Alla inlägg under april 2014

Av Jess - 28 april 2014 08:11

Då är jag påväg till huddik för operation. Sitter i baksätet och lyssnar på Peter och pappas jidder. Ha en bra dag där ute.

Av Jess - 26 april 2014 22:02

Så har dagen blivit kväll. Idag har vi firat Diddi som blir 14 år. Tror hon är ganska nöjd med sina presenter. Tårtan var godkänd den med även om den inte blev helt lik en creeper eller vad den nu heter.

 

Siter nu på jobbet och ska göra mitt sista skift innan min operation som är på måndag. Känns konstigt att jag ska vara hemma 4 veckor i sträck, det har jag inte ens varit när jag haft semester. Men jag kommer inte vara sysslolös ka jag lova*S* Fick frågan om jag är nervös inför min op, men nej det är jag inte det minsta det enda jag är orolig för är dom där förbenade fragminsprutorna som jag måste ta ca 1 vecka efter op, men mamma ska ge mig dom för annars lär det inte bli nåt. Har dels min op att se fram emot men även en sak till men det är hemligt ännu*S* Tids nog får ni veta vad det är. Nej nu kaffe sen det vanliga när jag jobbar. Ha en bra natt där ute.

Av Jess - 25 april 2014 22:59

Kl 5:01 i morgonbitti är det 14 årsedan Diddi kom till världen. Ja jag vet faktiskt inte hur åren kunnat gå så fort. Förvisso har vi haft att göra och att kämpa, men en sak är då säkert, det har varit värt varje kamp och varje minut av det. Barnen blir stora och det ska ju betyda att vi blir äldre men inte jag, åldern på pappret är en sak men inombords är en annan. Svårt att fatta att Ninna som är äldst blir 23år i novmber och Suss blev ju 21 i januari och Nanna blir 19 i oktober. Ojoj kan jag bara säga, tänk att jag fått så underbara flickor tillsammans med min make. En sak är då säker när det gäller mina flickor och det är att dom som person är helt olika, visst utseendemässigt ser man att dom är syskon men deras personligheter är helt skilda och tur är väl det :) Älskar mina flickor massor och dom gör mig stolt. Nej jobba eller nåt nu, en natt kvar efter denna sen blir jag hemma 4 veckor.. Sov gott där ute

Av Jess - 25 april 2014 15:15

Helt mosig i skallen idag. Blev inte mycket sova alls, inte ens för att vara jag. Nu står tårtbotten i ugnen och gottar sig. Diddi fyller år i morgon och allt ätbart ska vara laktosfritt så det blir till att göra hembakt. Hon ska ha en minecraft tårta, hmm en grön med svart på*S* Jaja jag ska göra vad jag kan. Har varit och tagit sista proverna inför operationen som är på måndag. Jag bara längtar att få det gjort så jag kan få smaka på nåt annat nu, jag vet att jag tjatar om att mina shakes är äckliga  men ni har tyckt lika om ni druckit dom i 8 veckor!Kl 16 ska jag ringa till dagkirurgen för att få exakt tid för när jag ska infinna mig i huddik. Ska iväg och handla till oss här hemma och till Nanna sen vila lite om jag hinner innan jobbet. Katterna ska få en ny matplats och vi får se hur lång tid det tar för Herbie att fatta det, sist tog det drygt 3 veckor, men det löser sig. Sen så ska jag mana på maken att fixa med lite annat inför det som komma skall.*S* Nej nu kaffe i stora mängder (medans jag klarar mer än 1 dl) så kanske jag får igång skallen. Ha en bra dag gott folk

Av Jess - 24 april 2014 18:04

Gaaaa just nu är jag ingen trevlig person. Hela min kropp skriker efter nåt att stoppa i munnen som INTE är en shake. Jag känner som om jag ska bli galen... Inte blev det bättre av att känna doften av övriga familjens mat!!!!! Så jag ber om ursäkt om jag uppfattas sur och tvär

Av Jess - 24 april 2014 07:57

Så har Diddi kommit iväg till skolan. Idag var taxin sen, det har varit lite bättre sen dom gjorde om rutten. Igår var vi in en snabbis till Nanna och hämtade intyg som skulle scanas in och skickas. Är så stolt över henne, hon skulle på ett möte och då brukar hon ha stöd av en från personalen men den som skulle följt med var hemma för sjukt barn. Att det blir på annat sätt är svårt för Nanna som då blir osäker och tycker att det blir obehagligt. Så hon gick själv till och ifrån mötet, hon klarade det även om det var svårt då hon lider av svår socialfobi. Men som sagt hon klarade det och det ska hon vara stolt över. Jag är så glad att hon fixade det min lilla gumsa. Idag ska jag göra det vanliga plus en prommis, ikväll börjar jag jobba, ska jobba 3 nätter sen så blir jag hemma 4 veckor eftersom jag opas på måndag. Det händer även annat här hemma men vad det är får ni veta när tiden är mogen   .  Just nu längtar jag till tisdag då jag får stoppa i mig nåt annat än äckliga pulver shakes, även om det bara är fil   Nej nu kaffe å sen dona. Ha en bra dag folket

Av Jess - 23 april 2014 11:36

Jag är less på att få så ont när jag går. Mina knän är nu som fotbollar men jag går iaf och med musik i öronen går det dock saknar jag en vovve för det är precis vad jag behöver för att känna mig hel plus att jag inte behöver prata fast jag har sällskap när jag är ute och går. Jag hoppas maken snart förstår hur mycket jag behöver vovvesällskap! När jag var ute och promenerade så gick jag förbi apoteket för att hämta ut dom saker som jag fått på recept som jag sta ta när jag är opad plus att jag passade på att ta ut Diddis näringsdrycker, det blev ganska tungt hem kan jag säga.

 

    Det kändes som om jag hade helva apoteket med mig när jag traskade hemåt. Nej nu lite kaffe sen dona lite innan Diddi kommer hem.

Av Jess - 22 april 2014 09:12

Så då är det vardag igen och det är skönt tycker jag. Dock är Diddi ledig idag. Suss kom hem från Manchester igårkväll så nu är ordningen återställd hemma. Ninna dök upp ca 1 minuter efter det att Suss klivit in genom dörren. Diddilade sig tidigt för hon var trött. Ninna och Suss passade på att göra mos av mig i soffan. Trots att båda är över 20 blir dom som om dom är max 3 år när dom blir mammiga*S* Nanna fick besök av mormor och morfar igår.Det går kanon för henne , dock är det svårt att gå ut men det kommer. Jag är imponerad av att hon klarar det så bra . Jag är oerhört stolt över ALLA mina 4 flickor. Dom har/ger mig ett rikt liv och jag blir väldigt rik på erfarenheter. Pengar är inte allt , familjen är ALLT, iaf för mig! Kom just på att nu är det bara 6 dagar tills jag opas. Jag längtar efter att få i mig nåt annat än detta äckliga pulver. Allt kommer smaka bättre än det kan jag lova. Det somkänns lite obehagligt är att jag måste ta dom där sprutorna, men har tur att mamma ska ge mig dom för jag skulle aldrig klara att ta dom själv. Nej lite kaffe och fixa lite med tvätten. Ha en kanon dag gott folk

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards