Alla inlägg den 28 oktober 2015

Av Jess - 28 oktober 2015 11:57

Får man bete sig hur man vill och får man säga vad man vill? Jag tycker det beror lite på situation och vad det är man vill ha ut av sitt beteende eller det man vill ha sagt. Jag vet inte hur många gånger jag får bita mig i tungan när jag kollar igenom flödet på FB, alla dessa förbenade människor som drar alla över en kant gör mig vansinnigt less. Dessa är människor som SKAPAR bland annat rasism och felaktiga rykten! Man bör kanske ha lite vett och använda det sunda förnuftet. Många använder sig av källor som saknar trovärdighet och nio av tio gör det i syfte att sprida falska rykten om bland annat flyktingar och om psykisk ohälsa mm. Till er vill jag säga, alla människor har samma människovärde oavsett vart man kommer ifrån eller hur man ser ut. Många av er som sprider denna dygna gör så att konflikter startas på helt fel grunder. Jag har mycket liten respekt för människor som trycker ner andra, det visar bara hur ni själv tycker om er. Ni speglar ert egna inre när ni gör på det här viset och tyvärr så är det så att de yngre tar efter, för som ni vet barn gör INTE som man säger dom gör som man GÖR! Sen det som är förvånande i mina ögon är att många av dem som har rasistiska kommentarer själva inte är helt svenskar men kallar sig svenskar, hur tänkte ni där? Många kastar ur sig massa skit men vill sedan ha medömkan, jag begriper inte hur ni tänker. Ni får gärna upplysa mig så jag kanske förstår er tänk, jag vore väldigt tacksam om ni ville göra ett försök. Vet att en del av er som läser min blogg finns på min vänlista på FB och jag vet även att ni vet att det är er jag pratar om. Så var vänliga att försök förklara hur ni tänker och hur ni rättfärdigar erat sätt.

Alla är vi lika, alla har vi samma människovärde. Glöm inte det!!!

...

Av Jess - 28 oktober 2015 07:53

God morgon!

Idag var det kallt och friskt när jag tog första rundan med hundarna, det var frost och det knastrade mysigt under fötterna. Dock såg jag nog ut som en michelingubbe i min vintermundering   . Har gjort morgon bestyren samt startat en maskin med tvätt. Straxt plugga tills Diddi vaknat till och så får vi se om vi tar bussen in till stan för att försöka hitta på en helloween kostym som hon kan ha på fredag när hon ska på helloween fest. Fått höra att det är många hundar och katter som har magsjuka nu, inte kul kan jag säga. Iris är lite lös i magen igen och jag hoppas innerligen att det inte blir mer än så. Vill inte ha sjuka djur samt att det blir himla dyrt med djur som är sjuk. Jaja, det visar sig. Hoppas att verksamhetschefen för den LIA plats jag fått ringer idag. Pratade lite snabbt med henne igår och hon skulle återkomma med schema mm. Nej nu måste jag plugga! Ha en bra dag och var rädd om varandra!

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards