Alla inlägg den 5 augusti 2014

Av Jess - 5 augusti 2014 18:15

             

Av Jess - 5 augusti 2014 17:02

Lucky ville bada badkar på förmiddan och det fick han göra. Han plaskade lite och jag hjälpte till med duschen. Sen borstade jag så gott det gick samt fixade klorna och tassarna på honom så nu ser han inte hemsk ut och inte klapprar deet på golvet heller. Idag har jag följt nyheterna vilket jag ytterst sällan gör samt att jag har koll på fb angående den jättestora branden utanför  sala. Det har luktat mycke brandrök här på förmiddagen men just nu luktar det inget. Det är svårt att ta in hur illa det är och hur spridd elden är. Jag ber att det ska regna massor över det drabbade området och jag hoppas fler gör det samma så dom kanske ka få kontroll på elden. Som det verkar nu så sprids elden okontrollerat vilket känns väldigt olustigt. Hjälp i form av flygplan har tyvär strandat pga dåligt väder me jag hoppas det lättar så dom kan komma och hjälpa till. Jag önskade att jag kunde göra nåt men tyvärr har jag inte plats men man kan bidra på olika sätt. Håller tummar och tår att det kommer massa regn där samt att dom får kontroll över elden. Nej nu göra klart middagen och fortsätta lyssna på nyheter... Va rädd om er där ute

Tid

Av Jess - 5 augusti 2014 06:22

God morgon!

Dagarna går fort och jag hinner inte riktigt med som vanligt. Luckys mage har ju varit rasslig ett tag nu så igår var vi och köpte canikur och ett specialfoder för vovvar med dirre. Peppar peppar så är han bättre , nu är det inte vatten längre men det är knappt så man får upp det. Han fick vara utan mat igår men hade fri tillgång till vatten, vilket han ALLTID har liksom katterna. Nyss fick han 1 dl av specialfodret som jag hällde i massa vatten i, gissa om han slukade maten snabbt. Led med honom igår pga att han var hungrig och inte fick äta. Nu ska han få 1dl var fjärde vaken timme och i morgon får han 1,5dl morgon, midda och kväll sen byter jag ut 0,5dl per dag tills han helt är på sitt vanliga foder igen. Denna värme slår ut inte bara människors magar utan allas magar. Igår hade jag och Nanna kvällsjobbet på katthemmet.Jisses va varmt och kvavt det var, katterna var loja och låg utspridda i skuggan. Inte lätt att ha päls nu inte. Det är mysigt att vara på katthemmet och man blir så glad när nån kisse får ett hem.

Snart så är det getaway närmare bestämt på torsdag börjar det och det ska bli sååååååå kul. Spännade och se om man stöter på folk man brukar samt att man alltid finner på nya trevliga människor. Nej nu kaffe sen ska jag iväg till katthemmet och ge insulin. Ha en bra dag och kom ihåg att dricka mycket i värmen.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards