Alla inlägg den 16 mars 2015

Av Jess - 16 mars 2015 21:30

Sen jag fick mina problem med att äta kött då innefattar det all typ av kött alltså till och med köttbuljong samt laktosintolerans så har jag märkt att det finns nästan inget att tillgå om man går ut och äter eller fikar. Jag tyckte det var svårt redan innan jag fick dess problem då jag är hyper allergisk mot alla skaldjur samt alla typer av nötter förutom kokos. Så om nån i gävle eller i närheten vet nåt/några bra ställen att fika/äta på så berätta gärna för det känns lite tråkigt att bara kunna dricka kaffe eller vatten när man vill gå ut. Sen så att handla är inte heller helt enkelt om man nu inte kör helt med bara grönsaker och frukt. Jag har insett att jag inte gillar quorn så väldigt mycket, anama är helt ok och jag har inte hittat oumph här än, hälsans kök köper jag inte av etiska själ. Jag är ingen duktig kock och vette katten om jag någonsin kommer bli det. Sen lära sig vad alla produkter heter och vart dem finns är oerhört svårt samt att priset är högt om man jämnför med sk vanliga produkter så som kassler, ost mm. Sen har jag tröttnat på hemgjort fröknäcke, antar att jag förätit mig så nu blir det vanligt hårt bröd, har provat mjukt bröd igen men det går bara inte, jag får ont i magen och dumpar. 

I morgon måste jag ta mig till ica eller cittygross för att handla lite för jag har inte mycket alls i näringsväg till mig eller Diddi. Alltså laktosfria produkter men även så behöver jag handla så jag kan laga mat. I morgon ska jag dock göra en grönsakssoppa som kommerräcka ett par dagar. Så snälla ni som är vegetraianer/veganer runt gävle som vet vart jag kan finna bra produkter dela gärna med er.

Tack på förhand!

Av Jess - 16 mars 2015 18:30

Så var denna dag snart över. Maken tog mig på en shopingrunda, jag gillar inte att handla till mig själv. Men han köpte 2 långärmade löpartröjor, 1 löparjacka, 1 par löparbyxor och en sporttop på stadium så nu fattas bara ett par bättrelöparskor men dom jag har får duga ett tag till. Sen så var vi in på lite andra klädaffärer men jag hade så dåligt samvete att jag inte förmådde mig att titta så noga men det blev 3 bh toppar och 3 par trosor. Det är lite svårt med storleken nu fast åt andra hållet jämnfört med för 1 år sedan. Jag har gått från storlek 50-52 till 32-34 så det är en väldig skillnad även om jag inte riktigt ser det så än. Att jag är smal näst intill för mager jo det ser jag när ja inte har kläder på mig men med kläder ser jag det inte. Det kommer jag vet, huvudet hänger inte riktigt med. Sen åt vi ute men jag tabbade mig, visst det var vegetariskt men glömde att kolla vad dressingen innehöll och gissa vad den innehöll, ja just det laktos så jag har haft ont i magen sen dess samt att jag ser fortfarande ut som om jag vore gravid i nionde månaden! Synden straffar sig själv heter det ju och det gjorde den i mitt fall ordentligt!

Har varit i skolan på eftermiddagen, hade prov i engelskan det var ett grammatikprov. Skrev på 9 av 11 frågor, alla utom 3 var indelade i flera delar men jag är ganska säker på att jag blir godkänd iaf. Hade även information & kommunikation idag och där gick vi igenom powerpoint som vi ska jobba i ett tag samt göra 2 eller om det var 3 inlämningar i sen kommer resten av terminen bestå av excell vilket jag inte ser fram emot så himla mycket! 

Har påbörjat operation få Diddi att göra sin läxa och det går inte så bra kan jag informera men skam den som ger sig. Själv ska jag straxt göra egna läxor och ska ta mig en lång het dusch så kanske jag tinar upp för jag är fortfarande bottenfryst sen jag var ut med vovvarna första svängen i morse! 

Ha en bra kväll ni som orkar läsa!

Av Jess - 16 mars 2015 07:49

Ja nu får ni ha lite tålamod med mig då jag fösöker fixa en ny header, jag är urusel på sånt men til slut kommer det nog funka. Ska försöka göra en med alla hundar som vi haft/har .... Så tålamod mer tålamod  och lite till!

Av Jess - 16 mars 2015 06:38

God morgon!

Nu är det måndag igen och en fräch start på en vecka. Helgen har gått lite för fort tycker jag, men så är det väl alltid! Susann har åt till jobbet, maken, Diddi och Nanna sover ännu. Maken är ledig idag då han jobbade i helgen! Jag har sovit som en kratta inatt, börjar tyvärr bli en vana igen. Blir så less för jag vill sova men bara gilla läget, det vänder när det minska med denna pollen som exploderar nu. Fryser som en tok gör jag också men det gör jag ju pga min vikt, som dessutom nu är tillbaka på 52 kg igen. Middagarna denna helg har varit helt vegetariska och middagen igår var faktiskt helg vegansk, det är faktist kul att hela familjen provat maten och det var bara Diddi som hade lite invändningar. För er som nu ev tror att jag försöker få familjen att bli vegetarianer så kan jag tala om att så är inte fallet, det bara blev så i helgen då jag faktikst var egoist och inte ORKADE göra fler maträtter bara för att alla ska vara 100% nöjda, jag tänkte på MIG själv för en gångs skull. Idag blir det maken som gör mat då jag går i skolan fram till kl 18, tur det blev matlådor över från igår så jag har nåt när jag kommer hem. Provade anamas korv igår till lunch och nja det var inte äcklig men inte så god heller,men med bra tillbehör är den helt ok, fick i mig en halv tillsammans med 2 msk hemgjord potatismos,vitlöksgegga och lite senap. 

Har börjat fundera på vad jag ska bjuda på när jag fyller år, till dem som ev kommer med andra ord. Att det blir laktosfritt är helt klart men frågan är vad jag ska bjuda på. Funderar på att göra en exotisk fruktsallad med kokosgrädde och nån kaka, sen är frågan om jag ska på prov göra allt veganskt, nej jag är inte vegan men tycker om att prova lite. Tro inte jag skulle klara av att bli vegan men beundrar dem som är det. Nej nu ska jag väcka vovvarna och dra ut dem en sväng innan Diddi ska väckas och ta sig upp för en skoldag. Ha en bra dag alla och var rädd om varandra!

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards