Alla inlägg den 16 september 2012

Av Jess - 16 september 2012 19:18

Att  mediciner har biverkningar är inget nytt, men att en del tror att det finns mediciner som INTE ger biverkningar är ju befängt. Alla preparat man stoppar i sig oavsett vad så finns det biverkningar, många som inte märks men allt är individuellt. Är jag rätt person att ta upp sånt här?  Ja det är jag, dels för att jag själv reagerar "fel" på vissa preparat men har barn som även dom "reagerar" kraftigare än vad som är brukligt. Lilltrollet tex, hon har snart gått igenom dom flesta preparaten som finns utan större och längre framgång. Nanna har svarat ganska bra men på ett av hennes preparat så blev det helt galet. Med andra ord biverkningar kan man få av ALLT! Det är mycke prat om flickan som tog sitt liv på ett boende, det är oerhört tragiskt och ska inte få hända, men nu har det ofattbara hänt. Många vills kylla detta på medicineringen och kanske är det en del av varför, sen är frågan hur mådde hon och vilket tillstånd va hon i? För är det nåt jag vet så är det att har nån bestämt sig för att lämna jordelivet så hjälper inga mediciner i världen, men det finns andra sätt. Att lyssna, finnas nära, förstå och inte dömma. Har erfarenhet så jag vet, dock hjälper inte alltid det heller. En varning till er som mot all förmodan läser, om nån som mått dåligt psykiskt länge helt plötsligt blir uppåt och kanonpossitiv, där är ett larm om att det står helt galet till. Nej nu ska jag göra ett ryck sen iväg å jobba.

Av Jess - 16 september 2012 17:07

       

Av Jess - 16 september 2012 14:13

Sömn är överskattat, nejdå men jag blir så less, jag kan banne mig inte sova mer än max 4 timmar i sträck. Som denna helg nr jag jobbar och Lilltrollet är hos pappa då hade jag ju tänkt att jag ska sooooova länge men eller hur. Nepp 3,5 timmar som längst. Kommer ihåg när man var runt 16- 17 år då kunde man sova*S* sov till ja iaf 2 - 3 på dagarna om man inte jobbade alltså. Ibland önskade jag att jag iaf sov 7 timmar så kanske skallen va med lite bättre, fast kanske det inte finns nå bot mot seg skalle*S*Nu har jag 1 natt kvar sen ledig 2, eller ledig ja natten men inte dagarna. I morgon blir det tufft men det bara är. Nej nu sätta igång med allt som jag inte kommer hinna i morgon.. Ha det bäst alla så syns vi nog här under dygnet..

Kramar

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards