Alla inlägg under september 2012

Av Jess - 30 september 2012 20:04

Så har Bravo fått ett nytt hem. Han kommer få det bra och kommer få vara ensamkatt dessutom kommer han kunna få gå ut sen. Nu har jag bara 4 missar till som söker hem, dom behöver inte vara ensamkatter. Tja så var det där med sömn, varit vaken sen 12 igår så jag kommer vara lagomt söt i morgon. Ska på möte kl 9 direkt efter jobbet sen ska jag på ppi utbildning. Räknade ut lite snabbt att ca 57 timmar blir det minst utan sömn. Jag fattar inte varför jag inte kan sova, har väl förvisso ett väldigt litet sömnbehov men nu börjar det bli en anings löjligt. Tips mottages gärna.Nä nu göra sig i ordning för jobbet

Hat

Av Jess - 30 september 2012 12:17

Att hata är starkt, jag hatar inte men tycker väldigt illa om saker och även en å annan människa. Många säger att dom hatar men jag tror inte dom vet vad hata är då. Många säger tex att dom hatar spindlar eller att dom hatar ormar. Det är ju en grym skillnad på att vara rädd och tycka illa om dessa varelser, men tror inte man hatar dom. Hat tar mycke energi även tycka illa om, jag vet men det finns vissa saker som jag tycker så illa om att jag faktiskt blir arg, jag försöker intala mig själv att det inte är värt att känna så, men det är svårt. Idag är en sån där dag när jag inte kan sova alls trots att jag jobbat och så har jag en dag då jag sitter och tänker på människor jag tycker illa om, knäppt javisst men sånt är livet ibland. Tankarna far runt och jag försöker vrida och vända på det hela ur olika vinklar men kommer fram till samma slutsats iaf. En sak lärde jag mig av det som snurrar i mitt huvud,att ställa upp i ur och skur för nån som sedan bara kastar skit på dig är oerhört dumt. Trodde i min enfald att det jag gjorde för dessa var nåt bra men i eftehand inser jag att det bara handlade om falskhet från deras sida. Jag kommer aldrig någonsin låta dessa människor komma i närheten igen, jag vet att dom är sånna som bara utnyttjar andra och sedan när det inte passar så kör dom med dolda hot. Jag är glad att jag inte har nåt mer med dom att göra, men tyvär finns det andra i min närhet som har det och jag önskade att dom förstod hur illa dom kommer bli behandlad den dagen dom inte duger i deras ögon.

Av Jess - 30 september 2012 08:03

Va less jag blir. När jag drog på mig mina kängor när jag slutade så gick dom sönder. Precis va jag behövde eller inte. Detta innebär att jag måste köpa nya dojor. Jag hatar att shoppa, men kan ju inte gå i dojor med 10 cm klack hela tiden. Men orkar inte köpa dojor idag det får vänta. känns väligt konstigt att gå i kängorna som fladdrar. Dom räcker upp straxt under knät när dom e hela. Jaja va e väl ett liv på slottet. Nu sitter jag på bussen hem, ska ta treo å rn liten kopp kaffe sen sova. På eftermiddan kommer det en familj och ska träffa bravo och känns det rätt flyttar han direkt.

Av Jess - 29 september 2012 23:55

Livet är bra konstigt, för hur man än gör så blir det alltid fel nånstans. Tja det är ju som det är. Idag skulle jag ju sova länge och så nu när Lilltrollet är os sin pappa. Men 2 timmar sen vaknade jag och var pigg, blä. Men sammanlagt 5 timmars sömn lyckade jag fixa. Vet inte varför jag inte kan sova mer, fast jag är ju inte sovtrött trots så några timmar. HAr inget att skriva om igentligen så jag lägger ner för denna gång.

Av Jess - 28 september 2012 10:13

Så var det fredag och jag har packat till Lilltrollet som ska till sin pappa 1 vecka nu. Ska städa hennes rum och i övriga hemmet sen kan jag bara hålla mig till dammsugning i helgen och sedan bara vara. Även Litha ska vara hos Peter då jag jobbar hela helgen, det gör att jag kan sova hur när jag vill. Fick idag 3 blommor av mamma, blev fint i köksfönstret, fråga är bara hur länge katterna låter bli att äta upp dom. Jag har ju varit utan blommor helt ett längre tag då katterna åt upp samtliga, hade plast blommor ett tag men även dom åt katterna upp. Vett sjutton va det är med katterna jag har hemma och blommor*S* Men känner nu när jag har blommor i köket att jag sna nog skaffa fler och ha i vardagsrummet och i mitt sovrum, ev försöka ha i flickornas rum åxå men risken att dom dör av ljusbrist är överhängande. Nanna kom ju inte upp i morse och det var väl tur, skolan hade inte informerat mig om att det var studiedag, kan ju tänka mig hur hon sett ut om hon tagit sig till skolan och dom va ledig*S* Men hon kom upp halv tio av sig själv, tagit medicin och hör och häpna hon åt frukost. Hon får värma resterna från middagen till lunch och till middag ska jag göra en wok med bland annat biff och till det ris. Smarrigt värre.  Undra om det är vdret som ger mig skallebang eller om jag ev är påväg och bli sjuk, känner mig lite konstig, men har banne mig varken tid eller råd att vara sjuk, bara gilla läget och tåga framåt. Nu lite kaffe sen sätta fart. Ha en underbar fredag och njut av familjen.

Av Jess - 27 september 2012 18:04

Så var denna dag snart över och jag är himla trött, kanske beror det på att jag klev upp mitt i natten*S* Teamet var här på förmiddan och vi pratade en massa och jag fick en massa tips. Både jag och flickorna är överviktiga och teamet tipsade på olika typer av mat och asiatiskt är gottit så ska försöka anamma mer av det asiatiska då det är både nyttigt och gott. Lilltrollet är ju himla kräsen så där har jag ett STORT problem, hon äter ju inte mat som är ihopblandat men samtidigt är hon väldigt begränsad i övrigt av vad hon stoppar i munnen. Så tips på mat som inte är ihopblandat men som är nyttigt och gott är välkommet , liksom tips på bloggar eller sidor med asiatisk mat.Lagade en thaigryta med hoki och grönsaker som var mycket smaskig, dock åt inte Lilltrollet nåt som vanligt. Vette katten hr jag ska få henne att äta varierat. Nanna och jag fick skjuts av min pappa så vi kunde åka och handla, inte ofta Nanna kommer utanför dörren förutom till skolan. Ska försöka säätta mig ner med henne och göra ett schema på matlagning och promenader, även Lilltrollet ska få göra ett sånt schema när hon kommer till mig nästa fredag. Hon ska ju till sin pappa i morgon då det är hans vecka. Ska ta mig iväg och köpa vitkål och lite andra rotsaker i morgon om inte Suss ska ha hjälp och städa ur lägenheten. Ikväll kommer eventuellt maken över och tittar på hockey, saknar honom. Dock är detta en nyttig erfarenhet då jag aldrig bott ensam utan flyttade direkt från mina föräldrar till maken när jag slutade nian. Så samma dag som ajg slutade nian klev jag in i vuxenvärlden, många trodde nog jag skulle flytta hem igen eftersom jag var så ung, men ack vad dom bedrog sig*S* Blev inge tygköp idag men lite ljus belv det iaf, har ju fler dagar på mig så det så. Nej nu ska jag göra ordning och skära upp lite frukt så det finns att mumsa på till hockeyn och så att Lilltrollet får nåt i magen annars lär hon bli måttligt gullig. Ha en kanonkväll och glöm inte har ni tips på mat så dela gärna med er.

Mat

Av Jess - 27 september 2012 12:21

Japp jag hatar att laga mat, eller rättare sagt jag är usel på att komponera ihop maträtter. Så jag har suttit och tittat och letat efter recept på asiatisk mat. Nanna tycker om asiatisk liksom jag, Lilltrollet är superkräsen och äter nästan inget alls oavsett. Så har du tips på bra recept eller bra sidor med asiatisk mat så snälla dela med dig till mig.

Av Jess - 27 september 2012 09:00

Gudars så trött jag är, la mig före 22 igår men det var dumt. Kl 2:15 var det bara att kliva upp för då kunde jag banne mig inte sova mer. Straxt efter 3 så tog jag vovven och gick en nattpromenad i ösregnet, både jag och vovven var genomvåta när vi kom hem så då blev det en het dusch. Har hunnit sitta och kolla lite enkla mönster på kjolar och klänningar, ska ta mig upp och köpa tyg och massa värmeljus på eftermiddan. Mamma och pappa åker tillcyper  på lördag sen blir dom borta 3 veckor, guuuu så långt. Så nu när jag inte har dom hemma så får jag sy kläder så jag kan sysselsätta mina tankar på nätterna. Sen så måste jag ju göra klart hemma, tänkte jag skulle försöka hinna det mesta tills dom kommer hem igen. Mamma ska ju måla min hall sen när dom kommer hem så jag måste ju fixa tavlor åxå, eller tavlor, jag ska köpa posters och rama in med motiv av Viktora Frances, hon gör otroligt vackra bilder och dom är helt i min smak. Just ja jag måste ha tag i vaxduk , en vit sen limma alla stolarna och måla om dom åxå. Tja jag har att göra nackdelen är att allt kostar pengar. Men det första förutom ljus jag ska köpa är tyg, jag måte ha kläder kan ju inte gå naken, eller jo det kan jag men då fryser jag och dessutom tror jag inte folk skulle uppskatta att man går naken ute*S* Lilltrollet är i skolan och var en aningen trött i morse , men det gör inget bara hon kommer iväg. Nanna däremot ligger där hon ligger idag igen, vette katten hur man ska lösa detta. Men temaet kommer även idag och vi får försöka komma på hur och vad. Undra vad man ska göra för middag idag då? Det ger sig antar jag. Nej nu ska jag mata snabeldraken lite gott folk, ha en kanondag och klä er varmt det är rått ute.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards