Alla inlägg den 23 oktober 2015

Av Jess - 23 oktober 2015 07:28

God morgon där ute!

En ganska ljum men blåsig morgon promenad med Lucky är avklarad. HAr kört igång tvättmaskinen och hoppas på att det inte blir nå knas. Skulle ju ha haft tvättstugan i onsdags men det blev ultuna i stället med Iris, som jag hoppas på att få hämta idag. 

 

Det som hände i Trollhättan igår är ett hett ämne och med all rätta, men måste folk vara så trångsynta? Det är väldigt hemskt det som och det är många drabbade, folk grottar sig i att smutskasta gärningsmannen men tänker INTE på hans anhöriga och närstående. Va har ni för rätt att kasta smuts på någon som inte kan försvara sig? Det blir inte bättre av hur folk hanterar sociala medier och sprider felaktiga rykten. Sluta genast med att sprida osanningar, sen måste man tänka på att det skrivna ordet tolkas på så många fler sätt än det talade? Det kan bli så oerhört fel om man ska tolka ord om man inte kan höra dem och se kroppspråket. Det man kan förstå är att en ung man gått in på en skola och haft vapen med sig, han har bragt folk om livet, man vet INTE orsaken ( även om det via medier florerar att det är ett hatbrott,  det i sin tur kan INGEN igentligen veta då personen i fråga är död) till att detta hände, vi kommer heller inte få veta det heller då han själv blev bragd om livet. Om folk vill göra något för dem drabbade, visa stöd och smutskasta ingen. Jag känner för alla drabbade och önskade jag kunde göra något men härifrån kan jag inget göra. 

Nej nog om detta, nu ska jag dona lite innan Diddi ska iväg till skolan, sista dagen före höstlovet. Sen ska jag iväg med en kurskamrat och hennes små kottar och gå i affärer, ja ni läste rätt jag ska gå i affärer   . Ha en bra dag och var en god medmänniska, var rädd om det du har.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards