Alla inlägg under maj 2015

Av Jess - 31 maj 2015 09:06

I morgon är en dag med STORA förändringar. Susann flyttar hemifrån och det kommer bli annorlunda och kännas konstigt. Tror även att hon känner att det är lite läskigt men samtidigt skönt att få eget. Det kommer bli lite rörigt och så ett par dagar samt en hel del åkandes efter jobbet för henne och maken. Men det blir bra i slutänden det vet jag. Medans dem kör saker till hennes lägenhet så ska jag skura ur hennes rum när det blivit tomt och sedan fixa fönstret mm innan vi ska ha in våran säng och göra i ordning. Första natten kommer jag ha svårt att sova det ska gudarna veta men som sagt det är en vanesak. Vi har ju familjedag på fredagar men vi får nog flytta det till söndagar så barnen som inte bor hemma kan komma på mat och så att vi kan se att dem mår bra. För är det något dem är dålig på så är det att hålla kontakt, eller vad säger du Linda?   Skickar man ett sms får man vara glad om man får svar samma dag, Susann är lite bättre på att svara än så länge    Tur jag har sommarlov så jag hinner vänja mig vid det nya innan jag ska jobba 1 månad. Jag har lite svårt för vissa typer av förändringar, dock tror jag att just denna förändring är lika för de flesta föräldrar . Måste komma ihåg att köpa en sak idag så jag vet att Susann kommer upp i tid när hon flyttat    Nej nu ska denna nerviga mamma försöka ladda upp sig helt inför den kommande fystesten som ska göras ikväll. Ha en bra dag alla trots skitväder!

Av Jess - 31 maj 2015 07:16

God morgon i rusket!

Fy vilket väder denna helg. Gårdagen började lovande med sol men efter ett par timmar kom regnet och har sedan dess till och från spöregnat. Igår firade vi min far som tidigare i veckan fyllde 65 år. Så nu är han pensionär på heltid! Mycket folkv ar det och väldigt trevligt och god mat. Vi blev dock inte kvar så länge för vi var båda väldigt trötta samt att hundarna inte borde vara ensam så länge nu när Iris löper. Förvisso hade vi stängt av  och så men man ska aldrig säga aldrig, tur är dock att Lucky är steril .

Tack mor och far för en trevlig tillställning igår.

Av Jess - 30 maj 2015 15:36

Någon av er som läser som provat heralife? Inte då tycker jag ni ska gå in på denna länken och beställa ett provpaket. www.3dagarsprov.se/853274  . Jag som är laktosintolerant har svårt att finna produkter samt att dem jag finner smakar ofta hemskt. Men herbalife har produkter smakar gott. Så vill du ha nåt du kan ta på stående fot som är hälsosamt eller som kompliment att ta före och efter träning så är detta nåt att prova.

 

Av Jess - 29 maj 2015 07:25

God morgon!

Igår var jag med vovvarna i spåret och vi tog 1,5 rundor, det blev 4,9km ganska lagomt. Det blir himla varmt i spåret märkte jag på hundarna. Sen var jag på tabata igår på kvällen och det är himla kul. Hade träningsvärk från sist och idag har jag om möjligt ännu mer träningsvärk men i andra muskler   , så jag vet iaf att jag gör rätt. Idag blir det en runda i spåret med vovvarna men det blir på dagen för nu på morgonen/förmiddan ska jag städa och tvätta. Skulle vilja riva ut alla möbler mm så man kan komma åt ordentligt överallt. Susann flyttar ju på måndag och det känns väldigt overkligt att bara 2 barn kommer bo hemma, det känns lika konstigt denna gång som när Ninna flyttade och när Susann flyttade första gången. Vänjer man sig någonsin när dem flyttar ut? Nej nu måste jag ha lite mer kaffe innan jag skickar iväg Diddi till skolan och sen är det fullt ös medvetslös ett tag. Ha en bra dag gott folk!

Av Jess - 27 maj 2015 15:04

Så då har jag varit på kirurgen och nu fått att jag är ok. Visst jag har fortfarande mina svårigheter med att få i mig rätt mängd mat men jag har stabil vikt nu och mina värden är fortfarande klockrena. Dessutom mår jag bra! Så nu blir jag överflyttad med mina kontroller till HC. Känns bra måste jag säga.

 

Ibland slår det mig hur olika vi människor är. Alltså jag tycker det är bra att vi är olika men sen när det gäller värderingar kan man ju börja fundera. Tex, smita från jobbet bara för att det passar en och skita i att andra får jobba häcken av sig. Eller ta ledigt bara för att man vill och sätta andra på pottan. Tja det finns massa mer att ta upp men vem orkar läsa. Det jag vill komma fram till är vart finns moralen? och vad hände med behandla andra som du vill bli behandlad, för jag tror knappast att man vill bli behandlad som skit eller slita sig halvt ihjäl bara för att en del inte behagar använda skallen,eller har jag fel? Ja jag stör mig nå fruktansvärt på detta, förstår inte hur man har mage att göra sånt här upprepade gånger. Kanske är det så att dessa personer ser sig som förmer än andra?  Nej nu ska jag inte skriva mer för då kommer det snart fula grodor på småbarnsnivå och det är dumt. Ha en bra dag alla

Av Jess - 27 maj 2015 07:22

God morgon!

 Dagarna går och snart är det sommarlov. Min rygg krånglar men igår när jag var på 24fitcamp så lyckades jag med hjälp av min yngsta bror vid strechingen att klocka tillbaka muskeln där den ska vara. Jag måste säga att det var himla trevligt att träna med detta gäng. Har varit på olika ställen där det är gruppträning och hittils är det BARA på friskis och på 24fitcamp som jag känt att jag är tillåten att vara jag och ändå få vara en del av allt. Ingen beter sig som om dem vore förmer än någon annan, det var skönt. Hit kommer jag fortstätta gå även efter fitcampen. Ja nog märks det att jag inte tränat så mycket styrka för jag har duktigt ont i benen och rumpan, alltså gjorde jag rätt   . Tack broder Jocke för att du fick mig att våga gå dit och träna! Idag ska jag till kirurgen för uppföljning, blir intressant att se vad han/dem har att säga. Återkommer med domen senare, nu kaffe och vitaminer sen göra mig klar så jag törs visa mig ute! Ha en bra dag alla.

Av Jess - 24 maj 2015 20:25

Tänkte dela med mig lite av den näring jag får i mig (tyvärr jag har inte sköt detta de senaste dagarna vilket straffat sig hårt), kom ihåg att jag är medveten om att jag får i mig för lite så slipper ni ha åsikter. Det beror på de problem jag har efter min GBP och jag kämpar dagligen med att få i mig lite större mängd


Frukost: 0,75 dl naturell kvarg, 1 msk fil samt en portion med bär, körde allt i mixern.

Mellis: en hård smörgås med ett skivat kokt ägg + kaffe

Lunch: 1 dl blandade bönor och 2 basilikapuckar + 1 msk gräddfil med vitlökskrydda

Mellis: samma som frukosten

Middag: 1 vegbiff och 0,75dl blandade bönor + 1 msk gräddfil med vitlökskrydda

Kvällsmål: 1dl hemgjord soppa på linser, bönor och grönsaker som jag mixat slät samt 1 hårdsmörgås med 2 skivor ost på.

Utöver detta dricker jag ca 6 muggar kaffe samt ca 2 liter vatten. Jag har även extra protein i frukosten samt eftermiddags melliset då min kropp är i behov av det. Tränar jag vilket jag oftast gör i nån form så brukar jag ta en extra kvargshakepå ca 1,5 dl före samt ca 0,75 dl efter men har då i frön så jag får i mig viktiga fetter också. Allt jag äter är även laktosfritt och helt köttfritt, vilket även innefattar att jag inte äter fisk (lax ytterst sällan) eller kyckling.

Av Jess - 24 maj 2015 19:53

Det blev ett lyckat besök på järvägsmuseumet igår. Trots att det var knökfullt med folk klarade Diddi det galant. Jobbade natten som var och jag har förbenat ont i ryggen. Idag har jag inte gjort många knop. Jag måste ta mig i kragen och se till att äta som jag ska, har slarvat några dagar och det straffar sig stenhårt! Plus att jag  slarvat med mina vitaminer i nån vecka, resultatet av mitt slarv är noll energi och sjukdomskänsla. Men nu är det slut med slarv för jag tänker inte må skit!!! Ska planera och göra färdigt mat så jag slipper laga mat hela tiden samt göra iordning mellis mm så det är bara att ta fram. Inser att näring är A och O i ett sunt mående och tillsammans med träning ger det underbar effekt. I morgon ska jag på förmiddagen förutom rundan med vovvarna laga mat och göra en matsedel. Maken får ta vägen förbi apoteket när han slutar jobba för att köpa mina vitaminer så jag kommer på fötter igen.

Idag har jag varit på info mm angående 24fitcamp som jag ska delta i, spännande kommer det att bli! Nej nu sätta lite fart. Ha en bra kväll gott folk!

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards