Alla inlägg under november 2012

Av Jess - 30 november 2012 14:39

Jaha då vart det ändring igen. Lite förvirrande faktiskt men men. Ganska skönt att få vara hemma men samtidigt så blir det ju lite mer oro då jag inte vågar koppla av nattetid. Nanna skall få en annan dos av en av sina mediciner och på måndag så ska vi höras av igen och då prata om hur , vad och när med framtiden. Vilket som så finns jag här för henne.

Jisses vilket oväder vi har, dock ganska mysigt tycker jag. Massor med snö vräker ner.... Dom har nyss plogat ( sen vette katten om dom kommer ploga mer under helgen eftersom det förväntas 4 dec till minst) och snöhögarna är bra mycke högre än jag är lång*S* Vem vet kanske vi får ett nytt 98??? kan ju hoppas iaf*S* Nej nu förbereda maten, blir kyckling med massor av ungsbakade grönsaker. Å faktiskt så ska jag ikväll fuska och ta 1 glas rött och nuta av vintern. Va rädd om varann där ute.

Av Jess - 30 november 2012 10:27

Nu är det äntligen vinter, massor av snö kommer ner. Var på en promenad inatt med Nanna i snöyran och det var så mysigt. Idag är det massor av drivsnö ute och på vissa ställenv ar snön upp till knäna pga blåsten. Lägger in några snöiga bilder.        

Sitter och väntar på att få samtalet att nu finns det en säng till Nanna. Jag tror det blir medicinjustering och jag tror även att hon kommer få en diagnos till. Mitt älskade lilla barn. Jag önskar ingen annan detta för det är tufft och otroligt jobbigt. Lilltrollet kommer vara kvar hos maken så länge vi ska ligga inne och ev ett tag till. Vovven är också där för jag kan inte lämna Nanna för att rasta henne. Nej nu ska jag få på mig lite kläder då jag har tagit en dusch så man ser ut som folk(om nu troll kan det*S*) Ha en bra dag alla därut och kör försiktigt det är halt och slirigt pga all underbar snö. Föresten kom å tänka på att om detta varit sthlm så hade dom dött nu av panik*S*

Av Jess - 29 november 2012 21:32

Kommer bli sparsamt med bloggning ett tag för jag kommer inte orka blogga från mobilen på samma sätt. I morgon läggs vi in och nu får vi äntligen hjälp, eller jag ska säga att Nanna äntligen ska få hjälp. Blir en vaknatt till men det gör inget. Tack till mamma som målat och donat medans jag bara varit virrig och knasig. Ev blir det en natt prommis för att lindra lite ångest för snuttan. Men det är härligt att promenera i snö. Nu ska jag dona lite så får vi se om det blir en snöprommis sen..

Av Jess - 29 november 2012 09:21

Det har varit en lång natt med mycke tårar och massor av ångest. Jag önskade att hon kunde få må bra, kunde jag skulle jag ta all hennes ångest och få henne att må bra. Väntar på att hennes läkare ska ringa, dels för att höra hur gör vi nu och hur länge jag får intyg på för att kunna vara hemma med henne. Det som gör mig frustrerad är att jag fått veta att hon tydligen vill ge upp, det innebär att jag inte kan lämna henne alls, när jag går med hunden blir det bara korta svängar.Hon sover just nu ganska lugnt och gråter iaf inte. Det gör så ont i mitt mammahjärta, Ingen vill se sitt barn lida, det är hemskt. Jag skulle gå genom eld och vatten för att få henne att må bra, jag skulle göra vad som helst. Jag hoppas nu att samhället kan inse att jag behövs hemma för att kunna hjälpa mitt barn, annars tar det hus i helvete kan jag tala om. Väntar på att mammsen ska komma och då ska jag försöka vila lite för jag är aptrött.Nu lite kaffe och lite dator. Ha en bra dag och var rädd om varann

Av Jess - 28 november 2012 19:09

Ja jag vet inte vad jag ska skriva finns massor men vet inte vart jag ska börja. Men kan säga som så att nu blir jag hemma på heltid ett tag igen då, hann inte ens tillbaka till jobbet. Men man gör ALLT för sina barn så är det bara.Barnen går före allt i denna värld. Jag önskade bara att jag kunde bära den ångest mm som hon har, vill så gärna att hon ska känna att hon är bäst,för ingen annan kan vara bäst på att vara hon förutom hon själv.

Av Jess - 28 november 2012 13:01

Fy vad det lät tråkigt, men sånt som bara är. Är inte lika stressad över röran idag men blir virrig av den. Hittar inget när jag ska ha det. Men håller på att röja bland saker i sovrummet för nu ska skiten UT!! Även om det inte blir som jag tänkt mig, men det blir det sällan iaf*S* Jag är ju fortsatt halvtidssjukskriven och börjar min första natt i morgon, kommer alltså göra bara 2 nätter per vecka fram till den 15 januari som det ser ut nu. Det är på gott och ont detta men ett måste. Bara dra åt svångremmen och kämpa vidare. Idag blir hallen klar som tur är och jag har gjort lite förändring i sovrummet så det blir nog bra detta. Förutom det så blir det en del samtal och städa som vanligt. Ska be pappsen kolla om han kan limma mina stolar och sen om det går så ska grannpojken få måla dom åt mig*S* nej nu ska jag ta lite mer kaffe sen sätta en jädrans fart här. Ha det bäst och håll tummarna att snön kommer att lägga sig, för det SNÖAR faktiskt*S*

Av Jess - 27 november 2012 22:03

Var ut med hunden en sväng och passade på att kasta sopor. När jag gick där så var allt som det skulle, fridfullt och harmoniskt MEN så kom jag in hemma och ser röran. Gaaaa . Alltså jag vet att jag är prillig men hur fan kan man bli så virrig och stressad av att saker står på FEL ställe? Jag får bryt på detta, så jag släcker så jag slipper se*S* Har inte tänkt på att jag är så beroende av att allt ska stå på RÄTT plats ( enligt mig dårå) , trodde bara att det var småtjejerna som kände så, men nu vet jag att jag är också beroende av att saker står på rätt plats. Visst jag har ett visst mönster som jag går efter när jag gör saker och vet att det är udda och att det inte är "normalt" ( va nu normalt är, jo det är ett FULT ord) Så när det är färdigmålat måste jag så fort det bara går få sakerna där dom ska så jag kan varva ner. När jag skulle ut med hunden så hittade jag inte skorna,jackan , kopplet eller nycklarna. Letade och for runt som en skållad råtta. Nu ligger samtliga saker på en stol i hallen så dom finns när jag ska ha dom. Är så upptrissad i skallen så jag finner inga ord, det var inte igår jag kände såhär kan jag lova. Även om jag inte är en pedant så måste jag ha sakerna på ett visst sätt annars blir det fel. Jaja, blir det förmycke så tar jag en promenad till bara.

Av Jess - 27 november 2012 21:19

Så har denna dag blivit kväller. Det går ganska bra med dieten, middagen bestod dock av kött och keso med vitlök. Mamma har varit här många timmar och grejat med min hall. Det kommer bli kanon när det är klart. Dock så har jag fått en satans ångest, varför? Förmodligen för att det är så otroligt rörigt nu när hallen är tömd och det står en massa saker där dom INTE ska stå. Har inte haft nån ångestattack på flera år, det är så pass kraftig så jag har faktiskt tagit ångestdämpande. Känns helt sjukt att behöva det igen, men bara gilla läget, vet hur jag ska hantera detta iaf även om jag var tvungen att ta till medicin. Skumt hur en sån fånig sak som rörigt hem kan få en att få en kraftig ångestattack. Jaja jag kommer sova som klubbad sen iaf, för det har jag då gjort förr nr jag varit tvungen att ta behovs medicinen. Nu en kopp kaffe sen ut med vovven och lite sopor sen sova..

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards