Alla inlägg den 2 april 2014

Av Jess - 2 april 2014 22:15

Denna resa jag nu gör för ett sundare liv är ingen enkel väg. Finns som som tycker att man fuskar när man gör en gastric bypass men så är det inte. Det är ett verktyg men allt jobb med kost och motion ligger på en själv. Kan tyckas att man är lat och har dålig karaktär men det handlar inte om det utan om att man helt enkelt inte kan kontrollera mängden. Sen finns det andra orsaker med tex hur kul är det att ständigt vara hungrig? För så är det för vissa av oss som är överviktiga, jag har inget godissug men behöver bara titta på nåt med kalorier i så går jag upp. Jag har kämpat med min övervikt i snart 22 år och visst har jag lyckats gå ner när jag "bantat" men går upp några kilo mer än jag gått ner när jag börjat äta mat. Detta är för mig en sista utväg till att få behålla livet, min kropp strejkar på många sätt både leder och blodtryck tex. Mätte omfånget runt magen idag och jag har minskat 18cm sen den 3 mars och det är ju en del. Jag fryser som en tok , inte fryser som att det är kallt utan det kommer innefrån samt att nu börjar kläderna kännas riktigt konstiga men tänker INTE köpa nya än. Ja det blir dyrt och det blir en STOR förändring i mitt liv och mitt sätt att leva, det finns nackdelar men fördelarna väger upp och som sagt jag får behålla livet. Jag börjar även känna mig piggare och klarar saker jag inte gjorde när jag vägde som mest. Bara det att kunna böja sig ner och knyta skorna utan att hålla på dö av syrebrist för at magen pressades upp. Det jag saknar är att kunna tugga men jag tänker INTE ge efter för jag har kämpat som en tok för att få denna operation.  Många tror även att man ändrar syn på människors utseende när man gjort detta men dom som tror det har så fel. Jag kommer alltid se mig som mig, alltså jag må nu ha en stor kropp men inombords är jag den lilla tjejen jag alltid varit. Svårt att med ord beskriva , när jag ser mig i spegeln ser jag en flodko ( ett uttryck jag och min kusin använder ibland) men det är ju igentligen inte jag utan ett skal. En vacker dag kommer jag vara den person utåt som jag nu är inan för skalet som folk ser. Jag är jag oavsett om jag är fet eller smal så är det bara. Nej nu orkar jag inte skriva mer får då riskerar jag att få skriva halva natten. Till er som undrar nåt angående detta ställ frågor så svarar jag för det värska jag vet är när folk har förutfattade meningar. Va rakryggad det är bäst. Ha nu en trevlig kväll gott folk.

Av Jess - 2 april 2014 19:33

Knasig dag. Alltså att folk inte kan ge sjutton i att ringa när jag sover*S* Jo jag vet att "vanliga människor" sover på nätterna och jobbar på dagarna men jag gör inte det. Jag fick äntligen somna efter 12 idag och sov till kvart i två, alltid nåt. Dock har jag upptäckt att jag blir himlans pigg när jag nu rasar i vikt, har mer energi men vet inte riktigt vad jag ska göra med den då jag saknar vovve. Men men så är livet!  Har tvättat lite och lyckades göra en biffstroganof till barnen. Snart är det dags att åka och göra natt nummer 5 av 6 innan ledigheten. Har dock har jag fått vågen att visa minus så nu väger jag 92,5, nu är det bara 4,5 kilo kvar till oprations vikten. Håll tummarna att jag klarar att ta bort dom kilona  tills dess.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards