Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Jess - 18 oktober 2012 22:05

 Så har denna dag blivit kväll. Idag har jag och Nanna tagit det lugnt, men vi har tagit 3 små steg, första steget var att komma upp i tid, andra steget var att ta medicinen och det tredje steget var promenaden. Förövrigt har Nanna varit på sitt rum och jag har donat lite med olika saker. Har bland annat haft besök av Beda och fick som vanligt stryk i fia med knuff, men det gör inget för det är så kul att spela. Vi spelar alltid med 2 färger var eftersom det nästan alltid bara är vi som spelar. Sen när Beda åkt hem så tog jag och gjorde middag sedan tog jag hunden på en  prommis i rask takt efter det så bakade jag 30 muffins som ska vara till fikat på katthemmet på lördag.På söndag ska jag jobba kvällen på katthemmet vilket ska bli kul, älskar att vara där och dona med missarna.efter sista kissrundan med vovven var både hon och jag dränkta, det regnade en del när vi gick ut men när vi hunnit typ 19 steg öppnade sig himlen och det öste ner. Så nu hänger kläderna på tork och vovven är torkad så gått det går. En av mina jourhemskatter är smått knasig ( alla jourhemskatterna är oerhört personliga på sitt sätt) jag gjorde iordning ett glas treo och ställde det på bänken, estelle blev nyfiken och skulle kolla va det var och döm om min förvåning när jag ser henne sticka ner tassen för att få upp lite. Knasfia är vad hon är. Nu när jag bäddat ner mig så har ALLA djuren spunk och leker jaga, ni kan ju tänka er hur det låter med 5 katter som rusar runt plus en stor collie. Jaja dom lägger sig snart i sängen, ja inte vovven då för det får hon inte. Fast när vi är hos maken då får hon både vara i soffan och sova i sängen. Blääää för hundar i sängen, katterna är ju en aningen svårare att få att sova nån annanstans. Dom gör som dom vill dom små busarna. Just nu håller Estelle och Cobra på att försöka äta upp mina fötter genom täcket. Jag skulle aldrig klara att leva utan djur, fy va trist det skulle vara och jag kan ju säga att djuren är oerhört bra för barnen. I morgon ska jag och maken till zoo för att köpa nya saker till mitt stora akvarium som vägrar trots alla hjälpmedel som finns bli av med algerna, så det är bara gilla läget och inse att jag måste starta om det från grunden.Nä nu ska jag försöka sova. Natt natt där ute.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards