Direktlänk till inlägg 23 juli 2014

Värme

Av Jess - 23 juli 2014 14:43

Ja men det är ju tur att jag bara har 2 nätter kvar att jobba innan jag har semester i 3 veckor, min skalle bråkar och jag har sovit 1 timme. Det blir så när man har att göra, jaja thats life. Idag är det varmt och jag tycker det är ganska behagligt, för 1 årsen skulle jag varit döende pga att jag var så överviktig. I morse när jag åkte hem från jobbet runt nio så hade jag munkjackan på mig för jag frös lite, kan säga att folk glodde och jag insåg då att det är nog varmare än vad jag känner :) Inser nu även att jag hamnat på en platå med min vikt, inte kul men sånt händer. Jag hoppas bara det börjar ta lite fart igen snart. Sen så har jag slarvat med maten pga att värmen gör mig mer illamående men jag försöker äta, dock ska jag be om mer proteinpulver från dietisten så jag vet att jag får i mig av det. Jag har inga problem med att få i mig vätska men vatten börjar bli väldigt enformigt och saft kan jag inte dricka, iaf inte vanlig, fun light kan jag dricka men får halsbränna av det. Jaja värdsliga saker. 

Inatt när jag ska jobba ska jag börja med schemaläggning av både mat men även träning, jag har ju totalt tappat träningsdelen men familjen går först och snart börjar ju skolorna igen och då hoppas jag att det blir ordning igen. Finns ju en hel del träning som man kan göra hemma med, dock trivs jag bäst på friskis! Längtar till fredag för så fort det blir svalt nog på kvällen så tar jag Lucky och drar ut på en prommis som är längre än  2 km, i denna värme är det djurplågeri att ens försöka gå längre än fem minuters prommis med vovven. Men man ser massa knäppa människor som släpar runt på sina stackars vovvar, jag undrar vad dom människorna skulle säga om dom hade en vinterpäls på sig och inte kunde svettas!!! Nej det är djurplågeri!! Nu kaffe och invänta maken sen försöka sova lite och vila skallen! Ha en bra dag gott folk

 
 
MiaMIMiaaMIa

MiaMIMiaaMIa

23 juli 2014 19:50


Hej
Jag är en självbo, ej självvalt. Så har det varit några år nu helt ok ofta men egentligen är jag inte skapt till ensamhet. Bor i egen stuga straxt norr om Stockholm med mina hundar. Jobbar oregelbundet och är ofta ledig i veckorna. Försöker leva ett aktivt liv men tycker hemskt illa om att vara den som alla tror är såå upptagen så henne ringer vi inte och där sitter jag själv.
Mina intressen ligger mest i djur, natur och skärgård.
Medmänsklighet och omtanke är det viktigaste i livet.
Tänk om några av mina bästa framtida vänner finns här


Min Fritid

Vad jag gör på min fritid
Går kurser med hundarna tränar o tävlar.
Måste ge mig ikast med egen träning, behöver gå ner i vikt.


Om den jag söker

Om den jag söker
Kamrater, vänner, motions sällskap, resesällskap. Någon som behöver mig och som jag kommer att behöva. Allt för att få glädje och skratt i vardagen.


Vad vill jag göra med dig

Vad vill jag göra med dig
öppen för nya upplevelser

http://miamiamia.bloggplatsen.se

Jess

23 juli 2014 22:10

Hej!
Du verkar vara en trevlig person. Jag hoppas innerligen att du finner människor att umgås och ha trevligt med. Stå på dig du är en stark person som öppet visar vem du är.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jess - 6 juni 2016 10:02

Ja, så blir det. Jag lägger ner bloggen, varken orkar eller har tid med den. Eller rättare sagt jag har tröttnat, vem vet kanske jag skaffar/skaffat en annan. Jag hoppas ni alla som följt mig får ett bra fortsatt liv. Tack för mig    ...

Av Jess - 24 maj 2016 07:16

God morgon där ute! Idag blir en heldag i skolan med studiegruppen. Igår var jag på info/utbildning för vikarier inom Gävle omvårdnad. En del bra och matnyttigt men även en del helt onödigt.  Har suttit och retat upp mig på en del människor fast ...

Av Jess - 22 maj 2016 11:35

  Igår var jag och jobbade kort tur på mitt absoluta favorit ställe. Stortrivs där med både de boende och med otroligt trevliga kollegor. Önskade att jag fick mer tid där, det kanske blir så det visar sig.   Jag har haft svårt för att sitta vid...

Av Jess - 18 maj 2016 10:32

God förmiddag. Idag är jag smått frustrerad vilket gör att mitt inlägg inte hänger ihop som det bör skulle jag tro. Men eftersom detta är min blogg så får ni ta det helt enkelt. Psykiatrin idag är i mina ögon under all kritik. Dock är det inte pers...

Av Jess - 11 maj 2016 11:28

Dagarna går och skolan är snart inne på sista kursen före sommaren. På jobbfronten är det helt ok, lite val hit och dit med mera men det löser sig. Sen så har jag helt tappat träningen på det sätt jag ville ha så idag har jag dels pluggat men även pl...

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards