Direktlänk till inlägg 25 mars 2015

Vad har jag gett mig in på?

Av Jess - 25 mars 2015 06:10

God morgon!

Idag är jag trött som bara den, huvudet bråkar och har så gjort ett tag. Idag måste jag påbörja den vetenskapliga uppsatsen som ska skrivas. Jag vette sjutton vad jag gett mig in på när jag valde Dan Brown och boken Da Vinci koden. Visst jag har läst boken så den blir inte svår att ta sig igenom, det är liksom det minsta problemet. Det stora är all forskning jag ska klara av att göra samt få ner på papper på rätt sätt. Förvisso har jag en mall som jag fått av läraren ( det fick vi alla i klassen) men just det där med att söka information är jag helt kass på. Jaja, så är det och det är bara att gilla läget och försöka. Har eftermiddags lektioner idag och handledning angånde uppsatsen så jag får nog den hjälp jag behöver för att komma på rätt köl så att säga. Det börjar bli duktigt mycket med stora uppgifter nu som tar oerhört med tid och planering, känner mig en aning stressad men det kommer funka hoppas jag. Ska jobba i helgen så då får jag lite extra tid att skriva och söka. Dock har jag ett problem och det är hur jag ska prioritera, det är liksom fyra ämnen jag läser och i tre av dem är det flera uppgifter av det större slaget som ska göras samt dem små som vi får efter varje lektion. Tja, det går som det går men jag gör mitt bästa. Jag vet i alla fall vad jag ska göra på påsklovet, nämligen PLUGGA! Kul va? Det är inte så illa som det låter dock, lite svårt kan det bli om jag skulle behöva hjälp då eftersom det är lov men det löser sig nog det med. Nä, nu ska jag straxt väcka Diddi för hon ska till skolan, sen när hon är väckt ska vovvarna ut. Sen så är det dags att påbörja uppsatsen Ha en underbar dag och var rädd om varandra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jess - 6 juni 2016 10:02

Ja, så blir det. Jag lägger ner bloggen, varken orkar eller har tid med den. Eller rättare sagt jag har tröttnat, vem vet kanske jag skaffar/skaffat en annan. Jag hoppas ni alla som följt mig får ett bra fortsatt liv. Tack för mig    ...

Av Jess - 24 maj 2016 07:16

God morgon där ute! Idag blir en heldag i skolan med studiegruppen. Igår var jag på info/utbildning för vikarier inom Gävle omvårdnad. En del bra och matnyttigt men även en del helt onödigt.  Har suttit och retat upp mig på en del människor fast ...

Av Jess - 22 maj 2016 11:35

  Igår var jag och jobbade kort tur på mitt absoluta favorit ställe. Stortrivs där med både de boende och med otroligt trevliga kollegor. Önskade att jag fick mer tid där, det kanske blir så det visar sig.   Jag har haft svårt för att sitta vid...

Av Jess - 18 maj 2016 10:32

God förmiddag. Idag är jag smått frustrerad vilket gör att mitt inlägg inte hänger ihop som det bör skulle jag tro. Men eftersom detta är min blogg så får ni ta det helt enkelt. Psykiatrin idag är i mina ögon under all kritik. Dock är det inte pers...

Av Jess - 11 maj 2016 11:28

Dagarna går och skolan är snart inne på sista kursen före sommaren. På jobbfronten är det helt ok, lite val hit och dit med mera men det löser sig. Sen så har jag helt tappat träningen på det sätt jag ville ha så idag har jag dels pluggat men även pl...

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards