Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Jess - 5 oktober 2014 19:29

Ovanligt att det inte blir som jag planerat? Maken och barnens mat blev som jag skrev innan men jag åt en halv vego schnitzel och 1 msk potatisgratäng det blev ca 1,1 dl men det var förmycket för min stackars mage. Jag åt upp men fick fuktansvärt ont och blev svullen över min magficka så nej jag tänker inte försöka igen på ett bra tag utan håller mig till max 0,75dl när jag äter. I morgon ska jag göra egen ärtsoppa dock utan fläsk i, den blir helt vegetarisk. Ska frysa in i portioner som är lagom för mig. Ska göra nån gryta med vegobitar och frysa in i lagomt stora portioner. I morgon ska maken iväg och få guld klocka så det blir jag och barnen som äter hemma, barnen får lax och vad jag ska göra till det vet jag inte och vad jag ska äta, tja det blir nog nåt av det jag lagat på dagen.

Har nu ikväll gjort i ordning Diddis dosetter och min egen , hade jag inte dosett till mina vitaminer och mineraler skulle jag inte komma ihåg att ta dom. Har även bäddat rent i hennes säng, ska ta våran i morgon. Börjar jobba i morgon natt igen så det är fullt ös som vanligt. Veckan som kommer innehåller en hel del samt att Nanna fyller 19 på lördag. Nej nu mellis och glo lite bland bloggar. Ha en trevlig kväll ni som läser

Av Jess - 5 oktober 2014 13:16

Att inte klara av kött i nån form är drygt och att hitta produker som tex pålägg är inte helt lätt, men ica maxi hade lite iaf när vi var med Ninna och handlade.Ska bli spännande och se hur det smakar.

   

Handlade lite mer vegetarisk mat också så nu har jag en vecka eller mer, jag får ju som sagt inte i mig så mycket. Provade att äta kanelbulle idag med det slutade med en megdump efter  1/3 bulle. Jaja vad är väl en bal på slottet. Maken och barnen ska äta fläskfile och potatisgratäng till middag med bea, själv ska jag äta kokt potatis och vegetarisk falukorv och en klick vitlöks creme fraiche.

 

I dagens F1 race blev det är otäck smäll och jag vet forfarande inte hur illa det är med  Bianchi men hoppas det inte är allt för illa.

  ( bilden är hämtad från aftonbladet)

 

Nej nu dona lite sen iväg och gratta broder och hans yngsta son

 

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards