Alla inlägg den 10 september 2012

Av Jess - 10 september 2012 16:31

Jaha, fick samtal från lilltrollets skola. Hon har ju alltid haft eksem på överarmarna som ibland blir infekterade. Men nu visade det sig att hon har ringorm!!! Panik utbröt hos mig då jag trodde att nån av katterna eller vovven kunde ha smittat henne. Nu är ju katterna innekatter och skulle nån av djuren ha ringorm borde vi andra åxå ha det. Dessutom visar inget djur  nån symptom. Sannolikheten att hon blivit smittad i skolan är störst (hon är bara i skolan, hemma eller hos sin far ingen annanstans alls) mellan människor smittar ringorm via kontakt,så hon kan ha fått det från ett dörrhandtag,en bok eller liknande. Inte blev jag gladare när jag åxå blev informerad om att hennes eksem förmodligen kommer att öka i promlem efter detta. Men det är väl klart att allt ska drabba oss. Jaja bara gilla läget och behandla, skulle inte krämen funka så blir det läkarbesök och piller. Som om jag inte har nog att göra?

Lilltrollet är hos sin pappa men kommer snart hem, då ska jag försöka få henne att städa på sitt rum (givetvis med min hjälp) sen ska vi smörja. Ska även försöka vila lite innan jag ska iväg och jobba. Mina föräldrar som bor bredvid ska vara jour och mamma kommer hit och väcker flickorna och fixar morgonrutinerna. Vovven ska vara hos mina föräldrar tills på onsdag, lämnar henne i kväll. Nanna är ledig i morgon för det mobila teamet kommer plus vår kontakt och Nannas läkare på bup kommer åxå. Så när jag slutar mitt pass i morgon är det raka vägen hem och dammsuga (vår bupkontakt är pälsdjursallergiker) och bälja i mig kaffe*S* Ha det gott alla

Av Jess - 10 september 2012 09:15

Jag fick mig en funderare när jag var på morgon promenaden med vovven, jag har ju nästan alltid lurar med hög musik i när jag är ute och går. Jag får ofta en massa tankar när jag pustar mig fam, så även idag. Tankarna blev på vad som blev med just familj och vänner irl när det visade sig att 2 av mina barn var speciella. (Alla männiksor är speciell) Tja jag kan ju bara ta fakta om hur det är nu, mor och far, mina bröder med familj(träffas sällan dock) maken,barnen och min ena kusin (till och från) finns kvar och så min älskade ängel till granne men sen då, alla försvann illa kvickt när dom insåg att vi inte kunde göra samma saker på samma sätt och då blev det jobbigt. Dock så umgicks jag och maken med ett par som har barn och vi trodde i vår enfald att dom förstod, men det visade sig ( om man tittar på varför dom ville umgås, förvisso är detta min tolkning) att vi bara dög för att vi hjälpte dom när dom behövde det, fick vi nån hjälp tillbaka? Nej inte ett skit, så när jag satte ner foten så försvann dom men ville ha koll. Jag avslutade alla kontakter både irl och via nätet med dom båda för vill dom nåt kan dom komma och ringa på dörren eller lyfta luren och ringa. Däremot har jag funnit nya vänner,förvisso genom nätet men dom är guld värda och förstår, dom dömmer inte och dom finns alltid där. Jag är så oerhört tacksam över att ha funnit dessa änglar, som likt mig kämpar för att få en lugn och fungerande vardag. Två av dessa är mer än änglar, Annette och Åsa, va skulle jag göra utan er?Kan inte med ord tacka er för allt ni gör. Jag blev inbjuden i en grupp där alla förstår vad det innebär att ha barn med npf mm, det är så underbart att kunna säga rent ut utan att behöva linda in allt för att folk ska förstå. I den gruppen kan jag vara just jag. Nä nu kaffe sen försöka göra ett ryck eller så ska jag sova eftersom jag ska ut natt 1 av 5. Tja det visar sig.

Av Jess - 10 september 2012 07:31

 Spännande vecka jag har framför mig, eller INTE. Lilltrollet har kvinnoveckan och blir då inte lätt att tas med och till det så har jag långvecka på jobbet.Nanna är otroligt seg idag. Men jag är glad för dom lugna och mysiga dagar vi haft och det kan jag leva på ett tag. Önskar att livet vore lättare men å andra sidan vad skulle jag då lära mig? För varje dag som går bra eller mindre bra så lär jag mig nåt nytt. Ska idag titta över lite rättigheter angående kontaktperson och kortids för Lilltrollet. Problemet är att om det inverkar på vårdbidraget har jag inte råd att söka hjälp, det är sjukt. Men men, nu kämpa vidare med att få upp Nanna. Ha en fin förmidda alla

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards