Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Jess - 21 oktober 2012 22:43

Hur är folk funtade igentligen? Att säga att man inte gör si eller så för det är sandlådeaktigt, men att sedan göra det själv, det är dubbelmoral anser jag. Visst jag är inte guds bästa barn, har aldrig påstått eller menat det heller men jag står för vad jag tycker och tänker iaf, vilket en del INTE gör. Sen så har vi dom som säger en sak till en person medans dom till en annan säger nåt helt annat. Hallå dra åt samma håll va, liiiite enklare då. Sen så har vi dom som från en klarblå himmel bara dyker upp och tror att dom ska få bli en del av mitt liv igen, gaaaa fatta, har jag avslutat all kontakt på alla sätt vi haft så vill jag ju inte ha med er att göra. Vad ska jag göra för att ni ska förstå?  Jag må vara tråkig som människa i era ögon men det ni inte förstår är att jag måste planera allt in i den minsta detalj annars brakar helvetet löst. Jag är styrd i mångt och mycket av min familjesituation och kan ni inte godta det så var vänlig säg det så avslutar vi det vi haft så slipper det bli en massa skitsnack. Jag säger som så, jag prioriterar på mitt sätt och det är såhär, familjen först, sen jag, sen djuren ha rjag ork kvar efter det och jobb så kanske jag kan klämma in nån som kommer på besök. Visst låter det tråkigt men detta är MITT val och det är MITT liv. ! ev 2 gånger per år ger jag mig av med maken på nån festival det är mitt sätt att andas och det är MITT val.  Tänk om jag ändå kunde få min stuga i skogen, slippa allt jävla dravel, lugnt och skönt. Inte behöva tänka på om eller vad jag har på mig (iofs skiter jag i vad folk tycker om mina kläder) när jag kliver ut genom dörren. Tänk att mötas av skogens ljud istället för bilar och annat. Ååå ja så vill jag bo, drömma kan man ju iaf. Nej nu kolla till fb och lite annat sen SOVA!

Av Jess - 21 oktober 2012 21:46

Så blev det kväller även denna dag.  Mitt stora akvarium är så fint nu och vattnet är klart, nu ska det få gona till sig tills i morgonkväll då några av firrarna ska flytta tillbaka dit. Har jobbat några timmar på katthemmet ikväll och fått mysa med missarna där. Jag älskar verkligen missarna, ja jag älskar alla djur ska jag väl säga. När jag är där och donar så får jag rensa skallen och ladda mina batterier. Dom 2 äldsta döttrarna var här hemma och tittade på iris (tror jag) med Nanna. Lilltrollet satt som vanligt i vardagsrummet framför tvn med sin bärbara dator.Så jag började med kvällsbestyren direkt och allt är klart, skönt. Bara sista svängen med vovven kvar sen kan jag hoppa i nattlinnet och dona här på nätet innan jag ska sova.

Av Jess - 21 oktober 2012 15:25

Maken kom över i gårkväll och blev kvar över natten*flinar* Idag har maken hjälpt mig med mitt 180l akvarium. Han är lång och jag e kort så han fick göra nästan allt. Han har gjort ett kanonbra jobb och snyggt blev det. Så nu ska det få stå till sig lite innan jag flyttar över några firrar, det kommer bli 2 gurami, 2 segelfiskar, 2 hmm ja öö orangea firrar, 2 pleco och dom som jag kallar spiggisar, vette katten vad dom heter och så blir det neontetror. I det lilla på 60l  får resten bo kvar trots att det blir trångt, får se om maken tar ett gäng till det lilla 30l akvariumet som han ska dra igång idag.Hela dagen har gått åt till detta kan jag meddela, tidig middag blir det då jag ska jobba på katthemmet några timmar. Frågade flickorna om dom skulle med, NEJ blev svaret. Hepp, tur att deras pappa bor nära om det blir nåt, jag bara älskar att vara på kh.  Nepp nu fixa klart för att sedan åka till ALLA missarna. Ha en kanon dag

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards