Alla inlägg den 16 juli 2015

Av Jess - 16 juli 2015 05:42

God morgon.

Jag blir så less på att jag inte kan sova, jag sover max 4 timmar sen är det omöjligt att sova. Vet att det beror på att jag nu jobbar igen och att jag jobbar natt, men har 17 skift kvar innan jag kommer bli helt tjänstledig 1 år igen. Jag längtar efter att få börja skolan igen och det kommer bli äldigt intressant   . 

Igår var jag , maken, Nanna och Ninna till Susann och Chris. Susanns lägenhet är så mysig och den ligger bra, dels har hon väldigt nära till bussen ( även om den inte går så ofta) samt att det är väldigt fin omgivning. 

Diddi har svårt att sova på nätterna så jag ska ringa BUP idag och begära nytt recept på melatonin så får vi se om hon sover bättre. Sen måste jag setill att få hennes kedjetäcke tvättat, kan ju inte tvätta det hemma då det väger 9 kilo.

 

Sen så blir jag inte klok på mänskligheten, visst det är sommar och flk har semester MEN måste man dricka alkohol varje dag? Jag har inget emot att folk dricker men när det blir varje ledig dag ( i stort sett) så börjar jag fundera på hur man är funtad. Ja, jag dricker också men det ärså pass sällan att jag kan räkna det på en hand. Jaja, alla är vi olika , så är det. 

 

Igår till middag gjorde jag en variant på lasange, jag hade i vegofärs, passerade tomater, champinjoner, mixade bönor, mozzarella,fetaost och en massa kryddor. Maken gillade det skarpt, Nanna tyckte att den var helt ok och jag tyckte den dög. Dumpade dock och tror det beror på lasagneplattorna då det var vanliga sorten. Idag ska jag göra en vegofärssås eller va man nu ska kalla det, (jag har oftast i bönor i min matlagning pga att jag behöver proteinet) till det blir det pasta till familjen och själv tar jag lite bönor till. Diddi åt igår potatisbullar i stället för lasagnen och idag får vi se vad jag gör eller så får hon äta pasta bara! Jaja det reder sig. 

 

Idag blir det till att tvätta och fixa golv som vanligt sen vette katten va jag hittar på, det är blytunga moln och regn så jag tänker inte gå ut mer än jag behöver. Blir dock lite hemträning och ett läkarbesök med min knöl i örsnibben som nu ömmar duktigt och sett till att jag inte kan ha örhängen i.

Nej nu blir det lite mer kaffe och lite surfande. Ha en bra dag!

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards