Alla inlägg under juli 2013

Av Jess - 8 juli 2013 13:13

Jaha då är jag tillbaka lite sporadiskt nu när det är sommar. Livet går sin gilla gång. Har nio arbetspass på 3 veckor kvar att jobba sen har jag semester, fast jag har fuskat lite så jag har haft smeseter 2 av mina arbetshelger vilket resulterat i att jag jobbat 3 nätter varit ledig 11  i 2 omgångar. Ganska skönt! Peter hede semester förra veckan så vi passade på att åka till ockelbo ett par svängar. Inte lätt när man har barn som INTE vill så det blev bara ett dygn åt gången. Lilltrollet har ju fått en kontaktperson och det verkar gå fin fint, tror hon tycker det är lite kul att slippa oss föräldrar och ändå kunna göra lite utflykter mm. Nanna väntar ännu en gång på besked om serviceboende och det kan ta tid innan hon får veta om det beviljas. Sen så har vi vovven som äntligen börjat gå upp i vikt, känns lite konstigt att se henne normalviktig ( nästan ), hon har ju alltid varit smal men hennes matvägran höll på att gå förlångt. Nu håller vi tummar och tår att hon fortsätter äta som hon ska. Sen att hon får olika sorters mat nästan varje dag är inte ultimat men vad göra när hon annars vägrar. Katterna är som dom är när dom inte gör som dom ska ;) Sen så har jag börjat köpa lite krukväxter mm och insett att det känns ganska kul att påta även om jag är helt talanglös när det gäller växter. Sen har vi smått planerat lite omstrukturering här hemma, men vi får se vad det blir. Just nu är det sommarlov och tja dom enda rutiner som hålls är medicin och läggningstider, Lilltrollet gör inget väsen av sig om man inte försöker få henne bort från tvn då. Men jag känner att det är ganska skönt att inte behöva hålla på och tjata och bråka en massa. Dock så ska vi tillsammans göra ett schema för det hon SKA göra även om det är lov. Jag försöker få med henne på hundpromenader men ALDRIG får jag till svar, hon vill INTE vara ute. Jaja vad göra, hon är lite förstor för att bäras. Suanns pojkvän Tom är här och har varit här sen veckan före midsommar, han blir kvar till nångång i augusti. Ibörjan kändes det himla kontigt att prata engelska och man var livrädd för att säga fel, nu går det av bara farten och även om det blir fel så förstår han, dessutom så har han börjat prata lite svenska ;) Nej nu har jag inte tid med detta, hunden ska ut en snabbis sen så ska jag slänga mig framför en film eller nåt... Ha en underbar dag.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards