Alla inlägg den 27 oktober 2015

Av Jess - 27 oktober 2015 21:18

Så var det kväller och jag ä helt urpumpad i skallen. Har plugga en hel del samt pluggat medans Diddi var på sin första träff angående sin dyslexiutredning. De gjordes en profil så dem vet hur de ska gå vidare med utredningen. Det visade vad jag redan visste, det tragiska i det hela är att vården INTE lyssnat när vi för 6 årsen påtalade att något inte stämde. Men nu får vi hjälp och vi får ta det härifrån och gå framåt. Skam den som ger sig helt enkelt. Kämpa kämpa! Nu ska jag rasta vovvarna en sista sväng sen parkera mig framför tvn. Maken har lagt sig och flickorna är på sina rum. Diddi har svårt att varva ner, det beror dels på att det trappas ut med hennes ena medicin men även på att det inte är skola så hon blir inte lika trött då det är färre intryck, ja förutom idag då hon suttit flera timmar med utredningen. Ha nu en bra natt och var rädd om varandra.

Av Jess - 27 oktober 2015 07:51

God morgon!

Har sovit som en kratta och har ont i huvudet därefter, men det är bara att ta tjuren vid hornen och starta dagen. Har gjort morgonens bestyr och djuren har fått sitt, straxt ska jag ta fram mina studieuppgifter så jag hinner sitta några timmar. Ska iväg med Diddi på dyslexiutredning idag (äntligen), första gången skulle de prova med 2 timmar sem får vi se. Det har tagit nästan 6 år för att detta skulle hända, vi har tjatat och gnatat om att hon har stora svårigheter men har någon lyssnat? Nej! Och när vi väl fick dem att lyssna ja då fick vi vönta 549 dagar innan hon fick en tid. Det är helt sjukt tycker jag, hon går i nian och har nästan inte ett enda betyg, hallå något säger att det är något fel då va? Jaja, nu hoppas vi att de har bra kompetens att göra denna utredning då den görs med sjukhusets logoped istället för en som är på habiliteringen. Diddi har sina diagnoser som i sin tur gör att hon har en HEL del svårigheter men hon har även en HEL del funktions tillgångar som inte andra har, tillsammans ska vi lösa detta också så som vi löst allt annat. 

Läste en artikel om arbetslöshet och arbete nyss, i det län jag bor i är det HÖG arbetslöshet samt att det fattas personal. Hmm hur fanken går det ihop? Jo, man har inte rätt utbildning men vem sjutton har råd att plugga? Kan säga att nu när jag pluggar så får man dra åt svångremmen och tänka och planera. För de flesta ( kan säga av erfarenhet att plugga mer än 50% och jobba heltid går inte)har inte inkomst så det får råd att plugga och betala räkningarna samt se till att de har mat mm. Alltså om det nu saknas personal med utbildning erbjud då utbildning som folk kan ta utan att gå under och utan att behöva LÅNA så STORA summor, även om det nu inte är så hög ränta på CSN så känns det kan  jag säga. Men jag valde ändå att plugga pga att jag brinner för psykiatri och nu när barnen är stora/större så ta jag min chans att förverkliga min dröm. Men kan ju vara värt att tänka på för höjdarna att folk har faktiskt INTE råd att plugga! Nej nu har jag inte tid med detta. Ha en bra dag där ute och var rädd om varandra!

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards