Alla inlägg den 21 november 2012

Av Jess - 21 november 2012 18:53

Ja så var dagen D här då. I morgon börjar jag och tjejerna vår diet, kommer bli tufft och en hel del dåligt humör kan jag tänka mig, men det är det värt om detta fungerar. Har idag varit och hämtat ut en del av Lilltrollets drycker och köpt det andra som jag och Nanna ska använda. Passade även på att köpa D vitamin i tablett form, fanns 2 olika styrkor och personalen försökte få mig att ta den lägre men jag bevisade att jag behövde den högre. Det märks att samhället inte har särskillt mycke kundskap om bland annat npf och i överhuvudtaget diagnoser eller så. Sen så köpte jag berocca i tablett form till mig då jag är så trött men inte kan sova, hoppas bara det hjälper. Men nu är vi rustade med det vi behöver ett tag framåt. Kan säga att ha  koll på olika typer av pulver är en djungel, som tur är har jag ju haft hjälp av en dietist och pengamässigt är nuttrilette billigast och har man inte så mycket pengar så har man inte! Och till dig/ er som tidigare kommenterat (har inte publicerat dom) att man inte ska banta barn, jag VET det men det finns en orsak för detta och den är LIVSAVGÖRANDE och därför ska vi göra detta under 4 veckor och sedan introducera mat och få utbildning om vad och hur och mängd. Detta gör jag för att vi ska få leva och kunna leva sunt. Så nu var moralkakan klar*S*

Lilltrollets söta ord om dagens middag: Å va gott vi får till vår sista måltid*skrattar* Vi åt kottlett, ris coh brunsås och nä INGA grönsaker alls*S* Nej nu lite kvällsrutiner då och ikväll ska jag lägga mig tdigt och glo på nån film.

Av Jess - 21 november 2012 06:50

Knäpp eller inte, ja det är väl upp till var och en*S* Har hunnit damma en del plus gjort alla morgonbestyr, har även hunnit med en dysch och fått upp Lilltrollet. Hon började dagen med att visa att hon var uppretad på en klasskamrat av nån anledning, jaja det går över. Katterna har race så det yr.  Alltså sova, är det verkligen till för alla? Jag kan ju inte sova, somna har jag inga problem med men att sova mer än 3-4 timmar går ju inte, varför kan man ju undra men så är det bara. Finns både fördelar och nackdelar med detta, men som sagt jag kan inget göra åt det. Sitter och filosoferar på hur det kommer se ut när jag och mina föräldrar är klara med min hall och mitt sovrum, kan bara bli bättre. Sen att att jag fått en hel del julsaker gör det ännu mer spännande att se hur det blir med det framme*S* Nu har jag noll estet i mig så jag får nog be om hjälp att få till det. Jag uppskattar mysiga ombonade hem men jag har svårt att själv få till det. Hmm jag är sååå less på mina tantlockar som kommit fram sen jag klippte av mig håret för ca 2 årsen, måste försöka spara ihop till en plattång innan jag får bryt. Ser ju ut som ett skogstroll i skallen om jag inte sätter upp det i svans.   Hmm jag behöver nog hjälp att få bort jättesäckarna under ögonen ser jag. Nu kanske ni förstår varför jag blir rädd när jag tittar i spegeln.... Så nu har ni sett spöktrollet och nu får ni mardrömmar*skrattar* nej nu göra ett litet ryck sen iväg med Lilltrollet och rasta vovven, visst ja inte glömma en kaffe hos mamsen åxå.

Av Jess - 21 november 2012 05:07

Vi nordbor får inte tillräckligt med vitamin D och det medför en rad olika problem. Det har mer och mer uppmärksammats att just D-vitamin brist är nåt vi alla lider brist på, dock i olika grad. Jag fick ju lära mig att tex personer med npf har en större brist på just D-vitamin så jag satte in det på mina tjejer. Dock slutade jag med det till Lilltrollet ( men ska börja ge igen) pga olika anledningar men Nanna får och där ser jag en stor skillnad. Visst hon är fortfarande jätte trött men hennes hudfärg och lynne är bättre så här blir det fortsatt intag av just D-vitamin, även jag ska börja äta det. Jag kommer att sätta in länkar då och då med artiklar om just D-vitamin ett tag, dels för att sprida kunskap men åxå för att kanske någon blir hjälpt av det.

www.kostdoktorn.se/d-vitamin/

Hmm nu vill inte min nya webbläsare som jag vill men knacka in adressen så kommer du till en bra artikel.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards