack vad jag bedrog mig. Jag går med fleecetröja på mig inne men fryser iaf, dessutom har jag långkallingar på mig. Runt 22 grader skulle vara lagomt tycker jag varken mer eller mindre   . Nej nu ska jag ta lite kaffe och se om jag ka få igång skallen mm. Ha en bra dag fast det är grått och regnigt.

Av Jess - 29 maj 2014 22:07

Ja då gör jag natt nummer 3 då. Allt har hittils gått kanon, visst är jag trött som bara den när jag åker hem men det är som det ska. Sover mycket bättre nu än när jag var 20 kg tyngre och mår MYCKET bättre. Dock har jag idag varit lite snurrig*S* skulle ge Didd sin kvälls medicin och det gjorde jag,Peter såg sen att jag gett henne morgondos istället för kvälls dos. Som tur är så har hon samma medicin på mogronen som på kvällen förutom att hon har melatonin till kvällen så jag gav henne en sån så hon kan sova. Ja jag är inte mer än människa helt enkelt. Gjorde köttfärssås och spagetti till middag idag, men inte heller det kan jag äta utan att må illa, det börjar bli drygt detta. Det ända jag hittils kan äta utan att må illa är jordgubbar med mjölk och bitavex eller va dom nu heter, det är som små kex iaf, jag vet att jag får i mig alldeles förlite näring men jag försöker allt jag kan. Som tur är kan jag iaf få i mig vätska utan problem. Måste planera lite vad jag ska äta eftersom jag ska jobba extra på lördag och ska jobba mellan 8 och 15 då. I morgon så är det fredag och då är det som vanligt tacos hemma. Nanna kommer hem och det ska bli så skönt att hon kommer hem en sväng. Hur många vi blir i morgon vet jag inte men det visar sig skulle jag tro. Idag lyckades jag äntligen hitta nåt Lucky tyckte om att gnaga på, jisses va han gnagde min lilla hårfagre vovve. Har lite planer för lördagen efter jobbet , maken och Tom ska på crusing med grannen och jag ska då ta in trimmbordet och gå igenom vovven helt. Lite lagomt lördagsnöje*S* Jag vägrar följa med på crusingen sånt kan jag vara utan. Nej nu kaffe och sysselsätta mig lite. Ha en bra kvll/natt gott folk

Av Jess - 28 maj 2014 22:14

Jaha då jobbar jag natt nr 2 då. Natten som var gick bra men ack så dödligt trött jag var dom 2 sista timmarna. Har nog aldrig kännt sån typ at trötthet förr. Mitt illamående vägrar försvinna när det kommer till annat än vatten och kaffe, jag får i mig max 1 dl av annat sen mår jag så illa att jag vill spy. Nej jag har inget mer att skriva så jag låter bli. Ha en bra kväll folket

Av Jess - 27 maj 2014 13:18

Alltså detta med att välja parti är en rättighet anser jag men jag kan inte för mitt liv förstå att välja ett parti som SD eller för den delen M. Inget parti håller vad dom lovar och har ytterst sällan gjort men att rösta på partier som har som filosofi att sparka på dom som redan ligger (gäller inte bara SD utan andra med) övergår mitt förstånd. Jag hoppas att alla står för det dom röstar på annars förstår jag inte varför folk röstar. Men jag vill definitivt inte ha varken M eller SD i beslutfattar roll för det kan bara sluta med ett rent helvete. Om det någonsin kommer att finnas ett parti som ser människan för det den är och tänker på hur vårt land ska komma på fötter igen UTAN att sparka på dem som redan ligger och dessutom håller det löftet ja då har det partiet min röst. I mina ögon finns det i dagsläget bara 2 partier som har en relativt sund syn på människor och vårt land vilka det är håller jag för mig själv just nu (men vill du veta så fråga så får du ett svar) Jag står för att jag inte gillar SD samt M och jag har rätt att tycka det precis som alla som gillar dom har sin rät att göra det, men en fråga vet du vad partiet du röstar på står för? Nu menar jag i grund och botten och följer dom den ideologin? Jaja politik är mest bara lögner och den vanliga människan piskas att bara göra som den blir tillsagd om denne ska kunna få mat på bordet mm. Ett ordspråk jag alltid står för är behandla andra så som du själv vill bli behandlad! Nej nog om politik och sånt dravel. Ha en bra dag där ute

Av Jess - 27 maj 2014 10:38

Så var det tisdag och dagen blir inte riktigt vad jag planerat men vad gör det, det kommer fler dagar. Diddi skickade sms om att hon är så trött så hon nästan tuppar av. Ja hon har varit lite trött några dagar men jag har tolkat det som att det är pga att hon klivit ur en speed period men ska nog ha lite koll. Sen så har jag ett STORT problem med mat vad det gäller mig själv, jag kan inte äta nåt alls utan att må illa så jag knappt kan röra mig. Ska på första kontrollen efter op nästa tisdag och ska då fråga vad jag ska göra för nåt måste jag kunna få i mig annars kollapsar jag till slut. En bra sak dock är att jag inte längre behöver blodtrycks medicinen längre, har varit utan 1 vecka och trycker ligger kanonbra. Sen så går jag ner väldigt sakta nu men så länge det går neråt är det bra, har gått ner 4 kg sen op bara.

Igår kom Tom hit och det känns kul, dock är min engelska inte den bästa men jag tror han förstår mig ändå. Lucky blev dock rädd för Tom men det håller på att släppa nu. Susann är i skolan liksom Diddi men hon kommer nsart hem efter ett samtal från henne lärare. Tom är på Susanns rum och själv sitter jag här som ett fån. Får besök av min kusin idag, det ska bli trevligt. Sen blir det till att göra middag sen försöka SOVA innan jag ska iväg och jobba.

Av Jess - 26 maj 2014 09:45

Jag kan inte förstå att det är så mycket tvätt, funderar på om man kanske kan dressera den till att tvätta sig själv och sedan vika sig och lägga in sig där den ska vara? Så om nån lyckats med det så dela gärna med er om hur ni gjorde*S*

Idag så ska jag försöka fixa lite här hemma sen ta en prommis och se hur långt knäna håller, jo jag vet att jag inte bör gå mer än 2 km men jag måste röra på mig. Ska iväg på mamografi på eftermiddan, inget jag vill men ett nödvändigt ont. Är iofs bara 1 årsen jag var sist men då var det pga en stor knöl i ena bröstet, det visade sig vara en inflammation. Kallelsen jag fått nu är för att jag fyllt 40 i mars, så med andra ord ett tecken på att jag börjar bli äldre (dock blir jag ALDRIG vuxen) Till middag i dag blir det korvstroganoff och makaroner enklet och bra. Så fixa lite fikabröd faktiskt eftersom vi ska fira Tom när han kommer ikväll. Nä detta går inte , i med sista slurken kaffe sen fortsätta galenskaperna här hemma. Ha en bra dag gott folk.

Av Jess - 25 maj 2014 17:18

Snart slut på denna helg då och snart börjar jag jobba igen. Sen så ska det planeras för student då Susann tar studenten. Samt att Ninna tar examen på högskolan och Diddi slutar sjuan, så jag har en del att göra. I morgon kommer Susanns pojkvän Tom hit och stannar hela sommaren och även Chris kommer nån vecka så här blir det till att prata svengelska*S* Ninna har gjort tårta till Tom då han fyllde 20 förra veckan det firar vi i morgon. Ska snart in till Nanna med lite matlådor mm.

Av Jess - 25 maj 2014 10:45

Phu idag är det lite skönare ute, iaf för min pälsboll   . Igår tyckte även jag att det var för varmt kan jag säga. Orkade inte göra många knop utan bara var. Dock borstade jag Lucky för att det nån gång ska ta slut på hans vinterpäls. Nanna,Susann och Ninna var på bio igår, dom såg the other women. Diddi har förhoppningsvis kommit ur sin speed period för hon har nu sovit 3 nätter och hon sover ganska länge. Idag roar jag mig nu på förmiddan med att göra matlådor till Nanna, det blir 2 olika typer med lax och en variant med kyckling, allt som allt blir det  9 st. Nej nu fortsätta , sen blir det lite städning och borstning av vovve. Ha en bra dag alla

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards