Alla inlägg under september 2014

Av Jess - 9 september 2014 07:14

Jösses jag har sån sjuk träningsvärk i mina lår, främst i baksidan av låren. Jag provade på att göra olika typer av squats igår och trodde att den träningsvärk jag hade igår skulle lindras men jag har ÄNNU mer träningsvärk idag så det blir till att göra ännu mer av dessa squats plus lite annat. Blir inget gym idag pga tidsbrist men kan som sagt träna hemma.Jag har snart gjort natt 1 av 5 och är ganska mosig i skallen nu. Nyser och känner mig småhängig men men det går över. Igår tog jag beslut i det jag grubblat på och nu får jag vänta och se vad svaret blir. Ska bli spännande om det går vägen.  Ringde även Diddis nya hc och pratade med dom om lite olika saker jag ville att dom skulle kolla upp henne för. Blev helt spak när kvinnan jag pratade med sa att självklart ska hon kollas upp, vill ni ha 1 en timmes besök till en utrednings läkare. Tackade ja naturligtvis så på torsdag ska vi dit och så får vi se. Jag har den hc också eftersom den förra inte lyssnade samt ställt diagnos fel alldeles för många gånger. Tack vare denna hc hon och jag nu har så har jag fått hjälp med det jag sökt för dessutom är det tack vare dom som jag idag mår bra genom att hjälpa mig få min gbp så jag fick behålla mitt liv. Jag har nu gått ner 36kg och har 2 kg kvar till den vikt jag måste minst ner till men mitt egna mål har jag 6 kg kvar. Känns så bra och jag mår så bra, jag orkar mer och håller inte på att storkna när jag går mm. Visst jag har fortfarande svårt med maten samt att jag tappat mer än hälften av mitt långa hår. Vad det gäller maten så kommer det med tiden bli bättre och håravfallet beror ju till stor del av att jag har zinkbrist men har nu ätit zink några dagar, vet att det tar tid innan det rättat till sig och som tur är så växer håret ut igen. Nej nu sista rycket innan hemgång och lite sömn. Ha en underbar dag ni som läst

Av Jess - 8 september 2014 09:35

God förmiddag!

Dagarna går och jag grubblar fortfarande en hel del. Jag tränar det jag hinner (tar mig tid även om det blev träningslöst fredag och lördag)Var på en pubträff med några från DS i fredags, det var himla trevligt.  Igår blev jag utbjuden av min storebror och jag trodde vi skulle till stan men han tog mig till uppsala*S* Vi åt gott och skulle se as above as below, ingen film jag kan rekomendera eller jo om man vill bli åksjuk ska man se den. Kameran skakade under HELA filmen!Barnen är friska och påar på som vanligt, maken är lite hängig dock och jag känner att ev en förkylning är på gång. Är lite seg och nyser en hel del. När Diddi åkt till skolan i morse så tog jag ett magpass på 30 minuter samt ett pass med hantlarna på 20 minuter här hemma. Jag har en hel del träningsvärk från igår då jag gick på hårdare än vanligt men träningsvärk är bra värk och den är tillfällig och går att bota med mer träning . Det blir en pw senare när jag gjort mina sysslor här hemma och efter det ska jag lägga mig och sova nån timme för jag ska göra 5 nätter denna vecka med början idag. Sen är det en del möten och besök som ska in på agendan samt TRÄNING. Man måste inte iväg till nåt gym eller så man kan faktiskt göra en hel del hemma gratis, jag dock älskar gymmet men kan jag inte ta mig dit så gör jag nåt hemma. ALL RÖRELSE ÄR BÄTTRE ÄN INNGEN! Glöm aldrig det!!!!!

Nej nu dricka upp kaffet och sätta igång med hemmet. Ha en bra dag där ute

Av Jess - 3 september 2014 22:35


Just nu måste jag börja tänka framåt och på hur jag ska komma dit. Det är många frågor som tyvärr saknar svar men jag måste ta tag i detta nu innan det blir för sent helt enkelt. Det kommer bli en hårfin balans mellan galenskap och framtid, om jag klarar av det jag tänkt så blir det kanon men det finns nåt som heter ekonomi också och pengar är ett måste idagens samhälle. Jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska gå till väga men har några veckor på mig att försöka lösa detta på bästa sätt. Den största frågan är hur jag ska lösa det ekonomiskt och samtidigt behålla mit förnuft utan att bryta ner mig totalt. Ja det är lite kryptiskt men jag velar, fast igentligen har jag inget val i slut änden utan jag måste ta ställning hur jag ska lösa det hela helt enkelt. Det är ingen enkel sak kan jag tala om, helst vill jag bara köra ner skallen i sanden som en struts, för då kanske allt ordnar sig? Nej så funkar det inte tyvärr! Önskade jag kunde knäppa med fingrarna och allt blev bra!!! Nån som kan trolla till det så för mig var vänlig hör av dig i sånnfall. Nej nu har jag inte tid med sånt här, har annat att göra. Ha nu en trevlig natt och sov gott ni som ska sova!

Av Jess - 3 september 2014 20:03

Idag har det varit en dag som sänkt mig ganska ordentligt men jag reser mig igen så småningom! Har varit på gymmet direkt efter jobbet och det var behövligt dels pga träningsvärk men även för att göra av med lite frustration. Kom hem runt halv elva och tog då Lucky på en kortis innan jag la mig för att sova. Telefonen ringde straxt efter 12 och jag hade då inte somnat än pga alla tankar som nu snurrar i huvudet. Det var från Diddis skola, hon ville hem pga att hon inte mådde så bra. Detta börjar bli mer regel än undantag att hon inte går hela dagen. Jaja jag orkar inte bry mig just nu om det, hon åker till skolan iaf och gör det hon kan. Lyckades sova ca 1,5 timme innan jag vaknade igen. Har varit på möte med maken på Diddis skola som tog 1,5 timme. Sen hem för att göra middag men orken fanns inte så det fick bli potatissallad och rostbiff till familjen själv tog jag en kopp kaffe och en knäckemacka med ost. Jag kan inte äta alls nästan när jag mår som jag gör nu och även innan op hade jag samma problem att få i mig nåt när det strular till sig såhär och jag blir stressad till kanten av vad som är hälsosamt. Att försöka vila nu ikväll var omöjligt då min stressnivå ligger ca 100% över normal stressnivå så jag förberedde en delinför middagen till i morgon samt tog reda på tvätt mm. Mitt huvud tja jag behöver nog inte nämna att det känns som om det kommer sprängas. Förmodligen kommer bloggen bli lidande och annorlunda ett tag men det finns orsak till det samt att en del inlägg kommer vara låsta och det är för att jag behöver skriva av mig men inget som andra bör se eller har med att göra. Jag ber om överseende och lovar att tids nog kommer det bli som vanligt igen jag vet bara inte när. Nej nu försöka koppla av innan det är dags för jobb

Av Jess - 2 september 2014 14:17

Igår blev det en VÄLDIGT tidig kväll för mig och maken. Halv tio låg vi och det är ovanligt kan jag lova. Jag sov innan klockan var 22 och sov ända till 6:15 i morse, var jag pigg när jag vaknade??? Nä jag var mer död än levande kan jag tala om. Kanske beror det på att jag normalt inte sover så många timmar när jag sover, jaja vem vet. Väckte Diddi halv sju och tog sedan vovven på en runda. Väl hemma plockade jag fram träningskläderna för jag skulle iväg och träna när Diddi åkt till skolan. Väckte Suss straxt före åtta och begav mig sedan iväg eftersom Diddi åkt till skolan. 2 timmar på gymmet blev det och jag körde igenom hela kroppen idag. Provade en ny maskin och idag tränade jag på gränsen av vad jag klarar av dvs i morgon kommer jag ha ONT men tar med mig träningskläder till jobbet ikväll och åker direkt till gymmet när jag slutat i morgonbitti för att mota träningsvärken! Har varit på en liiiten prommis med Nanna idag så hon kom ut en stund och fick röra på sig lite. Luckys mage är inte riktigt som den ska, vette katten va det är med hans mage! Har haft uppföljningsmöte via telefonen med kirurgen idag , alla prover jag tog inför mötet såg bra ut förutom zink, jag hade JÄTTE lågt zink och där har jag en orska till varför jag lossar så otroligt mycket hår, visst lossar man mycket när man rasar i vikt men jag får hela tester i handen eller borsten vilket lett till att mer än hälften av mitt hår ramlat av. Men nu ska jag äta zinktillskott så ska det stanna av med hårlossningen annars kommer jag vara skallig till jul kan jag lova.Fick lite bannor för att jag tränar lite förmycket med tanke på att jag får i mig förlite näring men vi kom överens om att det är ok bara jag ökar intaget av proteinpulvret jag har och att jag mår bra. Det blir uppföljning om 2 månader för att kolla värdena igen samt att kolla upp magen då jag mellan varven får ont. Det kan vara magsår pågång menade sköterskan. Jaja vi får se. Får se om det ev blir en pw i spåret med vovven eller om jag helt sonika bara är lat resten av dagen innan jag ska jobba. Till middag idag blir det korv med bröd för jag orkar banne mig inte laga mat.

Av Jess - 1 september 2014 15:19

Så har helgen gått och ingen träning men idag blev det 7km pw med lite inslag av löpning. Jag vill så gärna klara av att springa igen så jag envisas. Igår började jag 2 timmar tidigare och 2 timmar gör mycket för kroppen och skallen. Är mosig och slö idag. Ska träna lite med hantlarna hemma för jag orkar inte åka in till stan för att träna, det får bli i morgon. Lucky gillar inte att behöva springa så mycket när han följer med på mina pw men det gör honom gott och han ligger nu och sussar som en liten gris. Ska mata snabeldraken så fort jag fått i mig kaffet sen ska jag försöka göra mat också. Det blir en hopkokning av vad som finns. Lite jägarkorv,lök,paprika,champinjoner,morot,majs,grön
a ärtor och creme fraiche och i med massa kryddor och till detta blir det pasta. Enkelt och det går snabbt! Måste nog inse att jag måste sova mer än vad jag gör för jag blir jätte virrig när jag sover så lite som jag gör när jag jobbar. Nej nu i med kaffet och göra ett ryck. Ha en bra dag där ute

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards