Alla inlägg den 13 oktober 2015

Av Jess - 13 oktober 2015 19:16

Fy farao för förkylningar! Från ingenstans på förmiddagen blev jag tvärförkyld och fick feber, jag har INTE tid eller lust med sånt. Inte blir det bättre för att jag har svårt att få rätt ordning på individuella examination heller. Är segtänkt och seg i kroppen vilket medför att det är ännu drygare att plugga, men skam den som ger sig. Det får ta tid helt enkelt och jag får göra vad jag kan för att denna skit jag har i kroppen försvinner fort. Skulle behöva någon som satt med mig när jag skriver mitt arbete som behärskar skrivteknik, jag har otroligt svårt att lära mig genom att läsa om hur det ska skrivas. Jaja, jag gör mitt bästa och det är första gången jag gör något sådant här arbete. Bläääää , kommer nysa skallen av mig känns det som.

Av Jess - 13 oktober 2015 07:33

God morgon!

Igår blev det en hel del pluggande och jag hade en kurskamrat här så vi försökte så våra kloka huvuden ihop. Det gick hyffsat sen hur slutresultatet blir är en annan sak.Skickade det jag hunnit göra till min moste som ska få avgöra om jag fattat rätt och att jag gör rätt, väntar nervöst på domen! Gjorde en stor laddning chiligryta och ris till middag, fick både matlådor och så jag kunde frysa in till en middag till i framtiden till familjen. Kokade även en stor laddning med risgrynsgröt så det finns att värma till frukost, mellis eller kvällsmål. Idag blir det att fortsätta plugga och jag ska även försöka mig på att baka bröd. Till middag gör jag en köttgryta till familjen och kokt potatis samt grönsaker, vad jag själv ska göra till mig vet jag inte än med det visar sig.Sen blir det som vanligt fram med snabeldraken och jaga hårbollar, både Iris och Lucky fäller som tokar nu. 

Har ni tänkt på hur vi människor alltid försöker passa in och göra som andra? Inte alla men många är rädd för att inte passa in. Men vad är rätt och vad är fel? Måste man vara strikt och tråkig, grå och som den stora massan? Nej absolut inte, man ska vara den man vill vara helt enkelt. Jag är som jag är när jag inte blev som jag skulle, jag kan ha flickiga kläder, gothkläder, "vanliga" kläder , jag klär mig helt enkelt så som jag känner oavsett tillfälle. Kan man inte ta att jag har så , då är det inte mitt problem, respekt och mognad sitter inte i hur man klär sig mm, det sitter på insidan!  Alla har vi flera sidor iom oss som behöver få vara med och synas för att må bra, varför gömma och skämmas för det? Jag skämms inte och kommer heller aldrig att skämmas för den jag är. Att omfamna sin perosnlighet och stå för det så mår man bra och känner harmoni. Jag älskar tex Hello Kitty, allt som älskar jag, tycker även om gosedjur och att färglägga mm. Jag har kanske en udda personlighet men jag är stolt över mig själv, stå rakryggad och gör det samma. Respekt och acceptans för alla!

Nej, nu mer kaffe och försöka få Diddi att vakna till. Ha en bra dag och var rädd om varandra!

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards