Alla inlägg under oktober 2012

Av Jess - 8 oktober 2012 15:15

Nu när min mobil och mitt simkort är trasigt har jag inte haft tillgång till varken olika nummer eller nåt, idag fick jag mitt nya simkort och satte i det i lånemobilen. Döm om min förvåning när jag får sms om att ett numer ringt som jag inte känner igen, kollade upp numret och blev ännu mer förundrad. Jösses, ge upp va jag vill inte ha nån som helst kontakt.Blockerade numret så nu kan dom ringa bäst dom vill. Jaja nu förbereda middagen kanske...

Hem

Av Jess - 8 oktober 2012 11:26

Jaha då var det måndag igen då. Idag skulle jag och Nanna försöka ta oss iväg till hennes skola för att hmta lite saker tillsammans med teamet, men jag har inte lyckats än att få liv i henne. Ska prata med Nanna om att ev gå på bups egna skola för att kunna få betyg och känna mindre press, får se vad hon säger om det. Sen så ska jag försöka lägga ut om byte på gavlis, antingen en 4:a i centrum eller på trädgårds , eller trea där borta nånstans.Helst botten men inte om det är i centrum.En trea skulle duga bra äcen om jag har 2 barn hemmaboende,för Lilltrollet använder inte sitt rum alls förutom att sova i och då kan hon lika gärna dela med mig. Hoppas det finns nån intresserad, denna lägenhet börjar bli alldeles för dyr, man ska inte bara bo man ska leva åxå var det nån som sa. Om ett tag kommer min  lilla lillebror hit och hjälper mig att dona lite, tur han kan sånt jag inte kan*S* Nej nu kaffe och invänta broder..

Av Jess - 7 oktober 2012 10:26

Ja det gör jag nu, Lilltrollet har ju klagat på skallebang och att hon är lite yr till och från drygt en vecka. Hon är ju en flicka som gör allt för att slippa skolan, så jag har bara sagt , jaja det går över. Fick för mig att ta fram blodtrycksapparaten och kolla medans hon fortfarande sov, då var trycket 109/79 sen 3,5 timmar senare och hon hade endast suttit i soffan sen hon klev upp då hade hon 117/85. Så det är ju inte så kontigt att hon har ont och är yr mellan varven då undertrycket är förhögt. Ska hålla koll under dagen och i morgon blir det till att ringa bup, för hon kan ju inte gå med högt tryck. Tyvär är det inte helt ovanligt med högt tryck när man har lamictal, men om den tas bort hur ska man då orka och hur ska hon orka. Isof är det 3:e medicinen på kort tid som tas bort.  Har dåligt samvete för att jag viftat bort hennes skallebang och yrsel som nåt hon bara skyllde på för att slippa gå i skolan, kanske därför hon varit så extremt trött dagtid åxå. Har pratat med 1177 och dom sa att jag måste ta kontakt med läkare i morgon och att hennes symptom ska man inte leka med...fy va jag e hemsk

Av Jess - 6 oktober 2012 16:32

Nu har jag klivit av mitt sista pass för denna gång, nu är jag ledig till fredagnatt, så skönt faktiskt även om jag tycker om mitt jobb. Har massor med måsten men dom får vänta tills i morgon för idag bara är jag. Har varit och handlat lite med maken sen var vi två till min ena bror, för han ,hans son och hans fru har fyllt år och jag har inte orkat åka dit helt enkelt. Idag har jag sovit 1 timme men antar att jag kommer somna ovaggat ikväll, frågan är bara när*S* Lilltrollet lär ju inte lägga sig före tio så jag får väl slumra i soffan tills hon lägger sig. Ska snart göra ordning kycklingwok och nudlar till middag, tyvär så har tjejerna fått godis innan maten men men det är lördag så jag orkar inte bry mig. Och vet ni vad, jo jag ska unna mig ett glas vin till maten, det var inte igår jag gjorde det men känner att jag är värd det. Nej nu ska jag dela lite medicin i tjejernas dosetter och sen renbädda Lilltrollets säng (oppss lite måsten blir d ju iaf*S*)

Av Jess - 5 oktober 2012 22:11

Funderat lite ikväll vilket jag ofta gör( och ofta får jag en konstig känsla) att oavsett vad jag gör eller vad jag säger så blir det alltid fel, det gäller dock inte mina barn utan vuxna. Det känns som om att jag inte duger till nåt, denna känsla får andra tankar att vakna som gör jävligt ont. Kanske är det så att jag är tråkig , knäpp och inget kompisämne. Vet varken in eller ut, hur ska jag vara då? Jag har ingen ork att bry mig om annat än mina barn, sköta hemmet och vore det inte för djuren skulle jag inte komma ut alls förutom till möten och jobbet. Jag kräver inte mycke tycker jag förutom att man kan vara trevlig istället för spydig tex, men men . Vill bara krypa ihop och bara vara, det har varit mycke denna vecka och jag skriver ju inte om allt. Men till er som tror att ni vet vill jag säga, tänk er för innan ni skriver eller öppnar munnen. Prova gå i mina skor 1 vecka så får vi se hur ni orkar sen. Vet inte riktigt om jag ska sluta umgås med folk helt, om jag gör det slipper jag känna hur ( finns ett ytters få antal detta inte gäller) dom pustar och frustar och tänker, för tro mig det märks flera mil. Det gör jävligt ont när folk baktalar mig, för det kommer fram på ett eller annat sätt, istället för att snacka goja så avsluta hellre all kontakt som vi har så slipper ni störa er på att jag inte orkar mm. Sen vet ja ju att det finns några som stör sig på mina statusinlägg på fb, till er lycka så ska jag sluta skriva på min status, kommer spela mina spel och vara online på chatten för att mina barn ska kunna få tag i mig. Nej nu får det vara nog med skrivandet , ska kanske göra lite nytta min sista natt denna vecka på jobbet. Ha en fortsatt trevlig fredagskväll.

Av Jess - 5 oktober 2012 15:29

Jaha 3 timmar lyckades jag sova idag iaf.*dutti* Har nu fått igång ett kontantkort, dock så har jag inte fått det som stod att det skulle bli när jag gjort som det stod, jaja jag är nåbar iaf dock ytterst lite pengar på kortet. Va på en prommis med vovven och kunde inte för mitt liv förstå varför jag såg så dåligt,fan tänkte jag måste jag köpa nya brillor åx, det har jag inte råd med. Kom hem och donade, fick ett sms och kunde banne mig inte se vad det stod, panik blev det för om jag inte ser text så måste jag ju ha nya brillor, skulle sedan borsta håret och då inser jag att jag har ju inga brillor på*S* klart jag inte såg som jag skulle. Ja så kan det bli när skallen inte hänger med. Idag tänker jag inte göra några måsten alls, inte ens dammsuga (vilket tar emot) håller på med mat nu och sen ska jag försöka tvinga mig sova nån timme innan sista passet. Insåg nyss att med nattens pass har jag gjort 7 nätter på 8 dagar och det gick ju kanon, tror att det blir bra med heltid natt blir då 8 nätter på 9 dagar sen långledigt. Nä nu kaffe och lite mailkontroll. Ha en underbar fredag

Av Jess - 5 oktober 2012 06:06

Nåt måste ju vara galet när det gäller mig och mobiler, först så min htc har varit inne på lagning 2 gånger och nu är den sten död, min kära granne lånade mig en mobil och vad händer? Jo nu under natten la simkortet av. GAAAAA. Så vad gör man nu då? Jaja bara gilla läget. Så om man nu vill ha tag i mig så får man skicka meddelande på fb eller maila till mig. Lilltrollet skulle ju komma hem idag men valde att stanna en extra natt hos sin pappa eftersom jag jobbar en natt till. Nej lite jobbbestyr innan det är dax att åka hem det är bara 2 timmar kvar tills jag slutar sen tar det 1 timme att ta sig hem å sen ut med vovven SEN ska jag försöka sova*S*

Av Jess - 4 oktober 2012 16:44

Å vad jag längtar till lördagsmorgon när jag kliver av min arbetsvecka. Sen blir jag ledig till den 12 (skulle igentligen börja igen den 11 men fick ledigt då Nanna fyller) Idag har Nanna haft ångest vilket ledde till att hon blev hemma igen. Jag vet ju att hon så gärna vill till skolan men så blir hon blockerad och får istället ångest. När jag kom hem från jobbet hade hon snabbrastat vovven åt mig, sen kom teamet och Nanna var med hela tiden, det är andra gången som dom träffat henne och då har dom varit här massor. Har lyckats sova 2 timmar idag men har förjävla ont i magen, ja jag vet förlite sömn och för mycke inombords stress men jag kan just nu inte göra nåt åt det. Idag flyttade Anita tillbaka till oss då hon blev deppig när hennes kattungar flyttat, Bravo har det kanonbra i sitt nya hem. Har bara hunnit dammsuga och fixat med det som ska fixas med djuren. Har precis ätit teriyaki biff med wokgrönsaker och nudlar till middag, ska väl studsa in i duschen och sen försöka vila lite till. Väntar fortfarande på svar från telia angående min mobil som stendött IGEN! Tur jag har en ängel till granne som lånade ut en mobil till mig, jag har ju inte fst telifoni så jag var helt utan telefon vilket inte är så bra när man har barn med den problematik dom har. I morgon kommer Lilltrollet hem igen och ska vara här 1 vecka, saknat henne massor. Nä mer intressant än såhär blir det inte denna gång

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards