Alla inlägg den 2 maj 2014

Av Jess - 2 maj 2014 10:58

Japp har varit till läkaren nu på morgonen för jag hade sån hemsk klåda och jag börade bli blå pga att jag kliade. Jag tar ju fragminsprutor vilket leder till att jag lättare får blåmärken sam att jag blöder lätt. Min klåda beror förmodligen på att jag inte tål plåstren dom lagt om med på agrafferna. Så jag fick 16 betapred tabletter och 2 lortadin samt ta en snabbsänka. Sedan fick jag vänta ett tag för att se om jag fick lindring och det fick jag , det tackar jag gudarna för ska ni veta. Så nu har den värsta klådan försvunnit och utslagen är färre även om jag nu ser ut som om jag är blåslagen. Sänkan var förhöjd och dom tänkte ta en koll på vitablodkropparna men då det är fredag så får dom inget svar förens på måndag så det strutade vi i eftersom jag inte känner mig sjuk. Men blir jag dålig eller nåt annat det minsta så ska jag åka till akuten och det vill jag INTE så håll tummarna att allt skit försvinner nu. Bortsett klådan mår jag ju prima, lite trött kanske men inget annat, jag har inte tagit smärtstillande sen i onsdagskväll pga att jag har inte ont, visst lite öm beroendes på vad jag gör men det är som det ska. Sen det där med att få till mattiderna är banne mig inte lätt, jag försöker allt jag kan ska ni veta men jag vet ju aldrig när jag vaknar och det ska inte gå mer än max 3 trimmar mellan målen. Sen att få i sig allt är nästan omöjligt, visst kan 1,5 dl lätt fil låta väldigt lite men när jag fått i mig ca 1 dl är det stopp så jag får sitta upp mot 40min för att få i mig det. Sen ska jag ha i mig 1,5-2L vatten( kaffe,te eller lättdryck) per dygn åxå. Igår fick jag i mig 5 av 6 måltider och 1,5L vatten och det är godkänt anser jag.Diddi tycker jag ser lite läskig ut inte pga av opsåren utan hur jag ser ut pga att jag kliat så mycket. Det händer inte så mycket här hemma just nu utan det mesta handlar förtillfället om hur jag ska få i mig det jag ska. Men på måndag då är det åter vardag med skola och jobb för maken och jag ska börja ta itur med hemmet det jag kan samt mina promenader. Nej nu har jag äntligen fått i mig min fil så nu ska jag vila lite efter denna hetkiska morgon. Ha en bra dag alla

Presentation


Jag är en mamma till 4 döttrar. Jag är gift med min livs kärlek. Jag älskar djur och brinner för allt inom psykiatri. Jag tycker om att träna och att äta sunt. April 2014 gjorde jag en GBP som förändrade mitt liv, eller rättare sagt räddade mitt liv.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards