Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Jess - 16 oktober 2012 22:34

Hur många vet att npf och mediciner ofta betyder annorlunda kost? Till viss del visste jag men inte så mycket som jag borde. Information om detta är inget man får tydligen.

Nya studier visar att anpassad kost/diet och kosttillskott har positiv effekt på barnets utveckling av beteenden och ger barn och unga möjligheter till en ökad livskvalitet, ett friskare liv!

Kost och kosttillskott har betydelse vilket visar sig, då och då, genom bland annat forskning. Tarmens bakterier har en avgörande betydelse och påverkar hjärnans utveckling, således barnets beteenden.

Anpassad kost/diet ger friskare barn och unga NU!
Inte enbart vid autism (kanske ett av de värsta scenario vid proteinintolerans) utan även vid ADHD, Aspergers syndrom, koncentrationssvårigheter, sängvätning, finnar, eksem, atopiskt eksem, psoriasis, epilepsi, depression , aggression , schizofreni, psykos m.fl symptom från proteinintolerans som i dag riskerar få neuropsykiatriska (NPF) och psykiatriska diagnoser ger den anpassade kosten/dieten förvånansvärt positiva behandlingsresultat redan efter några månader!

Anpassad rörelse hjälper till att forcera den positiva utveckling som blir i samband med diet!
Lägger man så till den anpassade rörelsen kan man få en mer häpnadsväckande resultat - resultat som gör att man funderar över VARFÖR har ingen inom den svenska sjukvården berättat om dessa metoder tidigare!?

Rädslor och okunskap gör att vi inte vågar ge våra barn möjligheter bli friskare genom diet!
VAD är det som gör att de flesta av oss skyr tanken att kosten kan ge oss Friskare barn och unga NU!?


HUR många barn och ungdomar skall vi offra innan vi erkänner att anpassad kost/diet och kosttillskott ger barn och unga med beteendeavvikelser, som kan tolkas som neuropsykiatriska eller psykiatriska, möjligheter bli friskare nu - utanpiller!? I det akuta skedet kan dock piller vara nödvändigt MEN med rätt prevention skall de ej ens behöva utveckla dessa symptom!
 
Neuropsykiatriska (adhd, aspergers syndrom, autism mm.) och psykiatriska (ångest, psykos, tvång, depression, schizofreni mm.) funktionshinder utvecklas på barn och unga eftersom de äter en kost som gör den sjuka!

Ungdomar i sina bästa år, 18 till 25 år, prepareras med Concerta, Cipramil och Zoloft utan att få information om vikten av att ta dubbel dos omega-3 och andra vitaminer samt mineraler och tarmbakterier. Inte heller får de information om vikten av att eliminea mjölk-, mjöl- och sojaprodukter samt reducera socker och andra smakförstärkare mm. Och vikten av daglig rörelseaktivitet/motion tycks barn och ungdomspsykiatrin helt ha lagt åt sidan… i stället använder man sig av samtalet och medicineringen!

Concerta ger sig på de opioida peptidernas negativa effekter- börja med att ta bort proteinerna från mjölk-, mjöl- och sojaprodukter i stället.
Cipramil ger sig på depression, således ett SSRI-preperat - börja med daglig motion i stället! SSRI-preparat har en verksam effekt, enligt forskningsstudie som redogjordes för i Näringsmedicinsk Tidskrift nr 1 2012, i någon månad under tiden som den dagliga rörelseaktiviteten är det effektivaste botemedlet i längden! Depression kan utvecklas genom bl.a proteinintolerans (eftersom tarmen kommer i olag, tarmen börjar läcka och bl.a tillverkning av serotonin minskar drastiskt) och daglig inaktivitet.
Zoloft är verksamt mot de symptom som kan utlösas av kasien (mjölkprodukter) och gluten (mjölprodukter)-

VARFÖR förespråkar barn. och ungdomspsykiatrin medicineringen och samtalet samt pedagogiken FÖRE anpassad kost/diet och daglig rörelseaktivitet samt kompensation av det dolda funktionshindret!? Är det ekonomiskt försvarbart i längden? Är det förenligt med FN:s Barnkonvention och mänskliga rättigheter att hålla tyst om den goda behandlingseffekt som anpassad kost och rörelseaktivitet kan ge möjligheter till!?
 
HUR skall det bli med denna stackars kropp och hjärna efter cirka tio år med medicinering och UTAN de kosttillskott och den kost samt rörelseaktivitet som det i dag är känt att dessa kroppar och hjärnor är i så stort behov av!?
 
HUR många gånger kommer man att ställa om medicineringen UTAN att rekommendera denna livsstilsförändring!? VAD har läkarna för ansvar inför de fortsatta folksjukdomar som dessa barn och unga, med största sannolikhet, kommer att utveckla pga av alla gifter och brister som denna stackars kropp utsätts för!?
 
Källan är : http://neuropedagogen.blogspot.se/2012/06/kosten-och-kosttillskotten-har.html

Av Jess - 16 oktober 2012 08:37

Vikt är ett problem vi har i familjen. Båda småtjejerna är överviktiga pga dels medicinerna men även pga att dom äter förlite och är stilla sittandes. Jag försöker dagligen med att få dom att följa med på korta promenader och jag försöker få dom att vilja spela kinect, men 9,9 gånger av 10 är det totalt omöjligt tyvär. Så det där med mat, jag gör frukost, lunch middag på fasta tider liksom försöker få dom att äta mellanmål, har jag tur får jag i dom 1 mål om dagen och så har vi då Lilltrollet som knappt äter nåt pga att hon inte tycker om. Fick lapp från skolsköterskan om att hon är mycket bekymmrad över Lilltrollets vikt, hmm, jag har varje gång jag fått en sån lapp ringt och försökt få henne att förstå att mycke av barnens vikt beror på medicin och att dom VÄGRAR gå ut. Samma visa varje gång, börjar tröttna på detta nu. Sov hos maken natten som var så i morse gjorde jag havregrynsgröt till Lilltrollet och mig och till det lite rårörda lingon, en halv smörgås med rostbiff  och 1 halvt glas juice. Gröten åt hon 3 skedar av men resten fick jag i henne. Hon hulkade och hulkade men kräktes inte. Sen att hon inte äter i skolan kan jag inte göra mycket åt, har försökt skickat med matlåda mm men hon äter inte ändå. Brukar skära upp frukt och det petar hon då i sig. Middag petar hon knappt i, men hon är hungrig så hon blir inte så go att tas med. Godis får hon på lördagar och då även läsk och det tänker jag inte ta bort för henne. Har pratat med barnen många gånger om hur viktigt det är att äta och röra på sig, Nanna är det inga problem med att få att äta men att få ut. Sen så är Nanna 17 och bör kunna göra mat själv när det är bara hon och jag hemma. Jag gö ALLTID middag och det finns 9 av 10 dagar en matlåda som hon kan värma till lunch, men nu är det ju så att hon kommer ju inte upp förens till middagen numer och då blir det ju svårt att få i henne nåt ju. Vi ska till dietisten igen nästa vecka men skulle tro att inget mer än det som varit blir, alltså att hon pratar med Lilltrollet om hur viktigt det är att äta och röra på sig, hallå hon vet men det går ju inte. Så vad ska man göra? Tips mottages gärna. Kan åxå säga att Lilltrollet inte äter mat som är ihopblandad, typ gryta eller rätter där maten läggs ihop under tillagningen.  Nej nu göra ett ryck innan det är dax för ett möte med Bup mm.Ha en kanondag alla

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards