Alla inlägg den 22 oktober 2015

Av Jess - 22 oktober 2015 20:09

Hej hej!

Har inte haft tid eller lust att blogga. Iris ligger i ultuna och jag saknar henne massor, det gör vi allihopa. Hon har kräkts och kräkts en del blod. Hon var så pass dålig att hon hamnade på IVA men idag mår hon bättre, så har vi tur får vi hämta henne i morgon på kvällen. Dem har varit helt underbara på djursjuhuset och väldigt duktig på att informera.

Har idag varit på komvux och pluggat med studiegruppen, det är mycket intressanta saker och väldigt lärorikt.

Sen så har det hänt något väldigt tragiskt i Trollhättan där människor mist liv. När det händer något otrevligt så spekuleras det friskt vilket inte är konstigt MEN det blir en löpeld av ingenting som tyvärr ofta leder till felaktigheter. Vi som inte var där ( det gäller även media) har ingen aning om vad som hände , det i sin tur betyder att man inte ska snacka utan att veta. Frågor har man och svar vill man ha. Det sprids en massa via bland annat sociala medier som tyvärr många gånger vrider och vänder på sanningen, vilket i sin tur gör att läsarna tolkar felaktigt och det blir en häxjakt. Jag känner med dem drabbade , även den som nu utförde gärningen har människor som lider runt sig. Jag vet att många har åsikter om hurvida han var "frisk" eller inte, till er vill jag ge ett varningens finger. Ni drar slutsats att han var sjuk för att han begick ett hemskt dåd men det är sällan"sjuka" människor begår våldsbrott. Sen att man anser att det kan ses som ett sjukt beteende är en sak. Jag ser inte en sjuk person utan en människa som av någon anledning tappat sitt förnuft, sen om det är pga tro, politiskt, sjukdom, känslor eller nåt annat hör inte hit. Det är djupt tragist att det hänt och jag hoppas att det inte blir till en cirkus med smutskastningoch påhopp. Man borde ta en titt på det samhälle vi lever i och fråga oss hur det kan bli såhär. Att lära sig se människor och ge sjutton i att nedvärdera och lära sig att acceptera att man är olika, lära sig att hjälpa de som behöver hjälp. Det kan räcka med ett vänligt leende, att bli sedd, att bli lyssnad på och att få stöd när det är svårt. Jag vidhåller att mycket var bättre förr, samhället är påväg att bli helt styrt av elektroniska apparater, folk sitter hemma i stället för att umgås. Männsikan är ett flockdjur och behöver social/mänsklig kontakt för att behålla sitt förnuft. Tja, det är mina ord och min syn, hur ser du på det som hänt?

Var rädd om varandra och RESPEKTERA att alla inte är stöpta i samma form!

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards