Alla inlägg den 8 april 2014

Av Jess - 8 april 2014 16:35

Jaha detta är ju INTE kul, börjar bli snuvig och känner att febern är påväg. Jag har inte tid med detta, dels har jag masor att göra denna vecka samt att jag ska börja min arbetsvecka på fredag. Blir en redig whiskey ( jo jag vet att jag inte bör dricka när jag flyter men jag kan inte bli sjuk nu!!!) Sen har vi det där med mat i denna krångliga familj, Diddi äter inte mat som är sk hopblandat utan allt ska ligga var för sig (förutom chiliconcarne) Jag ska ju göra en korv och potatisgratäng (som jag snott receptet av min bror, dock hade jag varken vitlök eller gul lök men allt det andra.) Så Diddi får kokt potatis och stekt falukorv medans Susann och maken får ( om nu maken inte väljer att pulvra) gratäng. Själv dricker jag mina mindre goda shakes. Lägger in mitt snodda recept från min bror.. ( nej min bror heter inte Robin*S*)


Robins Potatis Och Korvgratäng

För 4 personer
1 st falukorv
5 dl matlagningsgrädde
10 st potatisar
2 st vitlöksklyftor
1 st gul lök
Salt
Grovmalen svartpeppar
Riven ost efter behov
Gör så här :
1. Sätt ugnen på 200 grader .
2. Smörj en ugnsform med rapsolja
3. Skala och skiva potatisen . Lägg skivorna på botten i ungsformen . Salta och peppra efter tycke och smak.
4. Skiva falukorven och lägg den ovanpå potatisen .
5. Skala och hacka den gula löken och vitlöksklyftorna . Strö det över korven .
6. Häll över grädden .
7. Strö över ost efter behov .
8. Grädda mitt i ugnen i ca 45 min .


Tack bror för att du räddade min middag idag   

Av Jess - 8 april 2014 07:01

God morgon där ute.

 


Då är det sjukstuga här hemma, Susann har dock varit redigt förkyld sen slutet av förra veckan och sent igår kväll blev Diddi tokförkyld med feber, öronvärk och halsvärk. I morse när jag skulle kolla Tingeling ( har sovit med sjuk Diddi) så drog hon som en avlöning och Herbie kom och blev så glad och ströks sig runt henne och pep. Så nu får hon röra sig fritt. Hon delade sin blötmat med Herbie som vanligt. Dock så kniper hon med ena ögat lite men det kan ju bero på att hon har lite ont antar jag, det visar sig. Nej nu lite kaffe sen tvätta och röja lite. Synd att det är sånt tråkigt väder, jag ahr inget emot molnighet och regn men det är ju jätte tunga moln ute och då får jag tyvärr mer tryck i skallen än annars. Jaja människan är sällan helt nöjd... Ha en bra dag folket

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards