Alla inlägg den 3 april 2014

Av Jess - 3 april 2014 22:04

Vilken dag alltså. Telefonen ringde oavbrutet från halv nio till närmare elva. Sov ca 1 timme men vad gör det jag gör sista natten nu så sen är jag ledig 1 vecka. Didd ska ju göra en dyslexiutredning men som vanligt så ska det strula. Skolan har gjort det dom ska och det dom blivit tillsagda att göra men då ska BUH strula och anser att det är logopeden på sjukhuset som ska göra den och inte dom. Kommunikationen mellan instanser är rent av hemsk mellan varven, jag känner lite av att detta börjar likna det vi redan gått igenom med Nanna, alltså bollas runt för att ingen vill ta ansvar. Ska man behöva flytta för att få den hjälp man har rätt till? Nej anser jag men det verkar banne mig inte bättre. Hoppas detta löser sig annars får vi se vad som händer, för barnen går först . Ha en god natt gott folk

Av Jess - 3 april 2014 07:30

Alltså jag blir så trött på att samhället smiter undan sina skyldigheter. Jag har ju stridit som en galning mot kommunen i MÅNGA år utan att få ett dugg för det. Eller jo  efter 17 års strid fick vi hjölp i form av serviceboende till en av våra tjejer. Men när vi sökt ALLT annat som våra barn har rätt till enligt LSS och vi har tillockmed haft juridisk hjälp men nepp kommunen vägrade och efter sista årets kamp orkade jag inte strida på det viset mer, jag kommer ALLTID  strida för mina barns rättigheter!!! Visste ni att i gävle kommun får man ingen assistans om man kan klä på sig ( även om detta nu skulle ta 20 timmar innan det är klart) själv, stoppa en sked i munnen (även om det åxå kan ta 20 timmar) eller kan duscha ( även om det kan gå veckor innan man lyckas) , alltså om man på nåt sätt kan göra dessa 3 moment har man ingen rätt till hjälp till personligassistent enlig gävle kommun och tydligen är det så i fler delar av landet. Vi hade BUH, BUP, soc och juridiskt ombud  på vår sida men et hjälpte inte. Tex denna stackars kille med familj får slita hund för att få leva ett gott liv.http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.7023371-joakim-vann-igen

LSS är ett skämt för som sagt dom gör allt för att slippa betala, denna lag är numer ett stort skämt. Ta och se över vad som är rätt och fel eller ta helt sonika bort LSS så folk slipper ha hopp om att få nån hjälp. Jag blir skogstokig när jag tänker på den hårda kamp min ena dotter fått gå igenom UTAN hjälp.H ade hon fått den hjälp hon har rätt till hade hon idag inte haft så stora svårigheter som hon har. Jag önskar ärligt att dessa beslutsfattare får hamna i en sits där dom skulle behöva LSS men inte få det, jag menar det verkligen. Nä nu måste jag sluta annars kommer jag inte kunna sova nåt när jag slutat jobba. Ha en underbar dag gott folk och var rädd om varandra

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards