Alla inlägg under februari 2014

Av Jess - 28 februari 2014 11:50

Ja idag är det den stora dagen för Nanna. Idag flyttar hon till eget så nu är det lite rörigt mm så som det blir när det är flytt. När vi gjort allt som vi hinner idag så ska jag börja min arbetsvecka. Nä hinner eller orkar inte skriva mer så jag återkommer väl när jag är på jobbet inatt. Var rädd om varann alla

Av Jess - 27 februari 2014 05:00

Har suttit och tänka på hur vissa människor kan förändra ens sätt att tänka och hur dom kan hjälpa utan att man känner dom eller ens träffat dom irl. Det finns 3 personer som hjälpt mig när jag känt att nu orkar jag inget mer, jag ger upp. Den första av mina hjältar är Måns Lööv , utan honom hade vår familj aldrig tagit sig igenom den jobbigast och mest fysiska perioden med Diddi tex, hans ord och lärdom ekar när hoppet sviktar. Den andra är Pelle Sandstrak, Hans föreläsningar samt han sätt att vara sig själv har gett mig insikt och en mer förståelse samt att jag inte längre tycker att nån är utmärkande om dom är lite annorlunda, fast annorlunda är vi alla men jag hoppas ni förstår hur jag menar. Sen har vi Thomas Nybom som skrivit boken i dina ögon, den boken räddade mig från att ge upp och inse att nån gång nånstans kommer allt att bli bra. Ni tre borde ha medalj för ert arbete samt att ni delar med er av eran erfarenhet och för att ni är just ni. Måns träffade vi via BuP , Pelle har jag träffat när jag varit på hans föreläsningar , i Pelle ser jag mycket  av Diddi, dom har en hel del liknande beteenden :) (PS jag ser faktiskt en hel del egna betendelikheter hos mig när jag tittar efter*S*)och Thomas har jag inte träffat men läst boken och skrivit med  via FB lite grann. Jag önskar jag kunde tacka er för allt  ni gjort för oss , ni är guld värda och mer därtill. Så dessa 3 är våran familjs hjältar, vilka är era?

Av Jess - 26 februari 2014 18:50

Har hunnit upp och tittat litepå bokrean. Köpte 5 böcker samt att jag köpte mig en tunnare jacka. Jag nästan dör av värmeslagi min dunjacka.

Inte riktigt min smak på jackan men den duger , dock ryker skärpet för det hatar jag. ;)

Av Jess - 26 februari 2014 15:00

Så nu har jag gjort mina 2 extra nätter. Oj vad tiden rusar, nu är det bara 2 dagar kvar sen flyttar Nanna. Så nu börjar det brinna i knutarna att fixa. Ska jaga micro,litet köksbord med stolar,soffa och soffbord, om ni har tips på billga sådana prylar hojta gärna till.Tja det är lite små plock också men sånt som hon kan leva utan en stund. Ska göra ett sista ryck att packa ner lite saker, fast hon har ju allt packat nästan, men jag är ju en hönsmamma eller nåt i den stilen. I morgon så blir det tvättning av det som ska tvättas så hon slipper börja med att jaga tvättstuga samt att hon och jag ska träffa hennes kontaktmän som det nu heter. Nä nu komma igång och dona lite sen göra middag så det blir nån ordning på torpet *S* Ha en bra dag gott folk

Av Jess - 24 februari 2014 22:20

Blev inte riktigt som jag planerat men det går ändå. Jag jobbar extra inatt och i morgon natt vilket är helt ok dels för att jag varit sjuk och dels för att nu har dom strypt hela vårdbidraget för mig eftersom Nanna flyttar. Iofs sitter vi inte i sjön för det men jag vill känna mig nyttig och bidra med en vanlig lön. Så därför är dessa extra nätter välkommna. I morgon har jag en del samtal på telefon att göra samt så ska jag på utbildning innan jag ska jobba. Jag ser mycket fram emot att gå denna utbildning och hoppas även att jag får en plats på den utbildning som är i sthlm i maj. Inatt blir det en hel del skrivande , ska skriva allt jag/vi gör som "normala" föräldrar inte gör för sina barn eller i detta fall är det bara ett barn. Har försökt klura lite idag på vad tex jag gör som inte "vanliga" föräldrar gör för sin 14 åring. Vi har ju levt såhär i snart 19 år så för oss är det NORMALT, för jag vet inget annat. Det blir inte lätt det ska gudarna veta men jag måste ju försöka. Ska skriva ner ALLT som görs en vardag samt en ledig dag. Fattar inte att man ska behöva göra detta om och om igen år ut och år in, men men vi lever i ett tilltrasslat samhälle så det är bara att gilla läget. Nej nu kaffe sen får vi se hur mycket som blir gjort.

Av Jess - 24 februari 2014 11:51

Dagarna går och jag hinner inte riktigt med. Jag är nästan helt återställd efter denna sega flunsa, lite hosta kvar samt att min pollenallergi har börjat   . Idag jagas det folk till höger och vänster via telefonen   samt att jag ska försöka få mitt huvud under kontroll. I morgon ska jag på utbildning via facket och det ska bli spännande. Nu är det inte många dagar kvar tills Nanna flyttar till sin första egna lägenhet, känns konstigt men vet att det kommer bli bra. Denna vecka trodde jag skulle bli ganska lugn men ack så jag bedrog mig, finns massor att göra, som tur är det mest telefonsamtal så jag behöver inte bege mig hemifrån så mycket. Fick hem leveransen från animail.se idag som tur är, kattmaten var nästan slut samt att jag hade beställt kattsand. Tycker det är så skönt att slippa släpa från affären. Det går lite drygt 30kg kattsand i mnaden samt va 4-5 kg kattmat i månaden. Hade beställt lite produkter till akvariumet med så nu ärdet bara att sysselsätta sig   . Nä nu kaffe sen så sätta fart på fläsket....

Av Jess - 22 februari 2014 10:45

Vilken dryg period det har varit/är  med denna förkylning. Peter,Susann och jag är dom som nu nästan är helt återställda. Lite hosta och snor kvar, Nana är seg och mår inte så bra och Diddi är seg och snorar. Men nu verkar det som att det är över för denna gång. Kan säga att det nog kommer ta npgra dagar till innan man är helt återställd i kroppen. Idag har jag och Peter redan hunnit vara till ica maxi samt biltema, på ica maxi hade dom pris nedsatta mysbrallor och på biltema skulle vi ha t-shirts till Nanna. Blev annat med som alltid när man ska handla, tex lördagsgodis fast det var iofs bara saker som behövdes som vi handlade. Håller på att damma och dona i köket medans jag gör i i ordning steken som ska få koka sakta , till det blir det kokta pären,kokta morötter samt en smarrig sås, vem vet kanske det blir ett glas vin till (för mig då eftersom ingen annan dricker rödvin samt att några av familjen är för unga).Nej nu har jag inte tid med detta utan ska försöka göra massa måsten som blivit liggandes pga sjukdom. Ska även iväg och fira ena brorsdottern i efterskott på eftermiddan. Ha en bra dag gott folk

Av Jess - 18 februari 2014 09:06

Det var då självaste vad seg denna förkylning är. Nu har även Diddi däckat så vi får se om Nanna klarar sig, hon snorar dock och hostar lite smått.Idag känner jag mig lite bättre men febern är envis och kroppen är seg. Har pratat med fk idag och talat om att  Nanna ska flytta så att dom kan justera vårdbidraget tills jag fixat nytt intygg mm för Diddis vb.Fast dom trodde att dom kommer frysa det helt tills Diddi är utredd på nytt så vips blev det massa tusen mindre ett tag, men det är ju tur då att jag ska springvika i kommunen så jag kan få en "normal" lön. Visst det kommer kännas i plånboken men vi klarar oss ändå bra på det vi har tillsammans så det går ingen nöd på oss igentligen. Idag ska jag försöka få ork att mata snabeldraken för den är hungrig och golven är FULL med DAMMRÅTTOR som ska bort!!!  Insåg när jag tittade i våra köksskåp att det är himla tomt på mat, alltså måste jag och maken försöka hitta energi att komma iväg och handla lite iaf, annars får barnen leva på luft och vatten, tror inte dom vill det faktiskt. Sen så har vi nog smittat katterna för 2 av fyra nyser och är lite slöa, förvisso är dom 2  som alltid ska vara med när nån är riktigt dålig så dom kanske tar åt sig av energin och blir dåliga dom med. Sen fick jag se nåt himla läckert som nån gjort för sina katter.  

Så vill jag också ha, så himla läckert och smart... Nej nu ska jag ta ipren och försöka masa mig till dammsugaren.. Ha en bra dag där ute..

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards