Alla inlägg den 3 oktober 2015

Av Jess - 3 oktober 2015 08:59

God morgon!

Jag har inte haft ork eller lust med att blogga som ni märkt. Denna vecka har varit allt annat än det jag tänkt men nu är det helg och det är bara att se framåt. Kylskåpet pajade och tja det är fortfarande trasigt, hyresvärden anser tydligen att det är bättre att beställa delar hit och dit för att ev få igång det , blir en aning billigare att köpa nytt skulle jag tro. Nu har vi fått en lånekyl som låter som ett tröskverk och är från stenåldern, men det funkar iaf. Det har varit en del möten plus en MASSA pluggande. Egentligen ska man inte gnälla men man är ett vanedjur och då ska det helst bara flyta på. 

Diddi ska fasa ut sin ena medicin då både hennes läkare och jag tror att det är den hon får ont i magen av ( jag har påpekat detta under några år men andra läkare har sagt att det INTE är den för det står inte som biverkning) , hon äter omeprazol mer eller mindre dagligen men många försök att ta bort den, det går max 2 veckor sen har hon ont och halsbränna mm. Dock hoppas jag nu att det inte ställer till något med hennes bipolaritet, måste försöka sätta mig in mer i just mediciner av bipolaritet så man vet vad det finns för val om det är så. Hon har ju även en svår sömnstörning som hon har melatonin till plus kedjetäcke. Vi har nu fått höja dosen av melatonin ( hon har haft den absolut lägsta med kapsel) samt att vi ska få remiss för att få ett tyngre kedjetäcke. Det är en otroligt underbar läkare hon har  ( även Nanna har haft honom innan hon klev över till vuxen sidan) han må vara väldigt gammal men han ser hela personen och lyssnar. Fler sådana läkare skulle det finnas. 

Har tränat som jag ska samt att jag är så stolt över maken som kämpar på, en dag når vi båda det mål vi satt upp, en dag i taget. 

Vovvarna fick ett ben var i förrgår och dem har gnagt som galningar i två dagar, idag kom resultatet av det för min stackars pälsboll, magen är helt ur funktion. Jag tycker synd om honom, när man varit ute vet han at det är raka vägen in i duschen så jag behöver inte säga något utan han går självmant in dit. Känslig mage är inte kul varken för honom eller mig. Hoppas nu det ger sig fort för det är inte kul. Hade tänkt köpa nytt ben idag men vågar inte då hans mage är katastrof.

Nej nu ska jag kolla runt lite innan jag väcker familjen.

Ha en bra dag och var rädd om varandra.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards