Direktlänk till inlägg 15 september 2014

Ett öppet brev

Av Jess - 15 september 2014 14:18

Öppet Brev till Alla Politiska Partier!
Visste Du...
Att man räknar Minuter då man Beslutar och eventuellt Beviljar Assistans för våra Omsorgsbehövande Handikappade Människor i detta land?
Du kanske t.om har nån lite Speciell Människa i ditt liv eller din omgivning som har informerat dig om detta?
So Far So Good...
Men...
Visst blir det lite tokigt...
När man som Vårdnadshavare, Mamma och tillika Assistent till sin vuxna dotter...
Tja, alltså...
Vuxen i Fysisk bemärkelse...
Men ändock ca 8 år inuti...
Iallafall...
Visste du att man har beräknat fram att dotterns Toalettbesök ska ta 2 minuter?
Ärligt!
Hinner Du göra både Ettan & Tvåan inom 2 minuter?
Eller är det inte snarare så att Tvåan kräva Både Lugn & Ro samt lite tid för att avnjutas utan att tendera att förstöra de nedre regionerna med tillhörande slutmuskel?
Hur som...
Åter till min dotter...
Hon har Allehanda Diagnoser...
En av dem ger henne Epileptiska Anfall mellan 3-8 ggr per dygn...
Varje Dygn...
Aldrig ett anfallsfritt dygn således...
Gissa att det blir tidspress när man lär ställa Äggklockan när hon ska på Toaletten...
Kom igen nu Soffipropp...
Nu tar vi Ettan- skynda dig med Tvåan...
HejaHeja...
Nja...
Riktigt så går det ju inte till...
Hon får naturligtvis sitta i lugn o ro...
Trots att det är beslutat om att hennes toalettbesök Endast får ta 2 minuter om hon avser ha hjälp o stöd av annan person...
Att hon sen får Ep-anfall som till o med Knäcker Vattentanken på Toaletten...
Hon blir liggandes länge i sprutande Iskallt vatten innan mamman lyckas stänga av vattnet...
Innan mamman med Hjälp av Servicehund lyckas Baxna ut hennes stora medvetslösa kropp ut från toaletten...
Lägga henne i framstupa sidoläge...
Ge Kramplösande Stesolid...
Plåstra om Sår & Blånader...
Hur ska vi rimligtvis klara av dessa dramatiska situationer på 2 minuter?
Min fråga till Dig Politiker!
Törs DU förespråka ett lindrigare förfarande för våra Assistansbehövande i detta land...
Vågar DU förespråka att det får bli Slut på detta Fjanteri med att räkna Minuter vad gäller Behovet av Assistans?
Törs DU slå näven i bordet o säga Högt i både Regering ,till Media och till oss som är drabbade...
Att Har man Behov av Assistans så ska man ha rätt att även kunna få gå på toaletten Utan att göra detta under tidspress?
Kom igen nu...
Hur svårt kan det va?
Testa gärna 2-minutersregeln på dig själv under ett dygn!
Eller förresten...
Kör en Vecka så du förstår liiite av vad jag beskriver...
Se till o gör både Ettan & Tvåan inom 2 minuter!
Men!
Kom ihåg bara...
Då har jag även räknat in Torkning/Duschning av de Nedre Regionerna!

Törs Nån av er Talföra Politiker ta upp detta Brev till Diskussion...
Eller är detta Alldeles för Betydelselöst i er Strävan att vinna Röstberättigade personer till just Erat Parti?

Med Tillförsikt..
Ser fram emot Massiv Delning av detta Brev...

Vänligen...
Assistent & Mamma, Anna Lewin i Gävle

Jag har frågat om lov innan jag lade ut detta så ni alla vet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jess - 6 juni 2016 10:02

Ja, så blir det. Jag lägger ner bloggen, varken orkar eller har tid med den. Eller rättare sagt jag har tröttnat, vem vet kanske jag skaffar/skaffat en annan. Jag hoppas ni alla som följt mig får ett bra fortsatt liv. Tack för mig    ...

Av Jess - 24 maj 2016 07:16

God morgon där ute! Idag blir en heldag i skolan med studiegruppen. Igår var jag på info/utbildning för vikarier inom Gävle omvårdnad. En del bra och matnyttigt men även en del helt onödigt.  Har suttit och retat upp mig på en del människor fast ...

Av Jess - 22 maj 2016 11:35

  Igår var jag och jobbade kort tur på mitt absoluta favorit ställe. Stortrivs där med både de boende och med otroligt trevliga kollegor. Önskade att jag fick mer tid där, det kanske blir så det visar sig.   Jag har haft svårt för att sitta vid...

Av Jess - 18 maj 2016 10:32

God förmiddag. Idag är jag smått frustrerad vilket gör att mitt inlägg inte hänger ihop som det bör skulle jag tro. Men eftersom detta är min blogg så får ni ta det helt enkelt. Psykiatrin idag är i mina ögon under all kritik. Dock är det inte pers...

Av Jess - 11 maj 2016 11:28

Dagarna går och skolan är snart inne på sista kursen före sommaren. På jobbfronten är det helt ok, lite val hit och dit med mera men det löser sig. Sen så har jag helt tappat träningen på det sätt jag ville ha så idag har jag dels pluggat men även pl...

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards