Alla inlägg under november 2014

Av Jess - 27 november 2014 16:25

Hejsan där ute, nu var det ett tag sedan igen men det är som det är.

Jag har gjort en del prioriteringar och kommer göra fler, bland annat kommer facebook försvinna från mobilen och mycket annat. Sitter knappt vid datorn alls numer, är oftast bara online när jag jobbar och då inte så länge som förr. Det känns bra att göra detta men vem vet kanske det blir annat sen, det visar sig. Här hemma går det åt rätt håll med snorerierna och man kan se ett ljus i tunneln nu.  Träningen kommer tyvärr i skymundan nu men det är som det är helt enkelt. Har varit till kirurgen och dom har beslutat att dom ska gå in med titthål och kolla, troligen så har jag för mycket spelrum i buken nu när jag gått ner drygt 43 kg så tarmarna trasslar in sig, när denna op blir vet jag inte men dom ville få den gjord så snabbt som möjligt men om max 60 dagar, sen fick jag skäll igen för att jag inte åker in när jag får ont. Jaja det blir nog bra i slutänden. 

 

Ps om nån försöker få tag i mig så ring eller smsa för mitt internet på min mobil använder jag inte, mail kollar jag 1-2 gånger per dag men sen blir det inte direkt nå mer inernet för mig.

 

Sköt om er.

Av Jess - 21 november 2014 08:30

Underbart.... nä inte alls! Vaknade utan röst och är tok förkyld samt feber IGEN!!! Snart vette katten va jag ska hitta på för nåt är ju knas. Maken har även han varit dålig LÄNGE samt att ungarna snorar. Var till läkaren med Diddi igår och det var min husläkare hon fick träffa. Han är helt underbar! Han vet om hennes diagnoser och att hon är 14 på pappret men inte riktigt så irl. Han pratade till henne så hon förstod och frågade varje gång om hon visste vad han menade. Han gick igenom hela henne och av det han kunde se fanns ingen orsak till det som hände i torsdags, feber kan iofs varit en anledning. Fick tillsägelse att ha koll ifall hon får frånvaro attacker eller liknande ,jag har pratat med skolan så dom ska ha lite koll dom med.  

Så var det helg igen och många är ledig men inte jag inte, nä jag börjar min jobbar vecka inatt och jag kan säga att även om jag mår apa så ska det bli skönt att jobba ordinarie tid, alltså natt. Jag är inte utrustad för att jobba på dagarna än så är det. Att börja skolan blir en STOR omställning som kommer kräva en hel del pusslande men jag har ett bra schema så det går nog , eller det måste gå helt enkelt!

Diddi är skolan, Susann ska snart iväg och jobba, Nanna soveer , maken jobbar och kommer hem SENT och jag hinkar kaffe men ska snart gå och lägga mig. Vovvarna är rastade och alla 4 bentingar är utfodrade!

Nä nu skiter jag i detta, ha en bra dag alla

Av Jess - 20 november 2014 09:22

God förmiddag i stugorna. Efter en ryckig natt så sitter jag nu här med en dundrande förkylning IGEN! Men nej jag tänker INTE vara hemma, jag har tills i morgon på mig att få detta i schak, som tur är så är det bara nysningar och en massa äckligt snor, jag känner mig inte sjuk, men vågar banne mig inte. Diddi har sovit ganska bra, lite oroligt men det beror nog på det som hände igår. Idag har fröken ont i öronen och har feber så jag tror att det var det som var på gång igår och där av att hon kollapsade. Har ringt HC och väntar på att dom ska ringa tillbaka, så det blir väl en busstripp dit och hem sen antar jag. Luckys mage är liiiiiiiite bättre, började ge honom canicur igår så han ska få 2 gånger till (han har fått 2 gånger) sen blir det intestinal foder en vecka eller så igen. Frågan är vad det var som pajade magen denna gång. Funderar på om han kanske ska stå på intestinal nån månad eller kanske konstant. Tycker synd om min nalle för han skäms så när han blir såhär. Förövrigt är han som han ska så det är bara som så att han har en väldigt känslig mage helt enkelt. Iris är en riktig skitunge, hittar på bus och visar verkligen om hon fått för lite stimulans. Så idag blir det en hel del hjärnjympa samt att jag ska ta henne på en ensam prommis när maken kommit hem så jag kan träna lite lydnad. Lucky förstår inte riktigt det där med lydnad så han får vara hemma och få massa gos. Nej nu sätta fart och försöka hitta ett hem under all röra, fattar inte hur ni som jobbar eftermidda/förmiddag/dag hinner med allt. Jag har inte hunnit nåt alls och är mer förvirrad än nånsin. Jaja alla är vi olika.

 Ha en bra dag alla

Av Jess - 19 november 2014 20:08

Ja jösses  vad ska man säga. Jag hann precis hem när telefonen ringde oc h Diddis kontaktis var i andra änden. Diddi hade kollapsat inne på guldfynd. Jag och maken kastade oss in i bilen och iväg. När  vi kom fram sprang jag in och fann Diddi sittandes på en stol och hennes kontaktis och personal från guldfynd stod runt henne. Hon var sjöblöt i svett och väldigt varm. Dom hade tagit av henne jackan och lagt en blöt kall handuk i nacken samt gett henne vatten. Efter en liten stund hjälptes jag och Diddis kontaktis åt att få ut henne till bilen. Väl hemma så visade det sig att hon var ganska skärrad av det som hände. Hon tyckte det var otäckt för hon tappade synen men hörde allt samt att hon helt plötsligt började toksvettas, sen bar inte benen. Det jaq tycker veerkar lite konstigt är att det tog ett tag innan hon fick tillbaka synen, men i morgon blir det5 ett samtal till HC för att höra vad det kan bero på.  Nej jag kommer inte jobba mer dagpass för det plus oförutsedda händelser sänker mig totalt. Så nu blir det att hålla sig till det man kan :) och till råga på allt så pajar Luckys mage...... Jaja jag vet vade ja har att göra iaf. Nu KAFFE och försöka tagga ner.

Av Jess - 19 november 2014 08:11

God morgon på er där ute. Eller morgon och morgon, för mig är det förmiddag då jag klev upp kl 5. Har sovit som en kratta och har jordens huvudvärk, men det är bara att gilla läget. Vovvarna trodde nog jag var tokig som rastade dom vid sex och sedan gav dom mat, Iris åt men Lucky bara stirrade på sin mat. Tur jag har föräldrar som hjälper mig med rastning på dagen. Hann det mesta jag skulle innan jag åkte, Diddi kom iväg till slut , hennes taxi var sen! Väckte Susann innan jag begav mig till jobbet och jag hoppas hon inte somnade om. Nanna sover antar jag, vet ärligt inte om hon hade lagt sig när jag åkte eller om hon fortfarande var vaken. Denna dag blir intressant dels pga att jag jobbar annorlunda tid men även pga att jag har min dumma huvuvärk. Får se hur mycket ork jag har när jag kommer hem, om jag har bra ork blir det en långis med vovvarna eftersom deet inte blir nån träning idag samt att det blir förmodligen en TIDIG kväller. Nej nu hinka massa kaffe så kanske jag överlever att jobba dagtid! Ha en bra dag alla

Av Jess - 18 november 2014 13:11

Ja men då var det snart dags att åka till jobbet. Hmm känns konstigt att åka en eftermiddag istället för sen kväll, men  det blir intressant och annorlunda att jobba lite andra tider faktiskt. Ska bli spännande och se hur jag känner mig i morgon eftersom jag kommer hem ikväll runt 23-23:30 och åker till jobbet runt 7 i morgonbitti. Har ju en del att fixa innan jag åker till jobbet så jag måste gå upp senast kl 5. Jaja klarar andra av att jobba dagtid bör jag göra det med , eller?    Det visar sig. Ha nu en bra dag alla

Av Jess - 17 november 2014 12:43

Så var det måndag igen och en ny vecka börjar. Diddi är i skolan och jag har hunnit promenera med vovvarna ,varit på gymmet och även hunnit med att fixa golven och bäddat rent i våran säng. Snart ska jag äta lite innan det är dags att rasta vovvarna igen. Måste få ork att göra en matsedel för denna vecka så man vet vad som ska ätas. Ska på yoga ikväll vilket ska bli skönt, blir så avslappnad av yoga samt att kroppen mår kanon. Susann kommer hem från stockholm snart, hon har varit borta hela helgen. I morgon ska jag jobba eftermiddag och det blir annorlunda samt att jag ska joba 8-17 på onsdag. Att ha en löptik hemma när man har en hane är inte alltid lätt, vare sig för vovvarna eller oss människor, men snart är det över och då ska Iris få sig ett bad så löplukten försvinner!Nej nu ska jag äta, ha en bra dag gott folk

Av Jess - 16 november 2014 08:20

God morgon på er. Ja idag vet jag att jag gjorde nåt rätt igår, jag har träningsvärk och den ska jag bota med mer träning idag. Gymmet öppnar kl 10 så jag får vänta ett tag innan jag ska åka. Har varit ute med vovvarna och så har alla 4bentinar fått mat , själv ska jag straxt peta i mig lite kvarg med lite extra protein så kroppen har bränsle att jobba med under träningen.Fick ett par nya träningsbyxor av min älskade igår, mina jag hade var förstora så dom åkte ner så fort jag rörde mig. Jag verkar ha stannat i vikt nu då jag pendlar mellan 59-60 kg vilket är helt ok. Idag ska det tvättas och städas här hemma så det finns att göra , ingen behöver undra vad dom ska göra idag om jag säger så.Ska göra hemgjord pizza till familjen själv gör jag en omelett eller nåt. Nej nu har jag inte tid med detta, ha en bra dag alla. 

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards