Alla inlägg under maj 2014

Av Jess - 13 maj 2014 16:05

Nu har jag fått klartecken för träning så i morgon blir till att åka in på friskis och fixa med årskort och börja träna. Ja jag är barnsligt överförtjust ska ni veta för nu kan jag göra det jag längtat efter. Så jag ska se om min pappa har lust att vara vovvevakt annars får jag vänta tills maken kommer hem och dra iväg då*S*

Av Jess - 13 maj 2014 09:24

Så var det tisdag då. Idag ska jag till Nanna och följa med henne till läkaren samt ev fika. Pappa ska vara hundvakt till Lucky medans jag är iväg.  Dagen till ära så är det kallt, blääää jag fryser ju som f-n. Jaja bara bylta på mer kläder, jag har faktiskt långkallingar under byxorna samt att jag har fleecetröja under jacka men fryser iaf. Trodde vädret skulle bli bra idag då det blev så fint igår men ack så jag bedrog mig. Nej nu ska jag kolla av fb lite sen äta mellis innan jag ska iväg. Ha en bra dag gott folk.

Av Jess - 12 maj 2014 14:31

Ja jag är ingen soldyrkare snarare tvärtom men värmen vill jag ha så då får jag nog ta solen på köpet*S* Har sammanlagt gått lite drygt 6km idag var av den sista prommisen i sol , men jag frös iaf knäpp som jag är. Lucky tycker inte om övergångsställ med ljud*S* men denna prommis gick bättre och han blev inte lika orolig. Dock har jag himla ont i min dumma knän men bara fortsätta och inte ge upp.

Av Jess - 12 maj 2014 07:15

God morgon där ute. Nu är det måndag igen och det är skola för flickorna och maken jobbar, jag är sjukskriven 2 veckor till men sen så är det dags att gå tillbaka och börja jobba igen. Jag satt nyss och tittade runt lite på fb och jag blir mörkrädd för även dom som lever i familjer mm som har barn eller anhörig som har nån NFP diagnos säger sjukdom, alltså NPF är INGEN sjukdom för man kan INTE bota NPF. Även pedagoger och likannde säger att det är en sjukdom, hallå pappskallar vakna och använd cellerna i huvudet tack. Man kan lära sig att leva med sin problematik och det är fakta , inte alla kan själv men en del kan och man kan träna, för övning ger färdighet. Så kom nu ihåg att NPF INTE är en sjukdom!!!!!!!

Maken hjälpte mig igår att ta hem runkeeper till mobilen igen så nu så ska jag använda den när jag går mina turer, jo jag vet att dom inte blir långa i mångas ögon men jag kommer ut och det blir iaf närmare en mil per dygn nu när jag har hund.  Igår kväll fick vår gobit en jobbig chock, han är uppvuxen på landet där det är lugn och ro. Så igår när jag gick en sväng så kom en bli med trasig tuta som tutade med max 5 sekunders mellanrum och det var ju naturligtvis livsfarligt, och det gjorde i sin tur att allt vart jobbigt för gobiten, men tålamod och peppning så kom vi vidare. Så det blir små doser av trafik mm varje prommis och så får vi jobba bort detta tillsammans. Han börjar nu landa mer och mer , det i sin tur leder till att han slappnar av mer och mer. Inte en enda gång har han reagerat på att folk går i porten inte heller reagerar han på när folk knackar på. När vi var ut på morgonsnabbisen så höll jag på frysa ihjäl men det ser ut att lätta lite där uppe, hoppas kan man alltid göra. Nej nu fixa lite kattlådor mm, djuren är utfodrade och då inkluderar jag även barnen*S*Ha en bra dag gott folk.

Av Jess - 11 maj 2014 06:01

Ja nu är familjen komplett när vi nu har hund igen. Allt har gått bra och han tar allt med ro. Visst är det lite vanka av och an men allt är nytt och dessutom så är det 4 katter i stället för 7 vovvar i flocken*S*  Trodde faktiskt att natten skulle vara lite orolig men nej han har sovit tills dess Diddi vaknade sen har han suttit med henne och gosat till och från. Däremot så är han en hungrig vovve som gärna vill äta*S* Han försökte öppna fodersäcken men jag kom på honom, hehehe. Men nu så har jag ställt undan den så att den inte frestar. Jag vaknade straxt efter fem av att Diddi satt och pratade med nån och innan jag kopplade vem hon pratade med *S*. Varit på en kortis och han gjorde det han skulle sen var det lite komiskt för han drog raka vägen hem efter det han uträttat sina behov och han hittade faktiskt*S* Nu ligger han under bordet och sussar medans katterna tycker att jag är dum som inte låter dom äta vovvens mat som står i blöt. Till och med gamlingen Tingeling vill ha Luckys mat. Sen nåt jag inte är van med är att ha en vovve som äter upp sin mat när den ställs fram, kändes annorlunda, men skönt . Det blir några dagar med lugn och ro för att Lucky ska komma in i denna flock sen blir det till att börja med lite vardagslydnad för det behöver han. Han är e´som en STOR nalle våran nya familjemedlem. Nej nu nån bild och sen kaffe för mig.      

Av Jess - 10 maj 2014 18:25


 

Dettta är det nya i vår familj. Han heter Lucky och ska nu bo här hos oss.

Av Jess - 9 maj 2014 19:01

Idag har det varit ett riktigt skitväder. Regn regn och åter regn , dessutom är det förbenat kallt! Diddi blev hemma från skolan idag då hennes ena stortå var 3 gånger större än den borde varit samt att hon hade väldigt ont. Nu är det bättre och hon är inte lika svullen. Var och tog bort agrafferna på förmiddagen och allt så bra ut så om 1 vecka får jag bada om jag vill samt att jag kan börja simma. Susann har varit i uppsala och gjort ett muntligt prov i engelska och i morgon ska hon göra ett skriftligt. Har varit in till Nanna och maken har hjälpt henne att byta grafikkort mm samt att jag hjälpte henne bädda rent och hjälpte henne lite med disken. Hon är lite deppig just nu så all uppmuntran är bra. Hon klarade inte att ha tvättstugan denna vecka så jag tog hem hennes tvätt och tvättar den. Idag är alla 4 flickorna hemma och vi har ätit tacos, ja jag har ätit tacofärs,lite gurka (utan skal) lite ost och salsa, mums det var inte helt fel. Sen fick barnen och maken jordgubbar och grädde till efterrätt men den skippade jag då jag är proppmätt på 1 dl (lite drygt tror det blev 1 tsk mer)  Idag har jag varit slarvig med både mat och vätska, borde ha fått i mig 1 l nu men har fått i mig 0,5 l men ska ha i mig lika mycket till innan jag lägger mig. Sen har jag bara fått i mig 4 mål och borde ha fått i mig 5 vid denna tid men men. I morgon ska jag och min mamma iväg på en liten resa samt att den resan kommer ändra hela familjen :) Vad det är får ni veta i morgon. Ha nu en trevlig kväll och var rädd om varandra.

Av Jess - 8 maj 2014 12:00

Vilket tråkväder det är idag. Kallt är det med och snöblandat regn. Brrrr. Jaja en pw på 35 min har jag hunnit med iaf samt att jag håller på att göra matlådor ( i mina lgon småsmå lådor) så jag slipper sånt några dagar. Måste köpa några fler av dom småsmå burkarna*S* Har jagat kirurgen då jag inte fått hem nåt sjukintyg än och nu så är det fixat också.

Måste försöka komma på nån bättre strategi när det gäller att få Diddi att göra läxa, hon gör men behöver göra liite mer än det jag får henne att göra. Så jag får klura lite på det, sen idag ska jag försöka få henne att plocka undan och damma lite i sitt rum men vi får se hur det går. Sen så messade hon mig om att hon har ont i ena stortån och det är inte pga skorna, jag vet att det förmodligen är nageltrång hon har för att klippa naglarna är nåt som är VÄLDIGT jobbigt och svårt för henne även om hon får hjälp. Så det blir till att ta itur med det när hon kommer hem.  Håller på att jaga min äldsta dotter som INTE behagar svara men det är iofs inget ovanligt men får jag inte tag i henne snart så ringer jag och terrar henne. Vet iofs inte om hon jobba, är i skolan eller är hemma men men skam den som ger sig. Jag började läsa  hemligheternas brödrarskap igår och nja jag har lite svårt att komma in i boken men ska ge den en chans så kanske den blir bättre. Jag hoppas på det iaf. Nej nu ska jag värma min lunch och sedan ta reda på den där förbenade tvätten som ALDRIG tar slut oavsett hur mycket man tvättar. Ha en bra dag folket.

Ps nu är det bara 2 dagar kvar tills .....   

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards