Alla inlägg den 13 september 2012

Av Jess - 13 september 2012 22:02

Jösse amalia, både igår och ikväll så låg Nanna före tio, med andra ord så är jag uppe ensam ikväll med. Detta är jag INTE van med, Lilltrollet ligger förvisso och fnissar på sitt rum men hon ligger, Nanna sover som en sten. Tror att besöket av läkarna när hon hade stängt av gjort susen plus att dom kopplat in mobila teamet. Hon vill inte ha med dom att göra överhuvudtaget så hon anstränger sig allt hon kan för att slippa*S* Men dom kommer finnas med oss i ca 5 veckor iaf. Nanna tar ju sin medicin kring halv nio nu på vardagar, eller rättare sagt jag gör iordning och går in till henne med den så tar hon den direkt, det leder till att ca 30 min senare börjar hon bli så pass avslappnad att hon kan sova. Bra det för hon behöver igentligen 12 timmars sömn men det blir iaf 9 timmar i sträck innan jag får henne ur sängen numer.I morgon åker Lilltrollet till sin pappa, Nanna vill inte fast vi försöker med allt möjligt. Vi kan inte tvinga henne då hon snart är 17 år.Jo måste bara berätta en rolig sak, det plingade på dörren på eftermiddan (Lilltrollet var hos sin pappa) där utanför stod en tjej som hon gick i skolan med förr, dom har inte setts på över 2 år. Hon frågade efter Lilltrollet men hon va inte hemma, nähä svarade tjejen vart bor hennes pappa då? Jag förklarade och hon åkte dit. Sen kom Lilltrollet hem med sin kompis och en tjej till, hon skulle visa sitt rum och alla djuren. Hon var så glad och upprymd, det värmde mitt mammahjärta kan jag lova. Ingen av mina små har vänner, dom är alltid själva och det gör ont i mig. Men Lilltrollet ska vara med denna tjej i helgen när hon är hos sin pappa och hon är såååå glad. Dock sa Lilltrollet när kompisarna gått, mamma oj va jobbigt det var*S*Hon blev helt slut av 2 timmar med kompisar. Mammas unika älskade barn. Nä nu kaffe och lite spel på fb innan sängen och wordfeud.

Av Jess - 13 september 2012 17:12

Jag är just nu ruggigt irriterad. Läste en insändare i tidningen från en sk kattägare. Jag kan till viss del förstå ägaren men vad ägaren inte har tänkt på är att MÄRKA sin katt så man kan finna ägaren.  Lägger in länken så ni själva kan läsa, dela gärna sen med er vad ni tycker.

http://gd.se/insandare/1.5088272-varfor-hamtade-ni-var-katt-?sortOrder=descending


Jag är ju jourhem för katter och har sett en hel del. Inte alla katter som kommer till katthemmen är misskötta, finns många andra anledningar till varför en katt hamnar på ett katthem. Tex alla dessa elaka vuxna som skaffar en sommarkatt och sen skiter i den när semestern är över, eller alla dom som struntar i att kastrera sina katter. Alla oönskade kattungar som kommer till världen pga idioter till ägare. Ta för fan lite ansvar va, Katt = kastrera ( om den inte ska gå i avel) vaccinera,MÄRKA och FÖRSÄKRA. Många låter bli att försäkra sina katter för dom anser inte att det är värt det, istället för att gå till vetrinären och bota sin misse väljer mååånga att avliva sin katt. Vi måste kämpa för att höja statusen på katter och få in i skallen på folk att ska man ha djur så ska man också sköta om sin katt, nu menar jag inte bara ge mat, kärlek och husrum utan just allt det andra jag skrev. Sen så till ägaren av katten i insändaren vill jag säga; jag kan förstå att du blev paff och fundersam, men tänk om DU hade gjort vad du SKA, MÄRKT din katt så hade man kunnat spåra dig och ringa utan att behöva sätta katten i en bur för transport. Oansvarigt av hög grad anser jag. Om man ska ha utekatt ska man INTE bo i trafikerat område, då är det bättre att ha den inne så den slipper bli påkörd. Nä jag e så arg så jag kokar, måste göra annat ett tag...Ha en kanonkväll

Av Jess - 13 september 2012 12:55

Idag är en sån där måste dag, förvisso dammsuger jag varje dag men det är ju mer att göra än dammsuga*S* Så badrummet är städat,golven både dammsugna och torkade, skåpen i köket torkade och vardagsrummet dammat. Har sovrummet och toaletterna kvar men sen tänker jag inte göra mer. Jag ska jobba hela helgen och kommer mer eller mindre vara helt slut så då blir det bara dammsugning.Lilltrollet ska till sin pappa och från fredag till nsta fredag är hon där. Dock vet jag att hon kommer hem hit då och då för att titta på nån serie på nån av betalkanalerna som hennes pappa inte har. Sen så ska hon sova här hemma på tisdag till onsdag för P ska iväg på kurs. Nästa vecka ska jag ta alla fönster på alla sidor så det är gjort innan det blir för kallt. Innsidan kan man ta lite när som trots kylan i vinter, är lite svårare med utsidan då*S*Nä nu är det färdig vilat,Lilltrollet kommer snart hem så det är bäst att jag har gjort deras toa klar innan.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards