Alla inlägg den 23 maj 2014

Av Jess - 23 maj 2014 11:39

Go förmidda gott folk. Idag är det varmt så till och med jag tycker att det är varmt, Lucky tycker det är varmt hela tiden oavsett vart han är, inte så konstigt då han har otroligt med päls. Han borstas varje dag och till slut bör väl all underull vara borta. Igår när ja var till rastgården med honom för att han skulle kunna få springa lös fick han vara med om en hysterisk matte. Jag vaar påväg mot utgången medans Lucky var långt ner i rastgården, han lunkade i maklig takt mot mig när jag får syn på en ORM , jag vrålade stanna och visade automatiskt stoptecken med handen ( Litha behövde inga ord utan jag använde tecken till henne) , han tvärnitade och bara stirrade på mig där jag stod och hoppade och vrålade. När ormen kommit en bit ifrån ropade jag hit och han kom snällt.Phu allt gick bra som tur var. Jag gillar inte ormar eller jo det gör jg men då pratar vi om kramormar dom är jag inte rädd för. Så jag kommer INTE gå till den rastgården sommartid någe mer. Ryser ov obehag!!! Till nåt trevligare. Vi var på grillkväll med Nannas boende och det var jötte mysigt. Nanna tyckte nog det var lite jobbigt i början men hon var duktig och som tur var så var det inte så många. vi gick en tipsrunda ,Peter och jag i ett lag och Nanna, Ninna och Susann i ett vet inte hur många lag vi blev men kul var det. Sen grillades det hamburgare och korv som dom bjöd på, sen fick vi fika på det. Vi var där drygt 2 timmar och Nanna var hur duktig som helst. Diddi ville inte följa med för jag kunde inte ge henne ett exakt klockslag när vi skulle vara hemma och då klarar hon inte att åka. Lucky var hos mina föräldrar som även var back upp till Diddi medans vi var iväg.

Idag har jag borstar ur Lucky en hel kasse med under ull och ska borsta hans tänder om en stund. Sen kommer  Nanna hem samt Ninna för det är ju tacofredag som vanligt*S* Älskar dessa dagar då alla barnen är hemma. Det är så mysigt. Jo just det jag var ju till sjukgymnasten igår och jag får inte gå på jumpa samt att jag inte får gå längre än ca 2 km per promenad. Får dock gå på gymet och det är jag glad för. Ska tillbaka nästa vecka för att påbörja rehab för mina knän. Om det inte sker nån förbättring på 2-3 månader vill hon att jag ska röntga knäna och ev göra en artoskopi. Så vi får se vad som händer. Nej nu kaffe sen dammsuga för efter att ha borstat vovve är det HÅR överallt, alltså mer än vanligt...Ha en bra dag i sommarvärmen och glöm inte att dricka mycke vätska.

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards