Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av Jess - 15 augusti 2014 23:05

Nästa vecka börjar skolorna igen, för många blir det skönt att få rutin igen. Jag tycker att det ska bli väldigt skönt när allt blir strukturerat igen, jag gillar inte heller att vara utan rutiner. Diddi börjar på tisdag och första veckan går dom bara ett par timmar. Diddi tycker också att det ska bli skönt att börja skolan igen, träffa alla grabbarna i klassen, hon är ensam tjej och det passar henne bra då hon har en aning svårare att dra jämnt med tjejer. Där är vi ganska lika hon och jag, jag hade/har lättare att umgås med killar för dom är inte så komplicerade   Nästa vecka så börjar även massa pass på friskis och jag har faktiskt schemalagt min träning för att jag ska veta att jag får den tid jag vill och behöver ha för att må bra. Jag må vara tråkig och i vissas ögon knäpp men det bjuder jag på. Jag är stolt över mig själv och över att jag går min egna väg och inte efter andra. Det som betyder mest i hela världen för mig är min familj(djuren ingår i familjen) dom kommer ALLTID först sen kommer jag samt mitt jobb, sen finns det inte mycke mer ork och tid för annat. Jag uppskattar att umgås med folk men har inte så mycke över för att hinna det. Visst saknar jag ibland att ta ett glas vin med vänner (dom flesta är försvunna nu dock) eller gå ut nån gång . Men jag är faktiskt ganska nöjd med det jag har. Maken och jag har kommit överens om att satsa mer på oss 2 och göra lite saker ihop, alltså det handlar om musk då givetvis. Åka på nån konsert eller liknande. Gå ut på hårdrocks stället här eller kanske nån kryssning. Men allt kräver en strikt planering om det skall funka.  Nej nu ska jag faktiskt sätta mig och planera nästa veckas matsedel samt skriva ett schema för allt som händer nästa vecka och givetvis ska jag jobba också. Sov gott ni som ska sova så sover jag gott när ni är vakna istället   

Av Jess - 15 augusti 2014 18:44

Dagen började med rastning av vovven sen en snabb frukost innan jag begav mig till gymmet. Blev ca 1,5 timmes styrka idag. Ska ta med mig gummibanden till jobbet så ja kan träna lite på morgonen innan jag ska hem och sova för det blir inget gym under helgen. Var på apoteket och hämtade ut melatonin till Diddi idag och dom bad om ursäkt för at jag inte fått sms om att det var klar redan förra veckan, som plåster på såren så fick jag en goodiebag med lite smått och gott. Apoteket är det bästa och dom har den trevligaste personalen. Maken var in på claes olsson och köpte nå hjul och lurar till mig. Sen skulle han ha en milkshake (han är banne mig beroende av dom) så jag passade på att ta en lite rånbägare. Jag bad maken käka upp den mesta glassen men fick iaf kasta en hel del samt att jag åkte på en JÄTTE dumping så mjukglass blir det INTE igen! Maken var så snäll att han beställ lite pwo och eaa till mig så jag kan öka min prestation när jag tränar, tack älskling!   Ikväll börjar jag jobba ige efter 3 veckors ledighet, känns bra men lite tufft men det går över. Är lite slö men det beror mest på att jga slarvat med mina vitaminer skulle jag tro. Har sovit 3 timmar på eftermiddagen så trött är jag inte men slö. Ska straxt göra  bananpanka som jag ska ha till nattmat inatt samt att jag köpt yoghurt. Jag vet att jag äter för lite under mina pass men mår illa om jag äter mer så , jag anser att det är ok att äta det jag äter för det är bättre än inget.Nej nu göra iordning och packa det som ska med till jobbet för en hel vecka. Ha en bra kväll gott folk

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards