Alla inlägg den 12 juli 2015

Av Jess - 12 juli 2015 22:45

Det har varit en otrolig dag idag. Mina nerver inför utställningen tog nästan kål på mig och jag mådde otroligt illa och kände mig väldans ensam. När jag och Iris kom fram till utställningen så plockade jag upp buren mm sedan satte vi oss och tittade på de andra collievovvarna. Jag blev fundersam på om vi ens skulle få en bedömning då jag tittade på hur de andra var trimmade och klippta på, ett sätt som jag tyckte var lite märkligt men det gjorde mig nervös, men det var bara till att gå in i ringen och se glad ut. Döm om min förvåning när Iris fick cert och blev BIM. Jag är så stolt över min lilla busa. Så nu ska jag anmäla både henne och Lucky till officiella collie utställningen den 12/9 i Sandviken och Iris till högbo den 13/9 och går det bra dessa två utställningar kommer jag garanterat ställa på fler officiella.  Lägger in lite bilder från dagen.

 

BIR blev Speedycrown´s Black Sparkler

BIM Callahorn´s Irish  Dream (Iris)  Domare var Andrew Beare 

 


    

   

     Såhär trött var Iris när vi kom hem.

Av Jess - 12 juli 2015 05:24

God morgon.

Vaknade före klockan som ringer kl 6, tror det är lite nerver som spökar samt min förbenade huvudvärk. Jaja, lite kaffe och sen rasta vovvarna. Ska göra en liten justering på Iris tassar sen är hon klar. Har packat det som kunde packas, har bara kylvarorna, vatten och kaffet kvar att packa sen är allt klart inför utställningen. Packade faktiskt ner regnstället och jag tror att jag ska packa ett täcke till Iris, inte för att jag tror att hon kommer frysa utan som skydd mot ev regn. Jag är glad att jag köpte nya gummistövlar igår, svarta och ganska snygga faktiskt. Undra om jag ska packa en extra varm tröja också, jag är ju frysen av mig så ja så får det bli. Nej nu har jag inte tid med detta.

Ha en underbar dag så kommer det uppdateringar sen.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards