Alla inlägg den 5 oktober 2015

Av Jess - 5 oktober 2015 15:31

Så var det måndag och ny vecka. Idag har Diddi varit på sin praktik  och hon tyckte det var roligt. Jag har läst och skrivit en hel del men känner att något saknas, får läsa lite mer och sedan kolla över mina frågeställningar igen. Det är ett väldigt intressant tema vi jobbar med. Det handlar om vård och omsorg i ett mångkulturellt perspektiv, kan säga att jag lärt mig en del om mig själv. Vet att jag inte är helt fördomsfri ( det är ingen) men jag har fått värdera om och har lärt mig att lägga saker åt sidan som jag förmodligen använt mig av utan att jag tänkt på. Jag är väldigt tacksam över att jag går denna utbildning! Men idag blir det inget mer pluggande, möjligtvis kanske lite läsning men inget skrivande, har till på torsdag att göra klart det. Diddi och jag har börjat röja bland hennes saker, vi har gått igenom det som var i hennes bokhylla och på skrivbordet. Blev massor att kasta och en hel del att spara och lägga undan. Finns massa kvar att göra men ett steg i taget. Ska fixa lådor som hon kan sortera in pärlor i samt att ha något som hon kan lägga sina målar saker i. Hon har MASSOR med pyssel och kreativa saker som hon nu pysslar med. Önskade dock att hon kunde ha lite bättre ordning och rent men med allt sorterat kanske det går. Har köttgryta på spisen som famlijen ska få till middag tillsammans med potatis och grönsaker, själv äter jag en matlåda från maten maken gjorde igår*S* Är för lat för att laga i ordning något helt enkelt. Nanna sover ännu och jag tror hon gick och lade sig när vi klev upp i morse. Nej nu ska jag göra lite kaffe och sedan mata snabeldraken. Ha en bra dag och var rädd om det du har.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards