Alla inlägg under februari 2015

Av Jess - 13 februari 2015 12:15

Så då är veckan lektioner slut och helgen är här. Jag ser ett ljus i tunneln när det gäller dom uppgifter jag har att göra. Har gjort klart dom uppgifter vi ska lämna in i information & kommunikation och jag har lämnat in samtliga så nu är det gjort. Har 1 liten fråga kvar  i svenskan att göra klart innan jag ger mig in på den stora uppgiften vi fick tilldelad idag. Ska dock göra klart den sista frånga i uppgiften om sagan om ringen och finns det tid så ska jag börja på den stora uppgiften som är argumenterande retorik! I engelskan har jag 3 saker jag ska göra och dom är något krångliga, det svåra är inte att göra det utan att det ska vara på engelska, men vad har man barn till som dessutom är bättre på engelska än svenska! Har även stort prov i psykiatri nästa vecka så det blir till att ta natt 2 till att börja med det, Tur jag tycker det är en intressant ämne , det gör att det är lite enklare att lära in. Nej nu ska jag dricka kaffe med besöket jag fått, Linda och Johan är här på lite kaffe!

Av Jess - 13 februari 2015 06:18

Å underbart med helg tänker många av er, mjo kan så vara men jag har inte helg. Jag ska straxt till skolan sen hem och plugga som en dåre. Sen så har jag 2 nattpass att jobba, det är på ett sätt tur för jag har så förbenat med läxor så det känns helt ok att jobba trots att jag skulle behöva sova en vecka eller två. Visst jag har valt själv att plugga så jag ska inte gnälla, det är bara så att jag inte riktigt hunnit med i den takt JAG vill pga lite saker som hänt. Vet dock att det löser sig på det bästa sättet. Nej ville bara gnälla ur mig lite innan jag ska dra. Jag återkommer under dagen när jag har lite mer tid.Ha nu en bra dag och ta hand om varandra!!!

Av Jess - 11 februari 2015 17:01

Ja va är stress? Kan det vara när det blir för många bollar i luften så att säga? Idag har/är jag så pass stressad att jag bara är irriterad på allt. Det är inte meningen att jag ska påminna och be om hjälp, det borde väl gå ändå? Tex, dammsuga, gå med hundar, förbereda mat , köra igång en tvättmaskin kolla om den ygnsta har läxa mm. Vi är faktiskt 5 som bor här men ofta får jag känslan av att det är 4 och en uppassare.Fick sluta tidigare idag och var glad över det för jag tänkte att nu får jag lite tid, hahahaha, ack vad jag bedrog mig.vovvarna rastade och utfodrade, middagen snart klar, 2 läxor klara ( mina egna alltså), snart starta tvättmaskinen, fryst in lite matvaror, efter middagen ska jag få in yngst i duschen samt ev göra läxa med henne sen göra egna läxor, sen blir det sista rastningen med hundarna innan sängen för i morgon måste jag upp kl 5 för att hinna allt innan skolan då jag börjar halv nio. Nä ska inte gnälla men jag är helt färdig. Ibland blir det lite förmycket helt enkelt!

Av Jess - 11 februari 2015 07:20

God morgon!

Eller god och god, det kan ju diskuteras , sovit uruselt och har en huvudvärk utan dess like. Tvingade mig att gå upp och in i duschen. Treo och kaffe sen blev det en sväng med hundarna. Väckt Susann som börjar sent och väckt Diddi som även hon börjar sent idag pga att det är utvecklingssamtal. Har förberett under några dagar att hon och jag ska åka buss till hennes skola. Kan tyckas enkelt för många men det är inte det för alla oavsett om man är 10 år eller 50 år. 

Nannas ansikte är rött och nu har hon hela ansiktet täckt med vad läkaren kallar torr hud, nu är det ju så att hon har en hel massa blåsor så bara torr hud är det inte. Jag gick tillbaka i mina dagböcker och hittade vad vi då använde när hon hade detta förra gången, köpte in det som behövdes utom en sak för den är receptbelagd. Hoppas nu detta funkar för hon har ont min stackars lilla tös.

 

Efter jag varit på utvecklingssamtal så ska jag till min sola för lektioner. Måste prata med datateknikern för jag kan inte göra vissa saker som tex ladda upp mina arbeten jag gjort i skolan och få in dem i fronter, nåt knas är det för även min lärare i information & kommunikation går bet på vad som är fel. Måste få ordning på det då jag har 2 arbeten som ska lämnas in denna vecka liggandes i skolans dator. 

 

Det är tur att jag har så underbara föräldrar, dom ställer upp och finns när vi behöver. Som idag tex blir vovvarna själva från ca 8:40  (Nanna är hemma men går ju inte ut) så mamma ska gå med vovvarna runt tolv på en promenad. Jag slutar vid 16 och maken vet man aldrig riktigt när han slutar, efter 15 nån gång.

 

Nej nu är det dags att plocka klart och kolla så att allt är nedpackat och klart. Ha en bra dag och var försiktiga för det är glashalt ute iaf här där jag bor.

Av Jess - 10 februari 2015 17:42

Jaha, som om jag inte har nog med läxor att göra?!?! Kollade som tur var på fronter och en av lärarna hade då lagt in en uppgift som ska vara inne på söndag! Denna uppgift hade tydligen ramlat bort från planeringen, jaja bara gilla läget och göra den med. Jag har gjort halva analysen av sagan om ringen klar, ska bara göra den andra halvan också, som tur är ska den vara inne 1 mars liksom analysen av den engelska romanen och den har jag inte ens börjat med. Dock har jag gjort alla uppgifterna i information&kommunikation klart och lämnat in samt påbörjat pluggningen inför psykiatri provet som vi ska ha nästa fredag. Har även gjort engelskan som ska vara till på torsdag, samt att jag repeterat en hel del i information&kommunikation inför word provet vecka 10, det känns inte alls bra kan jag säga. ÄR ju så himla mycket att hålla reda på så man blir kokko av att bara titta på det hela. Så lite har jag gjort iaf.

 

Känner mig kanon stressad så jag tänker INTE plugga mer idag då kommer jag bara bli ännu mer knasig! Maken ska glo på hockey ikväll så jag ska läsa hade jag tänkt mig, alltså med andra ord jag kommer somna och sova gott   .

 

I morgon ska jag åka buss med Diddi till skolan, hon ska ha utvecklingssamtal på förmiddagen så då får hon åka när jag åker. Blir spännande att åka så långt med henne utan att kliva av på stan. Sen har jag dubbellektion i svenska på det. Nä urk nu orkar jag inte skriva mer. Ha en bra kväll gott folk!

Av Jess - 10 februari 2015 06:58

God morgon där ute!

Gårdagen blev en smått kaosartat dag med en hel del stress, men den  dagen gick och vi alla överlevde. Tack mamma och pappa för all hjälp, utan er skulle det inte gå. 

   Nanna var till sin HC igår, först till e sköterska sen till läkaren. Och som vanligt så ser tyvärr inte läkaren utan säger att hon ska smörja med mjukgörande, vilket vi gjort och det hjälper föga men men. Så idag blir det att ringa igen, sköterskan i går trodde att det ev kunde vara svinkoppor i kombo med nåt annat och vet ni hon har förmodligen rätt. Det är inte första gången Nanna har detta tyvärr och det som händer när läkarna inte vet utan tror att det är torr hud endast är att hon spricker sönder i HELA ansiktet och får öppna sår! Sen när dom får se hur det blir när dom inte förstå så ser dom ut som levande frågetecken! Jaja, bara gilla läget och se framåt.


   Diddi var iväg och badade med sin klass. Hon var jätteduktig, först skoltaxi till tågstationen sen buss därifrån till badet och samma vända fast omvänt hem efter dom badat och ätit lunch. Hon har idag träningsvärk i lår och magmuskler *S* Ja det blir ju så när man inte är van.

Ska jaga habiliteringen ige idag samt ringa och förnya hennes recept på medicinerna så man inte står där med långnäsa, har lyckats nån gång med det och det blir inga bra resultat av missad medicin kan jag säga!


   Sen måsta jag bara få ur lite aggro! Hur korkad får man vara som "vuxen"? Om man förespråkar en sak bör man inte själv följa det då? Alltså man tränar INTE när man äter antibiotika så är det bara!!!!! Är man tränings människa och tycker om att träna så leker man INTE Gud! Men iofs så visar det på hur mycket okunskap dessa/denne har om just hälsa! Ja jag vill träna och jag sörjer massor att jag INTE kan träna pga mitt låga näringsintag, jag har dock kunskapen och det sunda förnuftet att förstå vilket är bra! Ja jag vet att det kaske låter fånigt men det bjuder jag på.


   Nej nu utfodra djuren och se till att Diddi har allt som hon ska mm. Ha en bra dag där ute och AKTA er för det hala väglaget!!!!!!

Av Jess - 8 februari 2015 07:54

Så var det söndag och helgen är snart slut. Klev upp tidigt igår för hundarna tyckte att dom skulle minsann ut före fem. Jaja, jag fick ju tid att plugga i lugn och ro efter jag varit ut med dom. Igår blev det en dag mest i soffan men det är jag värd eftersom jag faktiskt hade pluggat ett antal timmar på morgonen. 

   Jag saknar att träna så jag nästan blir knäpp(are) men jag vet att det ända jag gör är att bryta ner kroppen helt eftersom jag inte få i mig tillräckligt med näring, men jag ger mig inte jag ska få ordning på detta och vem vet kanske jag lyckas gå upp ett och annat kilo också    Jag kan inte för mitt liv förstå människor som TRÄNAR fast dom går på antibiotika! Det är rena rama vansinnet. Fast visst förstår jag att man vill träna men att göra det trots att man inte bör anser jag bevis på ren och skär dumhet! Nej inte fastna på andras dumheter nu, rakt fram och skit i sånt! 

   Förhoppningsvis är det snart barmark ute och jag kan äta som jag bör för då ska jag börja löpträna, vet ni hur jag längtar efter det. Innan operationen kunde jag inte springa för det gjorde för ont och mina knän och höfter gjorde ont i veckor om jag ens försökte några löpsteg. Har provat lite här och lite där när jag tränat och jag KAN springa!!! En av mina mål var/är just att kunna löpa igen, när jag var ung så sprang jag en del och det gav en oerhörd avkoppling. Tänk att tex ha lurar i med en bra bok eller musik och sen bara springa.....LYCKA!

   Idag ska här veckohandlas och Ninna ska förlja med för hon ska gära det samma. Maken och jag ska gå igenom matsedeln och inköpslistan innan vi ska åka. Ska även tvätta upp det som finns i tvättkorgen (å ja jag vet att så fort den är tom kommer Diddi och fyller den IGEN!) ,golven ska dammsugas och torkas mm. Sen ska jag göra lite läxor också. En helt vanlig söndag alltså   

   I morgon ska Diddi iväg med sin klass på ett badhus, det är så kul att hon nu följer med på saker och ting. Förr vägrade hon göra nåt utanför klassrummet vilket då ledde till att hon blev hemma dom gånger dom var iväg. Idag ska hon dock göra lite läxor som hon ska lämna in på tisdag. Har försökt få tag på nån inom hab så dom kan göra nåt åt  denna härva vad det gäller Diddis dyslexiutredning men det är banne mig omöjligt att få tag i nån, men skam den som ger sig!

   Nästa vecka blir det lite ändringar i mitt schema, då ska jag ha en lektion mer på torsdagar, har haft utglesning tidigare då vår lärare ansåg att det är bättre att ta det i början för att sedan ha tillgång till lärare under senare del av terminen och det är ju smart tänkt. Oftast så går man i början sen brukar lärarna ta bort men inte denna lärare! Maken och Susann kommer jobba som vanligt. Dock vecka 8 blir annorlunda , då ska maken ivög igen från tisdag eller onsdag och kommer hem på fredag eftermiddag, ja det är väl så att det år så det kommer bli nu när han fått ny roll och position!

   Nej nu har jag inte tid med detta , läxa  nu sen allt det andra. Ha en bra dag och var rädd om varandra!

Av Jess - 6 februari 2015 17:13

Har suttit och gått igenom en hel del på min facebook, nu har jag tagit bort en massa grupper samt nästan alla spel. Känns skönt att rensa bort en del, jag har även börjat rensa i vännerlistan och har tagit bort 15 stycken än så länge men det kan bli fler vi får se. Sen har jag suttit och tagit bort en hel del appar på mobilen som jag inte kommer att ha användning för nu när jag bara kommer att ha nät om jag har tillgång till wifi. Kanske jag är gammaldags men det står jag för och jag tycker det är skönt att ta bort onödiga saker Ja jag vet att jag har en hel del kvar och att jag använder internet! Finns en sak jag kan sakna lite grann och det är att spela w.o.w men det gör inget, jag vet att jag fastnar om jag skulle börja spela igen så därför låter jag bli. Vad ska jag hitta på istället då tro? Jo plugga ta hand om familjen, motionera och träna vovvar det är vad jag ska göra i stället. Visst kommer jag titta in på nätet också, det vet jag att så kommer det att bli. Jag har börjat suttit mindre och mindre vid nätet då jag känner att det är ett störande moment. Jag kommer vara i behov av nätet när det gäller mat och recept eftersom jag numer är ofrivillig vegetarian och jag har inte så mycket kunskap än vad det gäller bra proteinkällor mm när det kommer till denna kost, men jag lär mig mer och mer som tur är. Idag ska familjen äta tacos men jag tar och äter en grönsakssoppa istället, visst har jag så att det finns vegetariskt då Susann inte äter köttfärs men jag kan ju inte äta mjukt bröd heller så jag tar soppa istället. Nej detta går inte, nu göra i ordning tacosen så det är klart tills Linda och Johan kommer! Sen ska jag glo på tv med min älskade man och bara vara!

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards