Alla inlägg den 18 juli 2014

Av Jess - 18 juli 2014 06:46

God morgon där ute. Idag börjar min jobbvecka och naturligtvis vaknade jag aptidigt, men får försöka sova nån timme sen. Didd har inte sovit alls och det blir oftare och oftare nu men det beror på att det är sommarlov. Jag lider med henne för hon vill sova men nepp omöjligt.

Tänkt lite på mitt liv sen jag blev gbp opererad. Jag gick ner 13kg på flytet och har gått ner 17kg till sen dess, visst ser jag och känner att jag gått ner MEN jag ser inte det andra ser, många tycker jag blivit jätte smal, jag ser inte det. Nu vet jag att det tar tid att lära sig sin nya kropp och jag kommer låta det ta den tiden och jag hoppas att ni runt om mig där ute förstår hur jag menar när jag säger att jag inte ser det ni ser. Resan fram tills idag har inte varit smärtfri, visst jag behöver inte längre blodtrycks medicin utan jag mår fint. Men jag har haft/har stora svårigheter med att äta, jag kan oftast inte äta nå kött alls utan att må fruktansvärt illa men det kanske släpper ,mjukt börd mm. Jag levde ett tag på kvarg men nu är jag så less på det så jag kan bara inte äta det. Jag försöker äta det jag ska men som sagt det är inte lätt. Jag har gjort en gastroskopi för att kolla min lilla magficka, den var helt normal. Jag har även gjort röntgen med och utan kontrast allt som allt 4 gånger inte heller det visar nåt. Men jag anser trots dessa problem att göra denna operation är det bästa som hänt mig, jag hade inte mycket till liv innan. Stor, klumpig, väldiga smärtor (har fortfarande men inte lika svåra i knäna) högt blodtryck mm. Min huvudvärk är lindrigare men jag får fortfarande massa anfall och huvudvärken blir jag inte av med även om jag blir pinnsmal, den kommer vara en del av mig tills jag blir gammal helt enkelt. Träning har det blivit dåligt med men det får jag ta tag i när allt återgår till det normala när skolorna börjar mm. Men jag går ca 8km/per dag iaf. Till er som anser att en gbp operation är en genväg ni vet inte vad ni pratar om faktiskt. Det är ett hjälp verktyg och om man inte lägger om sitt liv och sköter om sig går man snart upp igen. Så varje dag resten av mitt liv måste jag tänka på hur,vad och hur mycket jag stoppar i mig. Nu har jag iofs ingen hungerkänsla så om jag inte har koll på tiden så äter jag inte heller vilket i sig kan bli farligt , alltså om jag inte äter alls. JAg blir inte mätt som förr utan det tar stopp när jag är "mätt". Jag får i mig max 1dl sen är det tvärstopp. Men som jag skrev jag ångrar inte en sekund att jag gjort denna operation, den räddade mitt liv.

Nej nu kaffe sen kamma vovven lite innan jag ska försöka sova nån timme. Ha en bra dag och kom ihåg att setill att få i er vätska i värmen.  Sätter in en bild på hur jag ser ut idag och hur jag såg utt förr bara för att visa att jag lyckats. Har dock 10kg kvar att gå ner.

 

 

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards