Direktlänk till inlägg 15 september 2014

Måndag och stress

Av Jess - 15 september 2014 11:18

Ja så var det måndag igen och dagen efter valet. Vet inte om jag ska skratta eller gråta ärligt talat. För det första så är jag inte helt frisk ännu men ska gå tillbaka och jobba för jag har inte råd att vara hemma längre, för det andra så grämer jag mig över att sd fick så stort stöd. Visst alla har rätt att rösta som dom vill men frågan är om dom verkligen vet vad dom röstat på. Sen så är det ju så att INGET parti hade speciellt mycke att komma med vad det gäller att se människan men jag är iaf glad över att alliansen inte har makten längre för det ända som kunnat bli sämre var om sd fått makten. Förhoppningsvis får vi lite bättre med en ny regering, jag betalar hellre lite mer skatt och får ett fungerande systen än att ha det som vi haft under alliansens styre! Jaja vi får hålla tummarna att det blir bättre nu helt enkelt. Idag har jag redan hunnit varit på ett möte samt en halv långis med Lucky. Diddi är hemma och är sjuk, inte så konstigt då Peter varit rasslig ett längre tag och Susann och jag har varit/är också rassliga ännu. Idag ska jag försöka hinna städa, tvätta samt ringa en del samtal. Ska även göra en lasange till middag idag men får göra lite pannkakor också då det finns dom som inte äter lasange, Ska bjuda en vän på middag idag då hon ändå ska komma med sin dator till maken så han kan se om han kan rädda den åt henne. Ska även försöka få till tid att frosta av frysen för snart går den inte att stänga, blev ju tokigt när nån hade glömt stänga den så den var halvöppen en hel natt, sånt som kan hända! Träningen får ligga lite på is dels pga tidsbrist menäven pga att jag inte är kry. Sen måste jag försöka få ihop mig lite och kolla vad jag kan lägga åt sidan för nu börjar jag få lite varningssignaler om att jag har för mycket så jag blir så stressad så jag glömmer massa saker som jag inte får glömma, men det är livet liksom. Att leva som vi (och många andra, fler än man tror) gör sliter hårt på kropp och själ och man bara måste klara det ändå. Jag prioriterar och får nästan alltid prioritera om när dagen kommer men det går även om man till slut tror att man ska duka under. Men jag är öppen med att jag inte orkar och jag säger som det är. Det är en fördel många gånger men även en nackdel då folk har en tendens att inte förstå utan tolkar det som att man är knäpp. Om jag kunde skulle jag dela med mig av mina erfarenheter om hur det är att leva med barn som har dom funktionsnedsättningar som några av mina barn har och hur det är att försöka få ihop livet, tyvärr måste man ha papper på att man kan det för att få chans att hjälpa andra.  Jag och många andra som lever i en annorlunda vardag skulle kunna hjälpa andra i samma sits men som sagt man måste ju ha papper på att man kan. Erfarenhet räcker inte, dock tycker jag det är bättre för vem säger att en skolad person kan detta bättre än vi som lever i det? Det du lär dig under en utbildnng betyder inte att du vet hur det är, jag tycker det vore bättre om man satsade på att låta människor med erfarenhet få jobba med andra i liknande situationer för det skulle ge mer , det är jag helt säker på. Nej nu har jag inte tid med detta mer just nu, i med kaffe och sedan dra igång så jag hinner med det mesta jag ska idag. Ha en bra dag och var rädd om det ni har för ni får aldrig det ni förlorar åter!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jess - 6 juni 2016 10:02

Ja, så blir det. Jag lägger ner bloggen, varken orkar eller har tid med den. Eller rättare sagt jag har tröttnat, vem vet kanske jag skaffar/skaffat en annan. Jag hoppas ni alla som följt mig får ett bra fortsatt liv. Tack för mig    ...

Av Jess - 24 maj 2016 07:16

God morgon där ute! Idag blir en heldag i skolan med studiegruppen. Igår var jag på info/utbildning för vikarier inom Gävle omvårdnad. En del bra och matnyttigt men även en del helt onödigt.  Har suttit och retat upp mig på en del människor fast ...

Av Jess - 22 maj 2016 11:35

  Igår var jag och jobbade kort tur på mitt absoluta favorit ställe. Stortrivs där med både de boende och med otroligt trevliga kollegor. Önskade att jag fick mer tid där, det kanske blir så det visar sig.   Jag har haft svårt för att sitta vid...

Av Jess - 18 maj 2016 10:32

God förmiddag. Idag är jag smått frustrerad vilket gör att mitt inlägg inte hänger ihop som det bör skulle jag tro. Men eftersom detta är min blogg så får ni ta det helt enkelt. Psykiatrin idag är i mina ögon under all kritik. Dock är det inte pers...

Av Jess - 11 maj 2016 11:28

Dagarna går och skolan är snart inne på sista kursen före sommaren. På jobbfronten är det helt ok, lite val hit och dit med mera men det löser sig. Sen så har jag helt tappat träningen på det sätt jag ville ha så idag har jag dels pluggat men även pl...

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards