Alla inlägg den 27 februari 2015

Av Jess - 27 februari 2015 03:25

Kan inte sova för jag har ont lite överallt i kroppen, vet att det beror på att jag varit uppblåst under titthålsingreppet jag gjorde igår samt att det ömmar där de gjort åtgärder, det går över på ett par dagar. Sitta kan jag utan att det gör allt för ont men måste röra på mig ofta, ligga är inte så skönt vilket ledde till att jag klev upp.Fick komma hem igår på kvällen eftersom jag var så pass pigg och väl medveten om hur allt är och kan bli under läkningen nu. Hittade dem nåt? Ja men inget som ska ha något med mitt problem med maten att göra. En bit av tunntarmen hade krånglat ner sig där jag haft min blindtarm och där var jag lite inflammerad, det rättade dom till så inflammationen kommer läka ut, det var ingen stor inflammation dock. Sen det tunna skyddnätet vi har i diafragman hade åkt upp på min högra sida så det fixade dem till samt att jag hade ett ytte pytte hål som inte borde vara nåt problem men de förslöt det med. Så alltså inga större saker. Dock fick jag en himla massa dropp och tydligen var jag uttorkad för dom kunde inte förstå varför jag inte behövde kissa, dom kollade blåsan med ultaljud men det förblev tom. Inte förens sent på kvällen lyckade jag kissa lite sen har jag nog fått springa stup i ett. Vad händer nu då? Tja jag ska tillbaka tll kirurgen om 4-6 veckor för kontroll samt att dietisten kommer få större ansvar, dem skulle ha pratat ihop sig till jag ska dit. Jag får inte lyfta eller så på  ca 14 dagar så denna helgs jobb är uteslutet fast det visste jag redan men skolan ska jag gå i, får använda ryggsäck ett tag helt enkelt för väska tyckte de inte att jag skulle bära då skolböckerna mm väger en del. Sen har jag fått klartecken på att få träna hur mycket jag vill och klarar, förmodligen kommer jag kanske börja känna hunger till slut men ska äta med 2 timmars mellan rum så det blir till att planera och ställa klocka.Mitt låga blodtryck kommer fömodligen stiga lite när jag börjar träna igen och det kan ju vara bra. Igår låg jag på 89/50 men fick godkänt att åka hem eftersom jag mådde bra. Fick även förhållningsregler gällande kosten, att utesluta laktos helt samt inrikta mig på proteineri men vegetariska kost, det där visste jag iofs redan men nu är det lite mer fakta så bara till att lära sig lite mer. Nu ska jag ta denna läkningsperiod till att planera mat och träning samt försöka dricka mer men det vette katten om det går, jag dricker ju ca 2 L utöver mitt kaffe , tränar jag blir det ju såklar mer. Så nu blickar jag framåt och hoppas att allt löser sig, eller jag vet att det löser sig till slut. 

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards