Alla inlägg den 9 oktober 2015

Av Jess - 9 oktober 2015 11:41

Jag skulle ju städa mm idag men så såg jag att examinations uppgiften kommit ut så då satte jag mig och gick igenom den. Jag har aldrig skrivit en examination förr så jag är lite orolig att jag får den fel men har tur att jag har folk runt mig som pluggar/pluggat och kan läsa och kolla att det blivit rätt. Har bara påbörjat arbetet och så kom jag på att jag måste se hur många ord det ska vara, hjälp det ska vara mellan 1600 och 3000 ord,hmm jag kommer behöva korta ner en massa antar jag för jag har redan kommit upp i 540 ord och har som sagt knappt börjat ännu. Men kör på och får kontrollera sedan, finns risk att man drar iväg åt något håll som man inte ska och det är sådant man får ta bort. Psykatri är så otroligt mycket och det finns så mycket att skriva om men det är lätt att det drar iväg tyvärr. Men jag ska göra mitt bästa för detta brinner jag för. Fallet vi fått är inte svårt utan det som är svårt är att få till det snyggt och på rätt sätt. Nej nu är kaffe slut så då är det dags att fortsätta med arbetet. Sa jag att jag älskar detta?   

Av Jess - 9 oktober 2015 07:18

God morgon i stugorna!

Frost och minusgrader ute, brrr. Påpälsad som bara den när jag var ute med vovvarna på morgonrundan. Tittade på FB och det värmer själen att se så många som engagerar sig för att hjälpa katthemmet. Det är så viktigt att man kan hjälpa katterna som av någon anledning inte har något hem. Det är ju så att många skaffar katt och låter bli att kastrera dem och av någon anledning tröttnar folk ibland på sina katter och överger dem. Tänk om alla kunde ta sitt ansvar och göra det som är rätt. Att ha djur är som att ha barn, man tar hand om dem och ser till att de har det dem behöver. Svårare än så är det inte, visst kan man i bland hamna i knipa men det går oftast att lösa med lite hjälp. Hoppas på att fler vill och kan sponsra katthemmet så attdet kan vara kvar och hjälpa katter. Besök eventet på FB via adressen nedanför.

www.facebook.com/events/756371551156611/

 

Idag ska jag städa och så ska det bakas till Nannas födelsedag. Det är vad som kommer att hinnas med bortsett från att hundarna ska ha sitt. Ha en bra dag alla

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards