Direktlänk till inlägg 26 oktober 2014

Lite virrigt

Av Jess - 26 oktober 2014 06:42

God morgon där ute. Som vanligt när jag jobbar får jag tid till att tänka och finula. Har insett att jag nog tillhör den gamla stammen när det gäller förhållande, alltså jag dömer ingen men det kämpas för lite när det kommer till vissa punkter. Många går ifrån varann utan att ha försökt allt, det finns så många olika vinklar på allt. Visst var jag ytterst nära att lämna mitt förhållande för drygt 2 årsen MEN när jag fått landa och se saker med klara ögon så insåg jag att detta är mitt liv och att jag älskar min make mer än jag kan beskriva. En del ansåg/anser att jag var/är knäpp som valde att kämpa men vet ni? det var det bästa jag gjort. Av denna lärdom har jag blivit starkare men även mer ödmjuk och tar inte saker förgivet. Livet ger oss törnar och ibland känns allt hopplöst och man vill bara ge upp, det är en del av livets gång. Sen finns det förhållanden som borde avslutas för att dom bland annat är osund , tyvärr är det oftast sådana förhållanden som man kämpar mest i, dock är det oftast bara från ena sidan. Kommunikation och respekt är a och o i ett förhållande, utan det finns det inte mycket att kämpa för. Jag vände ut och in på mig själv totalt, jag gick igenom olika faser på kort tid, det var otroligt jobbigt och jag gav nästan upp men jag kämpade lite till och idag är jag en lycklig mamma till 4 döttrar och lycklig tillsammans med min make. Så ett tips, om saker och ting är jobbigt, du kanske känner att du gör allt mm, sätt dig ner och?Tillåt dig känna  ilska, sorg, hopplöshet och lycka. Gå igenom vad du vill ha ut av DITT liv,  älskar du din partner? När du gått igenom allt det där flera gånger om är det dags att utvärdera, vill du leva tillsammans med din parner eller kan ni inte förena era liv? Visst låter det kanske enkelt men jag vet att det inte är det , det är fruktansvärt jobbigt och det rör upp MASSA känslor men i slutänden så får du harmoni och självrespekt och ödmjukhet. ja jösses jag kan mellan varven tänka så jag får ont i skallen. Jag hoppas ni förstår mitt virriga inlägg, virrigheten är dels pga att jag snart ska hem och sova men även pga att jag har haft en hel del tid att tänka. Nej nu packa ihop och göra klart innan hemfärd. 

PS ni har väl ställt tillbaka klockorna va?

 
 
Ingen bild

Lisa Mattsson

26 oktober 2014 09:21

Jisses så sant. Men som sagt. Det räcker inte med att den ena parten kämpar om den andra inte vill göra det. Mitt X använde tiden jag trodde vi kämpade för vårt förhållande, till att bygga upp ett nytt förhållande med sin älskarinna.
Det svider som fan fortfarande

Jess

26 oktober 2014 15:42

Fy fabian. Förstår att det fortfarande svider. Men du är värd nåt bättre helt enkelt.
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jess - 6 juni 2016 10:02

Ja, så blir det. Jag lägger ner bloggen, varken orkar eller har tid med den. Eller rättare sagt jag har tröttnat, vem vet kanske jag skaffar/skaffat en annan. Jag hoppas ni alla som följt mig får ett bra fortsatt liv. Tack för mig    ...

Av Jess - 24 maj 2016 07:16

God morgon där ute! Idag blir en heldag i skolan med studiegruppen. Igår var jag på info/utbildning för vikarier inom Gävle omvårdnad. En del bra och matnyttigt men även en del helt onödigt.  Har suttit och retat upp mig på en del människor fast ...

Av Jess - 22 maj 2016 11:35

  Igår var jag och jobbade kort tur på mitt absoluta favorit ställe. Stortrivs där med både de boende och med otroligt trevliga kollegor. Önskade att jag fick mer tid där, det kanske blir så det visar sig.   Jag har haft svårt för att sitta vid...

Av Jess - 18 maj 2016 10:32

God förmiddag. Idag är jag smått frustrerad vilket gör att mitt inlägg inte hänger ihop som det bör skulle jag tro. Men eftersom detta är min blogg så får ni ta det helt enkelt. Psykiatrin idag är i mina ögon under all kritik. Dock är det inte pers...

Av Jess - 11 maj 2016 11:28

Dagarna går och skolan är snart inne på sista kursen före sommaren. På jobbfronten är det helt ok, lite val hit och dit med mera men det löser sig. Sen så har jag helt tappat träningen på det sätt jag ville ha så idag har jag dels pluggat men även pl...

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards